1

اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت

  • کد خبر : 33440
  • 27 نوامبر 2018 - 9:24
اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت

یکی از اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت ، اشتباه گرفتن بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان با بیمه نامه بی نام است. بیمه نامه مسئولیت کارفرما رایج ترین نوع بیمه مسئولیت می باشد

یکی از اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت ، اشتباه گرفتن بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان با بیمه نامه بی نام است. بیمه نامه مسئولیت کارفرما رایج ترین نوع بیمه مسئولیت ، بوده و از سه شاخه تشکیل شده است :

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان تجاری،صنعتی ، خدماتی،بازرگانی

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان پروژه های عمرانی

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان پروژه های ساختمانی

این بیمه نامه به طور عام در کشور ما به بیمه نامه بی نام شناخته می شود که البته اشتباه است.

اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت

بیمه نامه مسئولیت می تواند به دو صورت صادر شود:

۱- با نام : کارفرما تعداد و اسامی کارکنان را اعلام می نماید و از ۱۰% تخفیف بیمه نامه با نام استفاده می کند.

۲- بی نام: کارفرما تعداد دقیق کارکنان خود اعم از ثابت و متغیر را به بیمه گر اعلام و بیمه گر با توافق دو جانبه تعداد مشخصی را تحت پوشش قرار می دهد.

متاسفانه اشتباه فوق منجر به اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت کارفرما شده که در صورت خسارت اغلب کارفرمایان، خسارت خود را کامل دریافت نمی کنند.

بعضی از بیمه گذاران و حتی بیمه گران با توجه به اشتباه فوق و فرض اینکه بیمه نامه بی نام است ،تعداد صحیح کارکنان بیمه گذار را اعلام نمی کنند اگر چه این موضوع باعت کاهش حق بیمه می شود لیکن در صورت بروز خسارت ،علی الخصوص خسارت دیه ،برای دریافت خسارت  بیمه گذار می بایست لیست تامین اجتماعی زمان خسارت خود را به شرکت بیمه ارائه کند.

مثال:شرکتی ۱۵ کارگر در لیست خود دارد و از نماینده بیمه تقاضای صدور بیمه نامه بی نام برای ۵ نفر را دارد، بیمه نامه چگونه صادر می شود؟

 

بیمه نامه مسئولیت صحیح چگونه صادر شود؟

بیمه نامه صحیح :بیمه گر بیمه نامه ای  بی نام صادر می کند و در آن قید می شود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار ۱۵ نفر است و در جدول پوشش ها برای ۵ نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر می گیرد.

بیمه نامه غلط : بیمه گر بیمه نامه ای  بی نام صادر می کند و در آن قید می شود تعداد کارکنان ثابت و متغیر بیمه گذار ۵ نفر است و در جدول پوشش ها برای ۵ نفر دیه و هزینه پزشکی در طول مدت یکسال در نظر می گیرد.مبلغ حق بیمه این بیمه نامه به نسبت بیمه قبلی کمتر است اما فرض کنید خسارت دیه ای به مبلغ صد میلیون ریال اتفاق می افتد و کارفرما از شرکت بیمه تقاضای پرداخت خسارت را دارد، کلیه مدارک به همراه لیست تامین اجتماعی به شرکت بیمه تحویل می شود.

از آنجایی که تعداد نفرات بیمه شده در قرارداد بیمه ۵ نفر و تعداد نفرات لیست تامین اجتماعی ۱۵ نفر است ،شرکت بیمه به بیمه گذار اعلام می نماید با توجه به کم بیمه شدگی ، پرداخت خسارت مشمول ماده ۱۰ قانون بیمه شده و تنها یک سوم از خسارت قابل پرداخت خواهد بود چون نسبت تعداد بیمه شده به تعداد واقعی ۵ به ۱۵ است.

این اشتباه یکی از اشتباهات رایج در بیمه مسئولیت کارفرمایان محترم و حتی بیمه گران است که به دلایل مختلف اتفاق می افتد ، گاهی اوقات برای پرداخت حق بیمه کمتر و مواقعی به علت نداشتن آگاهی از قوانین.

بیمه مسئولیت با نام اجباری

شرکت بیمه با توجه به نوع ریسک و آدرس محل کار که ثابت نیست و متغیر است ،بعضی از بیمه های مسئولیت را صرفا به صورت با نام صادر می کند.برای مثال بیمه مسئولیت کارکنان نصب اسکلت فلزی

منبع: alborzinsurance.com

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=33440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi