1

اسم شرکت خود را چگونه انتخاب کنیم؟ بخش اول

  • کد خبر : 11148
  • 30 بهمن 1395 - 8:40
اسم شرکت خود را چگونه انتخاب کنیم؟ بخش اول

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است، انتخاب اسم شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، شرکت شما باشد .

#اسم_شرکت #انتخاب #بیشتر_بدانیم #دانستنی

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است، در واقع انتخاب اسم شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند. یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند. اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد .

برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند، برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست، بهترین اسامی هستند. حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریع تر به فراموشی سپرده می شوند.

اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند اگر با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.

انتخاب یک نام تجاری خوب یک فرایند پیچیده است. انتخاب اسم شرکت جزو اولین مقرارت ثبت شرکت و در عین حال یکی از مهم ترین مراحل تأسیس شرکت است. بسیاری از افراد قبل از ثبت شرکت خود برای رسیدن به اسم شرکت مطلوب، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند؛ اما گروهی دیگر به هر دلیل اسم شرکت را بدون در نظر گرفتن همه جوانب و با عجله انتخاب می کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می گیرند.

به هر حال در این تحقیق سعی گردیده است تا نکات کلیدی در انتخاب نام شرکت بیان گردد .

نکات کلیدی در انتخاب اسم شرکت

1-نامگذاری را جدی بگیرید

نام گذاری شرکت و یا محصولاتتان یک موضوع جدی است. نامی که شما انتخاب می کنید بخشی جدایی ناپذیر از برند شرکتتان را بر عهده دارد. اسم شما نشان دهنده ایماژ، برند و موقعیت شما در بازار است. نام یک شرکت فراتر از یک نام صرف است. بلکه بخش بزرگی از برند شرکت شماست. درباره نام دامنه، محصولات و بازاریابی فکر کنید و این که یک نام چگونه ترجمان تمامی جوانب این برند خواهد بود .

 2-رقبا را چک کنید

رقبای شما چه اسامی دارند؟ لیستی از اسامی آنها تهیه و با هم مقایسه کنید تا ایده شما شکل بگیرد و اسم خودتان را توسعه و بهبود دهید به گونه ای که در میان جمعیت رقبا، نام شما متمایز باشد .

3-درباره مخاطبین بازار خود فکرکنید:

هدف شما این است که نام برند شما در میان مخاطبین مهم و طنین انداز باشد. بنابراین از هر آنچه که درباره مخاطبینتان می دانید استفاده کنید تا بتوانید ارتباط نام هایی را که به ذهنتان می آید، با واقعیت بازار مخاطبین اندازه گیری کنید و بسنجید .

4-از دیگران بخواهید که نام شرکت شما را تلفظ کنند.

بعضی از شرکت ها عمداً یک نام تجاری را که مشتریان به سختی آن را تلفظ می کنند انتخاب می کنند. این استراتژی پر خطر تلاش می کند تا شرکت را بهتر از رقبایش نشان دهد. مشاوران انتخاب نام شرکت نظری بر خلاف این دارند. الکساندر واتکینز مؤسس و مدیر عامل شرکت Eat my words می گوید : اگر اسم شرکت که انتخاب کردید شبیه یک غلط املایی است آن را از لیست انتخاب نام هایتان حذف کنید. او براین باور است که یک نام تجاری همانطور که نوشته می شود باید تلفظ شود. در غیر این صورت همیشه مجبور خواهید بود آن را با صدای بلند هجی کنید. تلفظ و به خاطرسپاری چنین نام هایی بدون تبلیغات سنگین ممکن نیست. مضافاً این که این گونه اسامی از نظر ریتم و تصویر سرد و بی روح هستند.

5-از خلاقیت خود استفاده کنید .

در حالی که تلاش می کنید که نامی برای شرکت انتخاب کنید که تلفظ آن ساده باشد و به آسانی به ذهن سپرده شود از روی ارزش یک نام کاملاً متمایز به سادگی رد نشوید. چنانچه نام ابداعی شما دارای یک معنا و مفهوم ویژه ای باشد، این امر موجب می شود که کسب و کار شما به یاد ماندنی تر شود.

6-از تمام زوایا نگاه کنید

در مورد اسم شرکت و رابطه آن با عملیات هر روزه کسب وکارتان فکر کنید .

این که دیگران در مورد نام شرکت شما چه فکر و حسی پیدا می کنند خوب فکر کنید. مطمئن شوید که نام شرکت پیغام کسب و کار شما و تمامی دلالت های ضمنی را به صورت رسا منتقل می کند.

7-خودتان را محدود نکنید

اگر اسمی انتخاب کنید که دقیقاً نشان دهنده این باشد که چه کاری می کنید ممکن است پیشرفت آینده کسب و کار خود را محدود کنید .

گاهی اوقات عاقلانه این است که اندکی کلی نگر باشیم تا مجبور نشویم که نام شرکت را عوض کنیم یا خود را محدود به فعالیت در همان زمینه اولیه کنیم .

مارتین زولینگ مؤسس و مدیر شرکت استارت آپ توصیه می کند که شما باید از انتخاب نام هایی که شما را از توسعه محصولات جدید برای حضور در بازارهای جدید منع می کنند، خود داری کنید .

به عنوان مثال شرکت مشاور مهاب سال ها در زمینه پروژه های سد و آب فعالیت می کرد، لیکن اخیراً تصمیم به ورود به پروژه های راه و راه آهن نموده است که این گونه پروژه ها با نام و لوگوی شرکت متناسب نمی باشد.

8-از پیشنهادهای دیگر دوستان خود بهره مند شوید

هنگامی که شما چند گزینه برای انتخاب دارید با دوستانتان، خانواده، همکاران و کارفرمایان احتمالی در میان بگذارید و نظر آنان را جویا شوید احساس و پیشنهاد های آنان را بخواهید و بازخورد آن را به فرایندتان بیفزایید .

9-از تشکیل کار گروه برای انتخاب اسم خودداری کنید

به نظر می رسد که درگیر کردن همه دوستان، خانواده، کارکنان، کارفرمایان و … در انتخاب اسم کار صحیحی باشد .اما این شیوه مشکلات عدیده ای را به همراه خواهد داشت. اولین و واضح ترین مشکل این که شما در نهایت مجبور خواهید شد که تنها یک اسم انتخاب کنید و این ریسک وجود دارد که افراد از شما رنجیده خاطر شوند دوم این که شما معمولاً اسمی را انتخاب می کنید که نتیحه اجماع است که نتیحه آن اسمی است که خیلی معمولی خواهد بود. روش بهتر این است که تنها افراد کلیدی را درگیر کنید – هر چه کمتر بهتر- آنهایی که قلباً به فکر سود و انتفاع شرکت هستند و همچنین مطمئن شوید که هم از افراد راست مغز و هم از افراد چپ مغز استفاده کرده اید. زیرا استفاده صرف از افراد چپ مغز، منجر به این می شود که اسم انتخاب شده خیلی توصیفی شود.

از پروسه طوفان مغزها استفاده کنید، به این معنی که تمامی پیشنهادها را جمع آوری نمایید و سپس در زمان مناسب نسبت به حذف یک به یک گزینه ها اقدام نمایید تا در نهایت به نام مورد نظر برسید.

10-کوتاه و مختصر باشید

هرچه نام تجاری کوتاه تر باشد بهتر و به خاطر سپردن آن راحت تر است .وقتی یک شرکت یا محصول دارای هویتی قابل فهم و ساده باشد، هزینه برندینگ کاهش می یابد.

ادامه دارد

لینک منبع:

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=11148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi