6

آبشار کبودوال ، آبشار تمام خزه‌ای جهان

  • کد خبر : 17523
  • 21 سپتامبر 2017 - 10:48
آبشار کبودوال ، آبشار تمام خزه‌ای جهان

دراین سفر به یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ایران، مقصد سفرمان تکه ای بی نظیر از طبیعت استان گلستان می باشد که نگاه های بسیاری را به خود خیره کرده است. قدم در راه می نهیم تا به علی آباد کتول برسیم و آبشار کبودوال را نظاره کنیم. با ما همراه باشید.

تعطیلات و اوقات فراغت که از راه می رسند، بهانه ی خوبی برا سفر و خوشگذرانی در کنار عزیزانمان به ما می دهند. هر بار که قصد سفر می کنیم مجموعه ای از انتخاب های گوناگون ذهن ما را به خود مشغول می کنند. گاهی این انتخاب ها از جنس فرهنگ و تاریخ هستند و گاهی طبیعت تماشایی …

برای هر کس که روزمرگی و شهرنشینی را لمس کرده باشد، سفر راهی برای خلاص شدن از خستگی ها و دغدغه ها و به دست آوردن حس آرامش و تجدید روحیه برای ادامه ی مسیر زندگی است. ما نیز در جستجوی آرامش به بسیاری از نقاط ایران سفر کردیم و جاذبه های طبیعی آن را به تماشا نشستیم.

باز هم می خواهیم کوله بارمان را ببندیم و به جاده بزنیم. این بار از میان هزاران مقصد رنگارنگی که در چهارگوشه کشورمان قرار دارند جاذبه ای را برگزیده ایم تا آرامش را از طبیعت آن هدیه بگیریم.

دراین سفر به جاذبه های گردشگری ایران، مقصد سفرمان تکه ای بی نظیر از طبیعت استان گلستان می باشد که نگاه های بسیاری را به خود خیره کرده است. قدم در راه می نهیم تا به علی آباد کتول برسیم و آبشار کبودوال را نظاره کنیم. با ما همراه باشید.

چرا آبشار کبودوال را انتخاب می کنیم؟

_ این آبشار تنها آبشار خزه ای در ایران می باشد.

_ قرار گرفتن آبشار در میان دره ای جنگلی مناظر بی بدیلی را به تصویر می کشد.

_ برای رسیدن به آبشار باید مسیری را از داخل جنگل پیاده طی کنید که این خود می تواند لذت بخش باشد.

در مسیر آبشار

با فاصله گرفتن از شهر علی آباد کتول و همهمه هایش طولی نمی کشد که چشممان به یک سد خاکی می افتد که در ابتدای مسیر با چشم انداز زیبایش ما را به ایستادن و تماشا کردن وادار می کند. کمی توقف، از خستگی هایمان می کاهد و دوباره به جاده می زنیم. پس از طی کردن مسیری زیبا و جنگلی به جایی می رسیم که باید از وسایل نقلیه دل بکنیم و با پای پیاده بقیه ی مسیر را پشت سر بگذاریم.

این پیاده روی در میان انبوه درختان و قدم زدن بر روی مسیر سنگفرش و پلکانی، خستگی را بی معنا می کند. زیبایی های طبیعت، ما را در بر می گیرند و روزمرگی هایمان را به فراموشی می سپاریم. پل های چوبی و پله های سبز، در کنار صدای گذر آب از میان درختان جنگلی، چشم ها را خیره می نماید.

طولی نمی کشد که صدای زمزمه ی آب در میان جنگل، خبر از نزدیک شدنمان به آبشار می دهند…

آبشار کبودوال، تنها آبشار خزه ای ایران

با رسیدن به انتهای مسیر سنگفرش یکی از مهم ترین و زیباترین جاذبه های طبیعی استان گلستان پیش رویمان قرار می گیرد. آبشاری دیدنی که آب زلال و گوارایش را از کوه هارون با ارتفاع ۱۷۸۰ متر تأمین می کند و با هدیه دادن جرعه ای آب به استقبال میهمانانش می رود. این آبشار تماشایی تا چند سال پیش که هیچ امکاناتی نداشت نیز یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای دوستداران طبیعت به شمار می رفت و امروزه با وجود امکانات گردشگری بسیاری از علاقه مندان را به سوی خود می کشاند.

دیدنی ها و تفریحات

آبشار کبودوال در میان دره ای جنگلی قرار گرفته است و تصویری تماشایی از طبیعت را به شما نشان می دهد. شنیدن صدای آب در میان طبیعت آرامشی کم نظیر را به شما هدیه می کند.

دوربین های عکاسیتان را آماده کنید تا عکس هایی بی نظیر را از مناظر تماشایی ثبت کنید و خاطرات شیرین سفر خود را ماندگار نمایید.

وسایل لازم و مواد خوراکی مورد نیاز خود را بردارید و پیک نیکی را در کنار همسفرانتان به راه اندازید.

گشت و گذار در اطراف آبشار را فراموش نکنید. آب پس از سقوط از آبشار در رودخانه جاری می شود و گیاهان را سیراب می کند.

آب بازی و رفتن زیر آبشار یکی از تجربیات لذت بخش این سفر است که خاطرات خوشی را برایتان رقم می زند.

امکانات رفاهی منطقه

تا چند سال پیش امکاناتی در اطراف آبشار وجود نداشت اما امروزه مجموعه ای از امکانات را در اطراف آن ایجاد کرده اند:

پارکینگ : پارکینگ مناسبی در ابتدای مسیر جنگلی وجود دارد که می توانید اتومبیل خود را در آنجا پارک کنید و به قلب جنگل بزنید.

بوفه و سوپر مارکت: پیش از ورود به جنگل و در کنار پارکینگ مغازه هایی وجود دارند که خوراکی ها و محصولاتی را در دسترس شما قرار می دهند.. همچنین برخی اقدام به عرضه ی وعده های غذایی سبک همچون آش های خوشمزه می کنند.

آلاچیق: محل هایی برای اتراق و گذراندن یک روز خوب نیز تعبیه شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید.

ملزومات سفر

برای آنکه به آبشار برسید یک پیاده روی نیم ساعته در پیش دارید پس کفش مناسب پیاده روی به پا کنید. همچنین به دلیل اینکه امکان دارد هوس آب بازی به سرتان بزند یک لباس اضافه را در کوله بارتان جای دهید. علاوه بر این وسایلی چون لباس مناسب فصل، دوربین عکاسی، خوراکی های سبک و … را نیز به همراه داشته

بهترین فصل سفر

این منطقه از معتدل ترین مناطق ایران به شمار می رود و در همه ی فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای مناسب تعداد بیشتری از گردشگران به آن سفر می کنند.

بهار و تابستان: سرسبزی طبیعت در اطراف آبشار بسیار دیدنی است و تصاویری خاص را به نمایش می گذارد.

پاییز: با رسیدن پاییز گرچه هوا رو به سردی می گذارد اما لباس هفت رنگ طبیعت دوستداران بسیاری دارد که بار سفر می بندند تا به تماشای نمایش پاییز بنشینند.

زمستان: برف و یخ بندان هم جلوه های زیبایی دارد. لباس سپید زمستانی بر تن طبیعت می نشیند و چهره ای تازه به آن می بخشد.

کجا بمونیم؟

اگر دوست داشتید که شب را در نزدیکی آبشار بگذرانید می توانید به یکی از هتل های علی آباد کتول در فاصله کمی از آبشار مراجعه کنید. خانه های محلی نیز انتخاب خوبی برای اقامت هستند؛ همچنین می توانید کمپینگ در طبیعت را نیز تجربه کنید.

آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی‌آباد کتول و در ۱۱ کیلومتری دامنه ی کوه هارون در نزدیکی روستای معصوم آباد فندرسک واقع است. برای رسیدن به آن باید به علی آباد کتول بروید و آن را به سمت جنوب شرق ترک کنید تا پس از ۵ کیلومتر به محل پارک خودروها برسید. پس از پارک خودرو با یک

چند پیشنهاد گردشگری

اگر آمادگی جسمانی لازم را دارید می توانید مسیر جنگل را ادامه دهید و چندین آبشار دیگر را نیز ببینید.

در این سفر سری هم به موزه ی مردم شناسی علی آباد کتول بزنید و برنامه ی سفرتان را تکمیل کنید.

با طبیعت به درستی رفتار کنید  با زباله ها و آسیب ها خاطرش را نیازارید.

منبع: زیباترین

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=17523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi