2

آیا می دانید بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟

  • کد خبر : 18376
  • 28 اکتبر 2017 - 14:06
آیا می دانید بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟

خودرو در جامعه ایران به عنوان یک سرمایه شناخته می شود و برخی از افراد با خرید و فروش به موقع اتومبیل می‌توانند به یک سود نسبی دست پیدا کنند. حال سؤال اصلی که وجود دارد این است که بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟ در این نوشتار به بررسی این موضوع مهم می پردازیم.

قیمت اتومبیل در بازار ایران، همیشه دچار نوساناتی بوده است؛ این نوسانات در بازار خودرو گاهی به دلیل مسائل سیاسی و بازرگانی بوده است و گاهی نیز به دلیل تصمیمات فروشندگان و واردکنندگان خودرو؛ همین موضوع سبب شده است خودرو در جامعه ایران به عنوان یک سرمایه شناخته شود و برخی از افراد با خرید و فروش به موقع اتومبیل می‌توانند به یک سود نسبی دست پیدا کنند. حال سؤال اصلی که وجود دارد این است که بهترین زمان برای خرید خودرو چه زمانی است؟ ابتدا بهتر است بدانید که افزایش و کاهش قیمت خودرو جزء مسائلی است که زمان در آن نقش کوچکی را ایفا می‌کند و مسائلی همچون وضعیت اقتصادی، تأثیر بیشتری بر روی نوسانات قیمت اتومبیل دارد؛ اما بر اساس آنالیز‌های کارشناسان خودرو، زمانی که اشتیاق برای خرید اتومبیل بالا می‌رود، قیمت اتومبیل نیز در بازار ایران به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند؛ به زبان ساده‌تر، هرچه خرید بیشتر باشد، قیمت خودرو نیز به همان اندازه افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس آمار‌های بدست آمده، در فصولی که آمار مسافرت‌های بین شهری بالا است، اشتیاق و تقاضای مردم برای خرید اتومبیل نیز افزایش پیدا می‌کند و از این رو قیمت نسبی اتومبیل نیز بالا می‌رود. بر اساس داده‌هایی که هر سال سازمان گردشگری در اختیار عموم قرار می‌دهد، در ایام عید نوروز بیشترین سفر‌های داخلی و خارجی انجام می‌پذیرد، همین موضوع می‌تواند دلیلی بر افزایش قیمت خودرو در روز‌های آخر سال باشد. در روز‌های پایانی سال، همیشه شاهد هجوم خریداران خودرو هستیم که همین موضوع سبب افزایش قیمت خودرو در این ایام می‌شود. فصل تابستان نیز فصل مسافرت است. بر اساس آمار‌های بدست آمده هر ساله صد‌ها نفر از شهروندان ایرانی در تابستان با اتومبیل شخصی خود به مسافرت می‌روند که همین موضوع باعث افزایش قیمت اتومبیل در فصل تابستان است؛ همچنین باید اضافه کرد به دلیل افزایش حجم سفر‌ها در ماه شهریور، قیمت نسبی اتومبیل به بالا‌ترین حد خود در طول فصل تابستان می‌رسد.

طبق صحبت‌هایی که داشتیم به نظر می‌رسد فصل‌های پاییز و زمستان بهترین زمان برای خرید خودرو ‌می‌باشد؛ اما باید این را هم در نظر گرفت که در این فصول میزان آمار فروش اتومبیل نیز کاهش می‌یابد و نباید انتظار داشت با فروش خودرو در این فصول، سود بالایی نصیبتان شود. اما اگر عجله‌ای برای خرید خودرو ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنم همیشه در زمان‌هایی اتومبیل مورد نظرتان را بخرید که فصل مسافرت به تازگی تمام شده است. ایام پس از تعطیلات نوروز یکی از این زمان‌هایی است که برای خرید خودرو بسیار مناسب می‌باشد و این امکان برای شما فراهم می‌شود که اتومبیل مورد نظرتان را در حداقل قیمت خرید کنید. البته قیمت برخی از خودرو‌ها مانند اتومبیل‌های کروک و یا آف‌رود بیشتر نسبت به نوع آب و هوا تغییر می‌کند؛ به عنوان مثال اتومبیل‌های کروک در تابستان به بیشترین میزان قیمت خود می‌رسند ولی در آب و هوای سرد و بارانی، طرفداران زیادی ندارند و دچار افت قیمت می‌شوند.

در آخر باید به این نکته توجه کرد که زمان فقط یکی از المان‌های مؤثر در تغییر قیمت اتومبیل است و برای این که بتوانید اتومبیل مورد نظرتان را با کمترین بودجه خریداری کنید، باید به بسیاری از عوامل دیگر نیز توجه کنید.

نظرتان  در این رابطه چیست؟ با ما درمیان بگذارید…

منبع: آرین موتور

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi