5

آموزش تزیین هندوانه برای شب یلدا

  • کد خبر : 10321
  • 29 آذر 1395 - 11:08
آموزش تزیین هندوانه برای شب یلدا

هندوانه شاخص ترین میوه ی شب یلداست و می دانیم که طبق آداب و سنن قدیمیان اگر در این شب چیزهای دیگر کمتر مصرف شوند ،هندوانه از اقلامی است که خورده خواهد شد. تزیین هندوانه روش های مختلفی دارد که هر کس به سلیقه خود می تواند این کار را انجام دهد. در این نوشته چند روش مختلف تزیین هندوانه را برای شما ارائه می کنیم.

#آموزش_تزیین #هندوانه #شب_یلدا #بیشتر_بدانیم #دانستنی

هندوانه شاخص ترین میوه ی شب یلداست و می دانیم که طبق آداب و سنن قدیمیان اگر در این شب چیزهای دیگر کمتر مصرف شوند و یا اصلاً خورده نشوند ،هندوانه از اقلامی است که خورده خواهد شد. تزیین هندوانه روش های مختلفی دارد که هر کس به سلیقه خود می تواند این کار را انجام دهد. در این نوشته چند روش مختلف تزیین هندوانه را برای شما ارائه می کنیم.

روش های مختلف تزیین هندوانه :

۱- آن را از طول زیکزاک یا دالبر و نیم دایره- نیم دایره ای برش بدهید اما نه کامل؛ بلکه در وسط آن یک دسته  زیکزاکی یا دالبری نگه دارید تا به شکل سبد شود سپس هندوانه های داخل آن را گرد گرد با قاشق معمولی و یا با قاشق های بستنی در آورید و برای این که همه ی هندوانه ها را گرد گرد در بیاورید از ابتدا که همه ی توپ ها را در می آورید در ظرفی دیگر ریخته سپس همه را به سبد هندوانه ای خود وارد کنید. می توانید برای پذیرایی از چوب های کبابی کوچک که چند عدد را در توپ های هندوانه ای فرو کرده اید و به آن شکل زیبایی هم می بخشد به جای چنگال استفاده نمایید.

آموزش تزیین هندوانه برای شب یلدا

 

۲- هندوانه را از عرض و بدون دسته باز هم زیکزاکی یا دالبر برش داده و این بار در ظرفی مربع شکل برش دهید و با چنگال های سفید کوچکی که از فروشگاه های لوازم شیرینی می توانید تهیه کنید در این هندوانه های مربعی شکل زده و از مهمانان شب یلدایی خود پذیرایی کنید. می توانید برای زیباتر شدن هندوانه تان از ترافل که بر روی آن می پاشید استفاده نمایید.

۳- پوست هندوانه را تا نیمه با یک چاقوی تیز طوری بردارید که سفیدی های زیر پوست باقی بماند و تنها پوست سبز آن جدا شود، سپس یک گل رز را در نظر گرفته وبا برش هایی بر روی پوسته ی سفید هندوانه آن را به وسیله ی چاقوی لیزری به شکل گل در بیاورید.

آموزش تزیین هندوانه برای شب یلدا

۴- هندوانه را ازطول نصف کرده و ۵ تا ۱۰ سانت روی آن را به شکل ترمه برش دهید که برای این کار می توانید شکل ترمه را ابتدا بر روی آن با نوک چاقو کشیده وسپس اطراف آن ۵ تا ۱۰ سا نت رویی را به آرامی خالی کنید به طوری که یک ترمه ی قرمز از هندوانه در رو و بقیه ی آن به شکل قبل با پوسته ی سبز در زیر قرار داشته باشد.

آموزش تزیین هندوانه برای شب یلدا

۵- هندوانه را از وسط نصف کرده و همراه با پوست آن، برش های نیم دایره ای هم اندازه ای درست کنید همانطور که همیشه برش می دهید با این تفاوت که همه هم اندازه ونسبتاً نازک باشند، سپس آن ها را درون سینی گرد سیلور یا کریستال و بلور مانند پره های پنکه مشترک در نقطه ای در مرکز قرار دهید .

۶- هندوانه را از وسط نصف و سپس باز نیمه ها را از وسط دقیق نصف کنید تا چهار قسمت بزرگ مساوی داشته باشید ،سپس آن ها را با پوست از طول به شکل برش برش های هم اندازه ی مثلثی شکل در آورید وهمه را در ظرف استیل ماهی شکل مانند پولک های ماهی پشت سر هم قرار دهید و یا در ظرفی بیضی شکل پشت هم برای پذیرایی بچینید. می توانید در کنار تزیینات دیگر هندوانه ها مقداری را برای بچه ها به این شکل آماده نمایید که بسیار راحت و در عین حال زیباست .

لینک منبع

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=10321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi