1

احتمال وقوع یخبندان ( کولد اسپل ) ۱۰ روزه در دی ماه

  • کد خبر : 34129
  • 12 دی 1397 - 9:10
احتمال وقوع یخبندان ( کولد اسپل ) ۱۰ روزه در دی ماه

احتمال وقوع یخبندان ( کولد اسپل ) ۱۰ روزه در دی ماه سال جاری را حسین اردکانی، استاد علم هواشناسی پیش بینی کرده است. پس خود را برای موج یخبندان ۱۰ روزه آماده کنید!

احتمال وقوع یخبندان ( کولد اسپل ) ۱۰ روزه در دی ماه سال جاری را حسین اردکانی، استاد علم هواشناسی  پیش بینی کرده است. پس خود را برای موج یخبندان ۱۰ روزه آماده کنید!

پدر علم هواشناسی ایران معتقد است:
در دی ماه جاری شاهد نخستین وقوع پدیده “کولد اسپل cold spell” یا همان ماندگاری هوای سرد به مدت حداقل ۱۰ روز بعد از ریزش برف زمستانی در کشورمان خواهیم بود.

وی گفته است علت این پدیده، هجوم هوای بسیار سرد از روی دریای یخ‌زده «پرنس» در حاشیه اقیانوس منجمد شمالی و در شمال کشور‌های اسکاندیناوی به‌طرف کشور‌های اروپای شمالی و مسیری به‌طرف اروپای مرکزی و دریای سیاه و نهایتاً شرق دریای مدیترانه است.

به گفته اردکانی پیامد‌های این حادثه زمستانی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ دی ماه در تمام نواحی غربی، شمال غربی، سواحل دریای خزر، استان‌های شمالی و جنوبی البرز و همچنین منطقه زاگرس، نواحی جنوبی، استان‌های شرقی و شمالی کشور به‌استثنای جنوب شرق کشور به صورت ریزش برف و باران خواهد بود که در برخی نقاط، ریزش برف قابل ملاحظه است و پس از عبور این سامانه بارشی سرد، پیش‌بینی می‌شود در این مناطق در یک بازه زمانی ۱۰ روزه یا ‘cold spell’ با دمای چند درجه زیر صفر و یخبندان متوسط مواجه شویم.

وی هشدار داده است که کشاورزان و همچنین مسئولان راهداری و راهنمایی و رانندگی تمهیدات لازم را انجام دهند.

احتمال وقوع یخبندان وجود دارد؟

کارشناسان هواشناسی درباره این پیش بینی احتمال وقوع یخبندان ، واکنش های مختلف و متفاوتی نشان داده اند. احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‎‌وگو با ایرنا اظهار داشت: موجی برای روز ۵ شنبه در پیش داریم که البته برف سنگینی در پی ندارد و مانند موج هفته گذشته در مناطقی مانند شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز رخ داد و اینگونه نیست که کل کشور را در بر بگیرد.

وظیفه با بیان اینکه این پیش بینی احتمال وقوع یخبندان برای ۱۵ تا ۲۵ دی ماه قابل استناد نیست گفت: همین سیستمی که برای روز ۵ شنبه کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد اوایل هفته نشان می‌داد که به شدت هوا سرد می‌شود و همه معقتد بودند برف خواهیم داشت، اما از برف خبری نیست و جز مناطق معمول برفی اضافه نخواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=34129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi