2

نیسان لیف انرژی برق استادیوم یوهان کرایوف آمستردام را تامین کرد

  • کد خبر : 29418
  • 05 جولای 2018 - 8:43
نیسان لیف انرژی برق استادیوم یوهان کرایوف آمستردام را تامین کرد

نیسان لیف انرژی برق استادیوم یوهان کرایوف آمستردام را تامین کرد

با همکاری کمپانی نیسان و ایتون، ورزشگاه یوهان کرایف آرنا در هلند به سیستم ذخیره‌سازی انرژی مجهز شده است. این ابتکار نقش مهمی در کمک رسانی به شبکه توزیع برق هلند دارد.

نیسان، یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های ذخیره انرژی (ESS) اروپا را با به کارگیری باتری خودروی الکتریکی در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا در آمستردام هلند، ارائه می‌دهد. با همکاری کمپانی‌های ایتون، BAM و موبیلیتی هاوس این سیستم ذخیره‌سازی انرژی با ظرفیت 2.8 مگاوات ساعت/ 3 مگاوات، در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا نصب شد و مورد حمایت مالی صندوق انرژی و آب‌وهوای آمستردام (AKEF) و اینتررج (Interreg) قرار گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین واحدهای ESS در اروپا تاسیسات ذخیره‌سازی انرژی نیسان می‌باشد اما؛ در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد با 16.5 مگاوات ساعت برق، که از 500 باتری خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i3 بهره مند است در بریتانیا قرار دارد. سیستمی که در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا به کارگرفته شده است، از پکیج بزرگی شامل 148 باتری خودروی برقی نیسان لیف (Nissan Leaf) کمک می‌گیرد که 63 عدد دست‌دوم و 85 مورد نیز نو هستند. هدف عمده از بکارگیری چنین سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی، قابل اعتماد و کارآمدتر کردن سیستم‌های انرژی برق و کاهش فشار وارده بر شبکه توزیع برق بیان شده است. این سیستم ذخیره‌سازی انرژی با استفاده از انرژی خورشیدی و نصب 4200 پنل روی سقف ورزشگاه آرنا، تکمیل می‌شود.

تأمین انرژی ورزشگاه یوهان کرایف با سیستم ذخیره‌سازی انرژی 3 مگاواتی نیسان نصب شده در آن، قابل‌اعتماد و کارآمدتر می‌شود و مزایای زیادی برای بازدیدکنندگان، همسایگان و شبکه توزیع انرژی هلند، به همراه می‌آورد. سیستم‌های ذخیره انرژی ایتون (Eaton) نه تنها موجب تأمین پایدار انرژی می‌شوند، بلکه چرخه اقتصادی برای باتری خودروی برقی ایجاد می‌کنند.

ورزشگاه یوهان کرایف آرنا یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های بین‌المللی هلند و خانه تیم آژاکس آمستردام و تیم ملی این کشور است؛ هر ساله میزبانی رویدادهای بزرگی مانند کنسرت‌های موسیقی، نمایش رقص و جلسات تجاری را آرنا بر عهده دارد؛ این ورزشگاه سالانه بیش از دو میلیون بازدیدکننده دارند.

هنک ون ران، مدیر نوآوری ورزشگاه یوهان کرایف آرنا گفت:

ورزشگاه یوهان کرایف آرنا با معرفی نوآوری‌های هوشمند مانند سیستم ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند نقش پیشرو را در کمک به صنعت برق ایفا کند. این ورزشگاه به کمک این سیستم ذخیره‌سازی انرژی موفق خواهد شد که به طرزهوشمندانه از انرژی پایدار خود استفاده کرده و از ظرفیت تجاری سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی نیز بهره مند شود. اطمینان حاصل از این ابتکار برای تأمین برق، حتی در صورت قطع برق شهری نیز پابرجاست. همین امر باعث می‌شود که این ورزشگاه بتواند به شبکه انرژی پایدار هلند نیز کمک کند.

فرانسیسکو کارانزا، مدیر بخش انرژی کمپانی نیسان نیز اظهار کرد:

ما از این که بخشی از بزرگترین سیستم ذخیره سازی انرژی اروپا برای یک ساختمان تجاری رو به خود اختصاص دادیم خرسند هستیم. امروز می‌توانیم به لطف استفاده از این فناوری در ورزشگاه یوهان کرایف، شاهد استفاده دوباره از باتری خودروهای الکتریکی نیسان برای ایجاد سیستم انرژی پایدارتر و کارآمدتر باشیم. ما از فناوری الکتریکی خود برای تغییر روش زندگی و ارائه گزینه‌های جدید تأمین انرژی سبز بهره می‌بریم.

منبع: z4car.com

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=29418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi