1

آشنایی با سیستم ترمز خودرو / اصول عملکرد ترمز

  • کد خبر : 33457
  • 06 آذر 1397 - 13:22
آشنایی با سیستم ترمز خودرو /  اصول عملکرد ترمز

باتوجه به موضوع اهمیت و نقش سیستم ترمز در خودرو ارائه مطالبی با عنوان آشنایی با سیستم ترمز خودرو را آغاز کرده ایم که دومین بخش آن را با عنوان اصول عملکرد ترمز ارائه می کنیم.

عدم آشنایی ما با سیستم های مختلف تشکیل دهنده خودرو و کابرد هریک باعث استفاده نادرست از آن ها و خرابی آن سیستم و درنهایت خودرو می شود.

اهمیت و نقش سیستم ترمز خودرو

همگان به این امر معترفند که سیستم ترمز یکی از سیستم های اصلی و بنیادی خودروهاست. چراکه بدون آن کنترل خودرو امکان پذیر نیست. باتوجه به این موضوع پایگاه خبری دانستنی آنلاین ارائه مطالبی با عنوان آشنایی با سیستم ترمز خودرو را آغاز کرده است که دومین بخش آن را با عنوان اصول عملکرد ترمز ارائه می کنیم.

 اصول عملکرد ترمز

از زمان اختراع اولین خودرو تاکنون، نحوه‌ی کنترل و متوقف کردن خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی سازندگان بوده است. ترمز به عنوان حیاتی‌ترین سیستم ایمنی در خودروها وظیفه‌ی مهمی برعهده دارد. نقش ترمز در خودروها فراتر از آن است که بتوان حتی در نمونه‌های مسابقه‌ای هم از آن چشم‌پوشی کرد.  به همین علت، از گذشته تا حال، همواره شاهد پیشرفت، تکامل و ظهور نوآوری‌های متنوع در سیستم‌های ترمز خودرو بوده‌ایم. امروزه بر خلاف گذشته، ترمزها تنها وظیفه‌ی کاهش سرعت و متوقف کردن خودرو را برعهده ندارند، بلکه در فرمان‌پذیری و شارژ باتری خودروهای هیبرید نیز اثر گذارند.

اصول عملکرد ترمز

با این توضیح مختصر درخصوص اهمیت و نقش سیستم ترمز در خودرو، پیشنهاد می کنیم اصول عملکرد ترمز را در تصویر زیر مطالعه کنید:

اصول عملکرد ترمزبرای مشاهده تصویر در سایز اصلی بر روی آن کلیک کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیازات: ۰

به این خبر امتیاز دهید

۰/۵ (۰ نظر)
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi