2

سه راهکار برای اجرای موفقیت‌آمیز تغییر در بازاریابی

  • کد خبر : 10581
  • 08 ژانویه 2017 - 16:27
سه راهکار برای اجرای موفقیت‌آمیز تغییر در بازاریابی

شما برای ایستادن بر بالای تغییرات در بازاریابی و تسلط داشتن بر روی آن‌ها و همچنین کسب نتایج بازاریابی ملموس و ثابت چه‌کاری می‌توانید بکنید؟ در ادامه چند روش ثابت را معرفی می‌کنیم که به شما برای اجرای موفقیت‌آمیز تغییر در بازاریابی_ این صنعت پیوسته در حال تغییر _ کمک بسیار خوبی می‌کند: با ما همراه باشید

#تغییر_بازاریابی #بیشتر_بدانیم #دانستنی

این‌طور گفته می‌شود که تنها مورد ثابت در زندگی تغییر است. برای بازاریابان شاید این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری صادق باشد. سالیان سال است که فیس‌بوک بر پهنه اینترنت حضور دارد و با حضور خود دنیای بازاریابی دیجیتال را بر هم ریخته است و این تغییر با تکامل و توسعه الگوریتم‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی فیس‌بوک ادامه پیداکرده است.

البته، دراین‌بین نباید شبکه‌های جدیدتر اجتماعی از قبیل اسنپچت را فراموش کرد. یا حتی ترک اشتراک تلویزیون کابلی توسط مشترکین آن در ازای استفاده از خدمات آنلاین و مستقیم از قبیل Netflix یا حتی ظهور سیستم‌های مسدودکننده تبلیغ هم ازجمله این موارد هستند.

اگر این موارد نشانه‌هایی از ایجاد شدن بزرگ‌ترین تغییرات در تاریخ تبلیغات به‌حساب نمی‌آید، پس واقعاً نمی‌توانم بگویم نشان‌دهنده چه چیزی است؟ اما شما برای ایستادن بر بالای این تغییر در بازاریابی و تسلط داشتن بر روی آن‌ها و همچنین کسب نتایج بازاریابی ملموس و ثابت چه‌کاری می‌توانید بکنید؟ در ادامه چند روش ثابت را معرفی می‌کنیم که به شما برای اجرای موفقیت‌آمیز تغییر در بازاریابی _ این صنعت پیوسته در حال تغییر _ کمک بسیار خوبی می‌کند:

راهکارهای موفقیت‌آمیز ایجاد تغییر در بازاریابی

حذف محدودیت‌ها و موانع

یکی از اولین قدم‌ها به‌منظور کسب اطمینان از آمادگی برای پذیرش تغییر حذف محدودیت‌هایی است که مانع تغییر روش‌ها و فرایندهای فعلی می‌شود. چراکه به‌هرحال روش‌هایی که موجب ایجاد نتایج ثابت و مشخص در عرصه بازاریابی می‌شوند یک تاریخ انقضاء داشته و خیلی زود از چرخه اعتبار خارج می‌شوند. اگر ظرفیت تغییر و همگام شدن سریع با شرایط را نداشته باشید، خیلی زود از چرخه رقابت عقب می‌مانید.

به همین دلیل برخی از شرکت‌ها رویکردهایی را برای حذف موانع و محدودیت‌ها برای خود انتخاب کرده‌اند که ازجمله می‌توان به بازاریابی چریکی یا تولید ناب اشاره کرد. با استفاده از این روش‌ها تمرکز کاری خودشان را بر بخش‌هایی از کسب‌وکار خود قرار می‌دهند که در برابر چشم مشتریان آن‌ها قرار داشته و بیشترین تأثیر را بر کسب رضایت آن‌ها دارد. اگر در زمینه ای احساس کنند که روش مورداستفاده آن‌ها موجب ناراحتی یا ایجاد مشکلی برای مشتریان آن‌هاست، روش خود را تغییر می‌دهند تا نتایج بهتری را به مشتریان ارائه کنند. به همین ترتیب با حذف فرایندهایی که ارزشی به مشتری ارائه نمی‌کنند نیز نتایج نهایی ارائه‌شده به مشتری را ارتقاء می‌دهند.

لازمه اجرای هر دو این روش‌ها تمایل به بررسی شرایط و فرایندها توسط خود اعضا و مدیران شرکت و تعیین زمان مناسب برای ایجاد تغییر است. در بازاریابی فناوری‌های جدید تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و پیگیری نتایج را به‌منظور اندازه‌گیری اثربخشی هر یک از پیام‌ها ممکن ساخته است.

تمرکز کردن بر چشم‌انداز کلی

با هر روند بازاریابی، توجه به چگونگی اثرگذاری آن بر کل سازمان و کسب‌وکار شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این تأثیر نباید تنها بر تبلیغات شما محدود شود. اهداف فراگیر شرکت شما باید ستون اصلی هر تلاش و فعالیت بازاریابی باشد که در پی می‌گیرید و می‌تواند منجر به کسب نتایج متفاوت برای کسب‌وکارهای مختلف شود. مثلاً وقتی اجرای تبلیغات در شبکه اسنپچت ممکن است راه‌حل خوب و مناسبی برای یک برند با تمرکز بر جمعیت جوان باشد، اما راه‌حل مناسبی برای اجرای تبلیغات یک مرکز خرید بسیار جاافتاده و قدیمی در مرکز شهر به‌حساب نمی‌آید. اما مشکل اینجاست بازاریابان اغلب بدون توجه به چشم‌انداز کلی به هر روندی واردشده و بدون بررسی جوانب آن و تأثیر آن بر کسب‌وکار و مشتریان خودشان از آن استفاده می‌کنند.

شما چگونه با این تله‌های معمول در سر راه تغییر مؤثر روبرو شده و برخورد می‌کنید؟ اول‌ازهمه باید اطمینان داشته باشید که بر اهداف درست متمرکزشده‌اید. شاید یکی از بهترین روش‌ها تمرکز بر هدف نهایی و پیمودن مسیر در جهت عکس و سپس پرداختن به یک هدف قبل از آن باشد. از این طریق می‌توانید یک نقشه راه برای حرکت خود و برای اولویت‌دهی به مسائل و اهداف خود تعیین کنید. توجه کنید که در این روش در هر نوبت باید تنها بر یک تغییر تمرکز داشته باشید و دراین‌بین اگر ایده جدیدی به ذهن شما خطور می‌کند که پرداختن به آن موجب بر هم خوردن نظم می‌شود، پس باید آن‌ها را در لیست انتظار نگاه‌دارید تا نوبت آن‌ها برسد.

از این طریق با تمرکز بر تک‌تک تغییرات و انتخاب آگاهانه از سرمایه‌گذاری زمان و پول خود بر استراتژی‌هایی که دیگر کارایی خاصی ندارند، اجتناب می‌کنید.

نظارت بر روندها

در پایان، هر بازاریابی که خواهان کسب موفقیت در برابر استفاده از تغییرات است باید آمادگی لازم برای صرف وقت جهت نظارت بر آخرین روندهای صنعت خودش را داشته باشد. این کار به زمان و تلاش بیشتری نسبت به خواندن سر تیترهای روزنامه‌های صنعت خودتان نیاز دارد. مثلاً باید همواره در پی کسب اطلاع از آخرین ابزارها و منابع برای آسان‌تر کردن فرایند ایجاد و انتقال پیام خود به مشتریان باشد و همچنین از تمام زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های موجود و جدید اطلاعات کافی جمع‌آوری کرده و آن‌ها را موردبررسی خودش قرار دهد.

هر هفته زمانی را به انجام تحقیق در این رابطه اختصاص دهید. به وبلاگ‌های مهم و پرقدرت سر بزنید و به دنبال ابزارها و اپلیکیشن های جدید باشید. یکی از منابع خوب و کارا از نظر زمان شبکه توییتر است که هر وبلاگ یا وب‌سایت معتبری عموماً لینکی از مهم‌ترین منابع و محتوای خودش را در آن منتشر می‌کند. اگر چنین روشی را پی بگیرید مطمئناً به یکی از اولین افرادی تبدیل می‌شوید که هر روند و ابزار جدیدی را شناخته و در صورت مناسب بودن از آن استفاده می‌کند و این‌گونه نسبت به رقبا جلو می‌افتید.

منبع: آی بازاریابی

 

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi