3

آموزش چند بازی کودکانه برای افزایش تمرکز کودک

  • کد خبر : 3645
  • 05 اردیبهشت 1395 - 15:47
آموزش چند بازی کودکانه برای افزایش تمرکز کودک

بازی ها و تمرین های زیادی وجود دارد که شما می توانید برای افزایش تمرکز و توجه فرزندتان به کار ببرید . این بازی ها در رشد ذهنی کودک تأثیر بسیار گذار است. موارد ذیل چند نمونه کوچک از این بازی هاست که شما می توانید همراه فرزندتان تجربه نمایید.

بازی ها و تمرین های زیادی وجود دارد که شما می توانید برای افزایش تمرکز و توجه فرزندتان به کار ببرید . این بازی ها در رشد ذهنی کودک تأثیر بسیار گذار است. موارد ذیل چند نمونه کوچک از این بازی هاست که شما می توانید همراه فرزندتان تجربه نمایید.

1- به کودکتان بگویید ، چشم هایش را ببندد و مثلثی را تصور کند. سپس از او بخواهید با چشمان بسته آن مثلث را روی کاغذ به آرامی و با دقت بکشد سپس برای بار دوم این کار را تکرار کند. نتیجه دو کار را به او نشان دهید معمولاً مثلث دوم با اشکال ها و ایرادهای کمتری کشیده می شود و بهبود شرایط کاملاً مشهود است. شما می توانید این بازی را در طول روز چند بار به صورت مسابقه با فرزندتان انجام دهید و هر بار تصاویر مختلف و ساده (مربع ، ستاره، مستطیل و …) بکشید. به او یادآوری کنید هرچه او تصویر را آرام تر و با دقت بیشتری بکشد و تمرکز بیشتری داشته باشد نتیجه کار بهتر خواهد بود .

2- از فرزندتان بخواهید کتاب خواندن در محیط های مختلف را تجربه کند، در پارک ، مهمانی ، رستوران و دیگر مکان های شلوغ. از او بخواهید برای دقایقی هرچند کوتاه کتاب بخواند . اگر او هنوز سوادخواندن ندارد شما برایش داستانی بخوانید و سؤالاتی در مورد داستان از او بپرسید.

خواندن در محیط های شلوغ ، تأثیری شگرف در افزایش تمرکز و دقت دارد. در مصاحبه ای که با بسیاری از شطرنج بازان موفق دنیا انجام شده است، گفته اند که برای افزایش تمرکز، بارها در محیط های بسیار شلوغ شطرنج بازی کرده اند.

3- وقتی با فرزندتان به پارک می روید، روی صندلی بنشینید و از کودکتان بخواهید که به صداهای موجود در محیط که شامل صدای آب ، پرندگان و سایر حیوانات است گوش دهد و نام آن ها را بگوید.

4- از فرزندتان بخواهید دستانش را جلوی صورتش بگیرد و انگشتانش را به ترتیب و به آرامی خم کند. به او یادآوری کنید حین خم کردن هر انگشت فقط به آن انگشت توجه کند و به انگشت های دیگر نگاه نکند. وقتی همه انگشتانش را خم کرد به آرامی و به ترتیب دوباره این روش را برای صاف کردن انگشتان تکرار کند(انجام این بازی برای خردسالان نیز قابل انجام است.)

5- از فرزندتان بخواهید که به آرامی و در پنج شماره نفس بکشد و در حین نفس کشیدن فقط به تنفس و صدای آن فکر کند و بعد از پنج شماره از او بخواهید که باز با پنج شماره نفسش را بیرون دهد.

6- جسمی را وسط اتاق قرار دهید و به او بگویید هر کس که به مدت طولانی تری بتواند به این وسیله خیره شود( بی آنکه از آن چشم بردارد) ، برنده است.

منبع:

https://www.delgarm.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi