1

آماده‌سازی خودرو برای مسافرت

  • کد خبر : 12057
  • 25 اسفند 1395 - 9:34
آماده‌سازی خودرو برای مسافرت

این روزها که به تعطیلات عید نزدیک می شویم بهترین فرصت‌ برای مسافرت‌های بین شهری است. قطعاً می‌دانید که پیش از مسافرت باید از سلامت کامل خودروی شخصی خود اطمینان داشته باشید. در این مطلب تمامی مواردی را که شما باید در رابطه با آماده‌سازی خودرو از آنها اطلاع داشته باشید،آورده ایم.

#آماده‌سازی_خودرو #مسافرت #بیشتر_بدانیم #دانستنی

این روزها که به تعطیلات عید نزدیک می شویم بهترین فرصت‌ها برای مسافرت‌های بین شهری است. قطعاً می‌دانید که پیش از مسافرت باید از سلامت کامل خودروی شخصی خود اطمینان داشته باشید و بسیاری از وسایل ضروری را همراه با خود داشته باشید تا سفری به مراتب ایمن‌تری پیش رو داشته باشید.

اگر با این موارد آشنا نیستید نگران نباشید، ما قصد داریم در این مطلب تمامی مواردی را که شما باید در رابطه با آماده‌سازی خودرو از آنها اطلاع داشته باشید، برایتان بنویسیم. با ما همراه باشید.

بررسی و آماده‌سازی خودرو

ذکر این نکته لازم است که بدانید قطعاً شما قادر به بررسی تمامی قطعات خودرو نخواهید بود و باید برای برخی از موارد به مکانیک رجوع کنید.

سیالات

به نوعی خودروها هم مشابه موجودات زنده هستند؛ همانند بدن انسان مایعات زیادی در یک خودرو وجود دارد. بنابراین شما همیشه باید پیش از شروع مسافرت از میزان کافی این مایعات اطمینان داشته باشید. دقت داشته باشید که سه مورد اولی لیست زیر فیلترهایی دارند که آنها هم باید بازرسی شوند.

آماده‌سازی خودرو برای مسافرت

– روغن موتور

– روغن گیربکس

– سوخت (بنزین، گاز و یا گازوئیل)

– ضد یخ / خنک کننده

– خنک کننده رادیاتور

روغن ترمز

– مایع شیشه جلوی ماشین

– روغن هیدرولیک

شلنگ‌ها و تسمه‌ها

مجدداً بدن انسان را مثال می‌زنیم؛ سیستم خون‌رسانی بدن را تصور کنید، در صورت گرفتگی یکی از رگ‌ها چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد؟ دقیقاً مشابه همین موضوع در مورد خودرو هم وجود دارد. بنابراین چک کردن شلنگ‌ها و تسمه‌های متصل‌کننده قطعات مختلف خودرو یکی از مواردی است که به هیچ عنوان نباید در آن کوتاهی کنید.

تایرها

آماده‌سازی خودرو برای مسافرت-تایر

تایرها نقطه اتصال اصلی شما به جاده هستند. همیشه در هر حالی خودروی شما به واسطه اتصال چند اینچ مربع از لاستیک به طور مستقیم با سطح زمین اتصال دارد و هر گونه عدم اتصالی به معنی رخ دادن اتفاق ناخوش‌آیندی است. بنابراین سالم بودن لاستیک‌ها  از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما باید برای آماده‌سازی خودرو فشار هوای موجود در لاستیک‌ها را بررسی کنید. اگر به تایر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه وجود یک عدد بر روی آن خواهید شد. این عدد نشان‌دهنده حداکثر توان مقاومت تایرها است و نه میزان پیشنهادی فشار هوا. در هوای سرد بهتر است کمی از فشار هوای لاستیک ها بکاهید تا سطح اصطکاک با زمین بیشتر شده و از خطر لیز خوردن ناگهانی جلوگیری شود. در هوای گرم هم بهتر است رقم فشار سنج نزدیک به عدد حداکثر باشد. دقت داشته باشید که هیچوقت بیش از حد لاستیک‌ها را باد نکنید چرا که با این کار احتمال ترکیدگی بالا می‌رود. همچنین فراموش نکنید که لاستیک یدک را هم چک کرده باشید.

چراغ‌ها

تمامی چراغ‌های خودرو شامل لامپ‌های جلو، راهنما و حتی روشنایی داخلی ماشین باید جهت عملکرد صحیح بررسی شوند. معیوب بودن لامپ‌های ماشین بسیار خطرناک است و باعث کمتر شدن دید شما و حتی دیده نشدن خودرو شما در جاده توسط دیگر راننده‌ها می‌شود. از طرفی در صورت خراب بودن لامپ‌ها طبق قانون، توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مؤاخذه و جریمه خواهید شد.

برف پاک‌کن‌ها

آماده‌سازی خودرو برای مسافرت

راندن یک خودرو همانند هدایت یک زیر دریایی نیست. شما دائماً باید بدون هیچ مزاحمتی چشمتان به جاده باشد. برای این موضوع لازم است مواردی مثل تمیز بودن شیشه‌ها، تنظیم بودن جهت آینه‌ها و همچنین سالم بودن تیغه‌های برف‌پاک‌کن را چک کنید. اگر کمترین ترک خوردگی در این تیغه‌ها دیدید سریعاً اقدام به تعویض آنها کنید تا از عملکرد خوب آنها مطمئن شوید.

ترمزها

سیستم ترمز خودرو آخرین سپر دفاعی شما در برابر اتفاقات ناگهانی است. همانطور که می‌دانید یکی از علائم اصلی رو به اتمام بودن دیسک و صفحه ترمزها ایجاد صدای تیز حین ترمزگیری است. اما لازم است بدانید که نرم بودن بیش از حد پدال ترمز هم نشان دهنده عملکرد غیر عادی سیستم ترمز است. در این صورت باید هرچه سریع‌تر نسبت به چک کردن آنها اقدام کنید.

فیلتر هوا

موتور خودرو برای عملکرد صحیح نیاز به هوا دارد. فیلتر هوا باعث جلوگیری از ورود ذرات اضافه و نامناسب به درون موتور ماشین می‌شود. به همین دلیل با گذشت زمان فیلترها کثیف‌تر و ناکارآمدتر می‌شوند. بنابراین بهتر است هنگام آماده‌سازی خودرو فیلترهای هوای خودروی خود را هم چک نمایید تا سفری مطمئن‌تر پیش رو داشته باشید.

باتری

آماده‌سازی خودرو برای مسافرت

یکی از حقایق جذابی که در رابطه با باتری خودروها وجود دارد این است که هرچقدر بیشتر با ماشین شخصی خود حرکت کنید، باتری بیشتر شارژ می‌شود. اما با این وجود این بخش از خودرو هم به پایان عمر خود خواهد رسید و پس از آن شما در استارت زدن ماشین به مشکل خواهید خورد. اگر حس می‌کنید عمر مفید باتری ماشینتان رو به اتمام است، برای جلوگیری از هل دادن‌های پیاپی برای استارت خوردن، ریسک نکرده و باتری و سیستم برقی خودرو را نو سازی کنید.

تهویه مطبوع

اگر فکر می‌کنید سیستم هویه مطبوع ماشینتان ضعیف شده وقت را تلف نکرده و سریعاً آن را به تعمیرگاه ببرید. سفر جاده‌ای باید یک تجربه لذت‌بخش باشد و نه تخت و تاز در یک دیگ بخار متحرک!

پایگاه دانستنی آنلاین امیدوار است که با دقت در بررسی و آماده‌سازی خودرو خود، مشکلات احتمالی را برطرف کنید و سفر خوب و بی خطری داشته باشید.

منبع: اسنپ

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi