0

اصول تشخیص عطر و ادکلن اصل

  • کد خبر : 2922
  • 07 فروردین 1395 - 13:42
اصول تشخیص عطر و ادکلن اصل

باتوجه به مطالب زیر می توانید تفاوت های بین ادکلن های تقلبی و اصلی یا اورجینال را شناسایی کنید.

برخی فروشندگان،  ادکلن های تقلبی را بین ادکلن های اصل قرار داده و به مشتریان به عنوان ادکلن اصل می فروشند. باید بدانیم که بین آن ها تفاوت هایی وجود دارد که باتوجه به مطالب زیر می توانید تفاوت های بین ادکلن های تقلبی و اصلی یا اورجینال را شناسایی کنید.

  • همیشه به جعبه ادکلن باید دقت کنید که از لحاظ رنگ ، کیفیت چاپ و مشخصات ظاهری کیفیت یک جعبه اورجینال را داشته باشد؛ چرا که جعبه های ادکلن های تقلبی از مواد نامرغوب تولید می شوند.
  • دقت کنید که اسپل یا هجای نام ادکلن دقیق و بدون پس و پیش بر روی جعبه چاپ شده باشد شاید برایتان عجیب باشد؛ اما گاهی شرکت های تولید کننده ادکلن های تقلبی با پس و پیش کردن یکی دو حرف از نام ادکلن ،ادعای اصل بودن ادکلن های خود را دارند و یا در مواردی مشاهده شده که روی ادکلن های تقلبی غلط املایی وجود داشته است که این اشتباه در یک شرکت برند و معتبر عطر و ادکلن هرگز به چشم نمی خورد.
  • بر روی جعبه بدنبال اعداد و یا کد های چاپ شده به عنوان سریال نامبر یا کد شیشه و جعبه ادکلن باشید که معمولاً اکثر برندهای معتبر به غیر از برخی ادکلن های سلطنتی یا دست ساز دارای این کد می باشند. باید بدانید که کد شیشه و جعبه ادکلن های اورجینال هر یک با یکدیگر متفاوتند.
  • به وزن، ضخامت، شفافیت و کیفیت شیشه و بدنه ادکلن نیز دقت کنید زیرا در ادکلن های تقلبی وجود حباب در شیشه و یا رنگ با کیفیت پایین مشهود است و ادکلن های اورجینال از شیشه های کریستال که اغلب سنگین و از شفافیت خاصی برخوردارند، استفاده می کنند. همچنین توجه داشته باشید که بر روی برخی ادکلن های اورجینال روکش های فلزی ، سنگ های زینتی و آویزهای خاص قرار می گیرد و یا این که شیشه اورجینال داخل یک بدنه فلزی جای می گیرد ، در صورتی که در نمونه های تقلبی این مدل از ادکلن ها روکش پلاستیکی ، سنگ ها از جنس پلاستیک فشرده و آویزهای بی کیفیت و نامرغوب می باشند.
  • درب عطر را نیز از لحاظ جنس، رنگ، شکل و کیفیت قالب ریزی با دقت بررسی نمایید. چرا که در برخی از ادکلن ها درب ها بسیار سنگین و یا با طراحی خاصی تولید شده اند.
  • چک کردن پمپ یا والف هم یکی دیگر از روش های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. در ادکلن های اورجینال از سه مدل پمپ استفاده می شود:

الف) پمپ های فلزی به دلیل داشتن بدنه فلزی محکم در هنگام پرچ  شدن فشار بسیاری به گلوگاه شیشه ادکلن وارد می کنند و با توجه به کیفیت بالای شیشه ادکلن های اورجینال این گونه پمپ هاتنها در محصولات اصلی یا اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته: پمپ های از جنس آلومینیوم تنها در محصولات تقلبی و اکثر محصولات درجه دوم یا همان ادکلن های شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت و کیفیت بسیار پایینی دارند.

ب) پمپ های فلزی با سه مخزن ریز خروجی عطر که توسط شرکت های اصلی یا اورجینال و برخی شرکت های درجه دوم یا همان شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل قیمت بالاتر نسبت به پمپ های آلومینیومی در محصولات تقلبی دیده نشده اند.

ج) پمپ های کاملاً پلاستیکی به دلیل قیمت بیشتر و دقت بسیار بالا در طراحی جهت پیشگیری از نشت مواد داخل شیشه ادکلن فقط در شرکت های اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.

7-خرید نکردن از دست فروش ها ، زیرا اجناس این گونه فروشندگان اعتبار و کیفیت مناسبی ندارد و بیشتر ادکلن های تقلبی و پرشده توسط این گونه افراد به فروش می رسد.

نکته: شیشه ادکلن های اصلی و تقلبی پس از بازیافت به صورت دستی پر می شوند و بیشتر بدون داشتن جعبه ادکلن مجدد در چرخه فروش قرار می گیرند. و با توجه به عدم رعایت رنگ اصلی ادکلن ، گرد هوا به دلیل نداشتن فیلتر ، بوی متفاوت از رایحه اصلی ، شیشه و بدنه های کهنه قابل تشخیص هستند.

  • در نهایت خرید از فروشگاه های معتبر و سرشناسی که به صورت فیزیکی و یا مجازی در حوزه عطر و ادکلن مشغول فعالیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند و در قبال اجناس خود به مشتری پاسخگو می باشند.

نکته مهم: میزان ماندگاری عطر هیچ ارتباطی به اصل یا تقلبی بودن ادکلن ندارد چرا که ادکلن ها با توجه به پایه های عطر در محیط های آب و هوایی گوناگون ماندگاری متفاوت و بر روی پوست بدن با توجه به چرب یا خشک بودن پوست نیز ماندگاری متفاوتی دارند.

منبع:

https://www.atrsara.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=2922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi