3

استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید چیست ؟

  • کد خبر : 34231
  • 08 ژانویه 2019 - 9:42
استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید چیست ؟

استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید به‌طور کامل روی اکوسیستمی متمرکز شده که ممکن است تغییرات قابل‌توجه و زیربنایی به وجود آورد.

استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید به‌طور کامل روی اکوسیستمی متمرکز شده که ممکن است تغییرات قابل‌توجه و زیربنایی به وجود آورد. به‌احتمال‌زیاد، در زمان خواندن این مقاله اطلاعات زیادی در ارتباط با پیکسل ۳ به دست آورده‌اید. ممکن است با ما هم‌عقیده باشید که گوگل همراه با پیکسل ۳ شگفتی بزرگی را خلق کرد.

استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید

اگر اخبار مربوط به رویداد ۹ اکتبر گوگل را مطالعه کرده باشید، به‌خوبی می‌دانید رویداد ۹ اکتبر یک رویداد سخت‌افزاری است، اما گوگل بیشتر روی مبحث نرم‌افزاری و به‌ویژه الگوریتم‌های هوشمند متمرکزشده بود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری، اخبار و اتفاق‌‌های دو رویداد توسعه‌دهندگان I/O و ۹ اکتبر، تنها قطعات کوچکی از پازلی بودند که ما نظاره‌گر آن‌ها بودیم. قطعاتی که خود بخشی از یک داستان بزرگ هستند. داستانی که به‌آرامی گوگل در حال نوشتن آن است.

«جی‌آر رپ‌هل»، نویسنده سایت کامپیوترورلد می‌نویسد: «اگر به عقب بازگردیم و به اخباری که در یک سال گذشته از گوگل به گوش رسیده به‌دقت توجه کنیم، به‌وضوح مشاهده می‌کنیم که گوگل در حال کار روی پلتفرم اختصاصی خودش است. به عبارت دقیق‌تر، در یک چرخش استراتژیک و حساب‌شده گوگل به‌جای تمرکز روی اندروید، روی اکوسیستم دیگری متمرکزشده است. همین یک جمله کافی است که به شما اعلام داریم تغییرات بزرگ و چشمگیری در راه است.»

همیشه با گوگل آنلاین باشید

استراتژی و هدف گوگل پس از اندروید این است که به شما این امکان را بدهد تا همواره آنلاین باشید و تا حد امکان از سرویس‌های این شرکت استفاده کنید. مهم نیست چه وسیله‌ای را استفاده می‌کنید، نکته حائز اهمیت این است که با سرویس‌های گوگل در تعامل باشید. همراه با عرضه دستگاه‌های نکسوس قدیمی، تمرکز و تاکید اصلی همواره بر اندروید به‌عنوان یک اکوسیستم بوده است. برای گوگل این مسئله چندان حائز اهمیت نیست که شما از یک دستگاه گوگلی یا از دستگاه ساخت سامسونگ یا سایر برندها استفاده کنید.

اصل مهم این است که شما از اندروید استفاده کرده و در گام بعد از سرویس‌های گوگل استفاده کنید. ترکیب این دو فاکتور با یکدیگر به گوگل اجازه می‌دهند داده‌های مختلف اختصاصی شما را جمع‌آوری کرده و در نهایت شما را به یک هدف بالقوه برای ناشران تبلیغات تبدیل می‌کند.

اهمیت تمرکز بر اکوسیستمبرای گوگل

بنابراین برای گوگل، همواره تمرکز بر اکوسیستم بیش از هر چیزی اهمیت دارد. صرف‌نظر از مدل دستگاه یا برندی که از آن استفاده می‌کنید، تجربه اندرویدی ممکن است پیرامون سرویس‌هایی همچون جی‌میل، گوگل درایو، گوگل پلی‌استور و البته جست‌وجوگر گوگل رقم خورده باشد. در همه این حالت‌ها شما روی صفحه اصلی دستگاه خود مرورگر کروم را باز کرده‌اید یا از روش‌های یکپارچه‌ گوگل برای مدیریت داده‌های شخصی و انجام کارهای خود استفاده کرده‌اید. در سال‌های اخیر گوگل اسیستنت به یکی از ابزارهای کاربردی کاربران تبدیل‌شده است. اثرگذاری این الگوریتم هوشمند به‌اندازه‌ای زیاد بوده که ممکن است شیوه پیاده‌سازی محاوره‌های جست‌وجویی را تغییر داده و حتی نسل جدیدی از تکنیک‌های جست‌وجو را پایه‌گذاری کند.

مشکلی وجود دارد

درحالی‌که گوگل با تمام توان به دنبال به سرانجام رساندن استراتژی‌های خود است، اما در برخی از حوزه‌ها با چالش‌هایی که بیشتر حالت اصطکاک دارند، روبه‌رو شده است. شرکت‌هایی که از اندروید شیر گوگل روی دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، به دنبال آن هستند تا برنامه‌ها و سرویس‌های ساخت خود را روی دستگاه‌هایی که تولید می‌کنند، قرار دهند. مرورگرها، فروشگاه‌های نرم‌افزاری و حتی دستیاران هوشمند همگی به شکل هم‌زمان گوگل را تحت فشار قرار داده‌اند. فشاری که ممکن است در برخی موارد سهم گوگل را از بعضی بازارها کم کنند.

در این میان حتی برخی از شرکت‌ها در نظر دارند، از برنامه‌ها و سرویس‌های ساخت مایکروسافت به شکل پیش‌فرض روی اندروید استفاده کنند. فراموش نکنید، اکنون مایکروسافت به دنیای متن‌باز ملحق شده و برنامه‌های جالب‌توجهی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی تدارک دیده است. این فشارهای اجتناب‌ناپذیر باعث شده تا گوگل به‌جای آن‌که تاکید بیش از اندازه‌ای روی اندروید داشته باشد، اکنون به دنبال یکپارچه کردن محصولات و سرویس‌های خود باشد. این درست یک چرخش بزرگ است که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم. اکنون هدف اصلی بزرگ‌تر کردن گوگل است. در این میان توجه به چند نکته درک ما را از کارهایی که گوگل در حال انجام آن‌ها است، بیشتر می‌کند.

۱٫ همه راهکارهای جدید به‌کار گرفته‌شده از سوی گوگل به اتصال دستگاه‌های گوگلی به یکدیگر به روشی منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیر ختم می‌شوند

گوشی پیکسل تنها گوشی است که به بهترین شکل با اندروید یکپارچه بوده و به‌خوبی توانسته به انتقادها پاسخ داده و مشکلات را برطرف کند؛ تنها گجتی است که در اکوسیستم اندروید قابل‌اطمینان بوده و در یک‌چشم برهم زدن به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند. نکته قابل تامل‌تر در ارتباط با دریافت به‌روزرسانی‌ها است. پیکسل، تنها گوشی موجود در بازار است که تضمین می‌دهد به مدت سه سال همه به‌روزرسانی‌ها را چه در زمینه سیستم‌عامل و چه در زمینه وصله‌های امنیتی دریافت کند.

اگر تجربه کار با پیکسل و گوگل پیکسل‌بوک را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید، با وجود این‌که این دو دستگاه از سیستم‌عامل‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما به شکل کاملا هوشمندانه‌ای با یکدیگر هماهنگ هستند که همین مسئله تجربه کاربری لذت‌بخشی را رقم می‌زند.

پیکسل‌بوک و پیکسل یک هماهنگی مثال‌زدنی را به نمایش می‌گذارند، البته در این میان نباید از نقش پلی‌‌استور گوگل غافل شویم که به خریداران توصیه می‌کند برای انجام کارهای خود از این دو دستگاه استفاده کنید. وجود یک شارژر برای مدیریت هر دو دستگاه یکی از نقاط قوت بزرگی است که این فروشگاه روی آن تاکید دارد. (شکل ۱)

گوگل به آینده‌ای ورای اندروید می‌اندیشدشکل ۱

کاربرد قلم پیکسل بوک

فراموش نکنید، قلم پیکسل بوک که از طراحی جذابی برخوردار بوده، نه تنها برای نوشتن کاربرد دارد، بلکه یک گجشکل ۱ت قدرتمند است که به‌خوبی می‌تواند با گوگل اسیستنت کار کند. شیوه به‌کارگیری این ابزار ساده است. اگر در ارتباط با موضوعی ابهامی دارند، کافی است یک خط دور موضوع بکشید تا دستیار هوشمند صوتی گوگل اطلاعاتی در ارتباط با محتوا ارائه کرده و توضیحات کاربردی را ارائه کند. در عین حال، پیکسل‌باد نیز قابلیت‌های ترجمه بلادرنگ را ارائه می‌کند که به شکل انحصاری با گوشی‌های پیکسل عجین شده است. (شکل ۲)

گوگل به آینده‌ای ورای اندروید می‌اندیشدشکل ۲

حتی دوربین Google Clips که درست یک سال پیش گوگل از آن رونمایی کرد، به معنای واقعی کلمه با هر دستگاه اندرویدی و iOS کار می‌کند. دوربینی که با شعار بهتر کردن هر چیزی معرفی شد با گوشی پیکسل و گوگل فوتوز بهترین تجربه کاربری را برای مصرف‌کننده رقم می‌زند. (شکل ۳)

گوگل به آینده‌ای ورای اندروید می‌اندیشدشکل ۳

نخستین دوربین ساخت گوگل که به شما اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل تصاویر ضبط‌شده در قالب ویدیو، عکس یا فایل‌های Gif را از آن استخراج کنید، به هوش مصنوعی تجهیز شده و باتری آن تا سه ساعت بدون مشکل کار می‌کند. دوربینی که ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد، به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۳۰ که قادر است در هر ثانیه ۱۵ تصویر را ضبط کند، تجهیز شده است. سال گذشته گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نظر دارد دستیار صوتی خود را با محصولات Nest یکپارچه کرده و پلتفرم جدیدی را ارائه کند.

از ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به این پلتفرم جدید می‌توان به توانایی ارسال تصاویر زنده از Nest Cam برای کروم‌کست، اجرای فرامین صوتی از طریق اسیستنت روی هر دستگاهی و ویژگی Nest Hello که به شما اجازه می‌دهد، اطلاع پیدا کنید چه کسی پشت در خانه قرار دارد و تعامل با هر اسپیکر گوگل هوم اشاره کرد.

۲٫ راه‌اندازی بی‌سروصدای برنامه صدور گواهی‌ Made for Google

گوگل هم‌زمان با عرضه پیکسل ۲ در سال گذشته میلادی خبر از آغاز به کار برنامه‌ای به نام Made for Google داد. برنامه‌ای که به سازندگان تجهیزات جانبی برای گوگل اعلام می‌دارد باید منطبق با دستورالعمل‌های گوگل محصولات را تهیه کنند. رویکردی که پیش از این اپل با نام MFi آن را راه‌اندازی کرده بود. با توجه به این‌که در این برنامه گوگل به لحاظ فنی و ارائه جزئیات دقیق در ارتباط با سخت‌افزارها از تولیدکنندگان پشتیبانی کامل به عمل می‌آورد، در نتیجه تولیدکنندگان نیز اجازه پیدا می‌کنند از لوگوی گواهی این شرکت به‌منظور تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

درحالی‌که لوازم جانبی عمدتا در ارتباط با باتری، شارژر، قاب، داک شارژر و …. خواهند بود، اما به تقویت اکوسیستم گوگل و حضور این نام در هر کجا کمک فراوانی خواهند کرد. این لوگو به شما اعلام می‌دارد، محصولات ساخته‌شده از سوی تولیدکنندگان منطبق با استانداردهای گوگل هستند و گوگل این موضوع را تایید کرده است. ساخته‌شده ….. برای گوگل (Made for Google)، دقت کنید که دو واژه آخر این عبارت کاملا پر معنا هستند و نشان از کیفیت بالای محصولات دارند.

۳٫ فروشگاه گوگل استور به‌تدریج به مکانی برای فروش محصولات خود گوگل تبدیل خواهد شد

تا به امروز فروشگاه گوگل مکانی برای فروش محصولاتی بود که با پلتفرم‌های مختلف این شرکت همچون اندروید، Chrome OS، کروم‌کست،Android Wear و…… در ارتباط بودند. اما پس از رویداد ۴ اکتبر سال گذشته میلادی برخی از چیزها تغییر پیدا کرد. اکنون گوگل استور را مشاهده می‌کنیم که تنها از دستگاه‌های ساخته‌شده از جانب گوگل همراه با تجهیزات جانبی که برچسب Made for Google روی آن‌ها حک‌شده، پشتیبانی می‌کند. هیچ گوشی موتورولا، کروم‌بوک سامسونگ، ساعت‌های هوشمند هواوی درون آن نیست. تنها گوگل است و خودش! (شکل ۴)

گوگل به آینده‌ای ورای اندروید می‌اندیشدشکل ۴

گسترش گوگل در کشورهای مختلف

گوگل اکنون به دنبال آن است تا دسترسی به فروشگاه این شرکت را در کشورهایی همچون برزیل، مکزیک و اندونزی گسترش دهد. شاید در نگاه اول هر یک از کارهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کوچک و بی‌اهمیت به نظر برسند و همانند یک طرح گسترش‌پذیر تجاری تفسیر شود، اما تغییرها به‌وضوح بیانگر دورنمایی بزرگ از تحولاتی هستند که در اکوسیستم گوگل در حال جریان است.

در این میان نباید از یک موضوع مهم غافل شویم که گوگل در مقایسه با سایر شرکت‌ها یک برگ برنده کاملا رقابتی و البته غیرمعمول در اختیار دارد. درحالی‌که سرویس‌های ارائه شده از سوی گوگل با گوشی‌های ساخت این شرکت عجین شده، اما درعین‌حال گوگل به کاربرانی که از گوشی‌های مختلف استفاده می‌کنند، اجازه داده با کمترین قیمت ممکن به سرویس‌های این شرکت دسترسی داشته باشند.

گوگل به‌خوبی می‌داند دو فاکتور افزایش آگاهی مشتریان از محصولات ساخته‌شده و به آسانی در دسترس بودن محصولات عوامل موفقیت هستند. گوگل به‌خوبی می‌داند بازار گوشی‌های همراه تب زودگذر نیست و تا مدت‌ها بازار پر سودی خواهد بود. اما اولویت‌های دیگری نیز در این اکوسیستم جدید وجود دارند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

در حال حاضر، تمرکز اصلی روی اندروید و Chrome OS نیست، بلکه تمرکز روی واژه‌ای به‌نام Google است. واژه‌ای که اجازه می‌دهد، محصولات ساخت این شرکت به‌خوبی با یکدیگر کار کرده و کاربر از مزایای بالقوه آن‌‌ها استفاده کند.
به نظر می‌رسد، ما در آستانه ورود به یک تحول بزرگ هستیم.

منبع: شبکه

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi