1

۳ نکته در مورد بازاریابی پیامکی

  • کد خبر : 23930
  • 03 اسفند 1396 - 10:20
۳ نکته در مورد بازاریابی پیامکی

۳ نکته در مورد بازاریابی پیامکی

هرچند که بازاریابی پیامکی می‌تواند موثر باشد، اما این روش از بازاریابی برای هر شرکتی مناسب نیست. به گفته یونی بن یهودا، اگر بازاریابی پیامکی با محصولات و سرویس‌های ارائه شده و روش شما برای ارتباط با مخاطبین در یک راستا قرار نگیرد، نباید از آن استفاده شود.

بازاریابی پیامکی در چند سال گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده است. هرکسی با یک گوشی موبایل به پیامک دسترسی دارد و شرکت‌ها نیز می‌توانند برای ترویج محصولات و سرویس‌های خود از پیامک استفاده کنند.
افراد ممکن است که نوتیفیکیشن‌های ایمیل خود یا سایر شبکه‌های اجتماعی را غیرفعال کنند و خبرهایی در مورد آخرین فروش‌ها یا آیتم‌های جدید را از دست بدهند. اگر می‌خواهید که در لحظه بازاریابی کنید، هیچ گزینه بهتری از پیامک وجود ندارد.
یونی بن یهودا، مدیر ارشد بازاریابی Material Good دراین‌باره می‌گوید: «وقتی‌که نوتیفیکشن‌ها به صورت مستقیم روی صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت کاربری ظاهر می‌شوند، تاثیر این عمل بسیار قابل‌توجه خواهد بود. هدف قرار دادن کاربران در لحظه با بازاریابی مبتنی بر مکان کمک می‌کند تا نسبت به یک کمپین بازاریابی که مکان را مدنظر قرار نمی‌دهد، محتواهایی مرتبط‌تر داشته باشید.»
هرچند که بازاریابی پیامکی می‌تواند موثر باشد، اما این روش از بازاریابی برای هر شرکتی مناسب نیست. به گفته یونی بن یهودا، اگر بازاریابی پیامکی با محصولات و سرویس‌های ارائه شده و روش شما برای ارتباط با مخاطبین در یک راستا قرار نگیرد، نباید از آن استفاده شود.
برندهایی که بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند باید مرزهای بین مرتبط و مفید بودن و اسپم و آزاردهندگی را بدانند. در ادامه راهکارهای مفیدی برای ادغام پیامک در استراتژی بازاریابی شما بدون آزار دادن مشتریان آورده شده است.
اجازه بگیرید
همانند بازاریابی ایمیلی، در بازاریابی پیامکی نیز باید قبل از ارسال هرگونه پیام، اجازه صریح مخاطبانتان را دریافت کنید. با کسب اجازه، شما نه‌تنها پیام‌های خود را به مخاطبانی می‌فرستید که این نوع از بازاریابی را می‌خواهند، بلکه می‌توان از آزار رساندن به کسانی که تمایل به دریافت پیام‌های تبلیغاتی شما ندارند نیز جلوگیری کرد. بن یهودا دراین‌باره می‌گوید: «اگر فقط خود مشتری یا مشتری بالقوه شماره تلفنش را به شما داد، می‌توانید از پیامک به‌عنوان یک کانال بازاریابی استفاده کنید. اگر به‌صورت ناخواسته با افراد تماس بگیرید، خطر از دست دادن اعتبار و لغو عضویت مخاطبان در سرویس پیامکی شما وجود دارد.»
از بازاریابی پیامکی عاقلانه استفاده کنید
پیامک برای هر سناریو بازاریابی مناسب نیست. بن یهودا توصیه می‌کند که از پیامک برای مواردی مانند وضعیت تحویل، پیام ثانویه بعد از دانلود یک اپلیکیشن موبایل یا برنامه، رسید خرید و یا تخفیف ویژه استفاده کنید. همچنین فقط برندهایی باید از پیامک استفاده کنند که مخاطبانشان این نوع از ارتباط را ترجیح می‌دهند.
پیامک شخصی‌تر از ایمیل است و بنابراین اگر با شخصی تماس می‌گیرید و او قبلا چیزی از شما نشنیده است، شما به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شوید. وقتی‌که شناخت از برند وجود دارد و کاربران نیز با شرکت و محصولات شما آشنا هستند، ارائه دادن محتوا از طریق پیامک می‌تواند یک روش موثر باشد.
یک قاعده خوب برای بازاریابی پیامکی شاید این باشد که از قواعد و تمارین بازاریابی ایمیلی پیروی کنید. یعنی پیامک‌هایتان را مکرر ارسال نکنید و زمان مناسبی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید. همچنین پیام‌هایتان باید ساده و عاری از هرگونه تکلف باشند. اما مهم‌تر از همه این موارد، باید مطمئن شوید که پیامک‌هایتان به‌اندازه کافی مرتبط هستند.
ارزش اضافه کنید
مهم نیست که شما از طریق بازاریابی پیامکی خود چه چیزهایی را به مخاطبان خود منتقل می‌کنید، قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که پیامک‌های شما مرتبط است و می‌توانند ارزشی را به تجربه مشتری از برندتان اضافه کنند. جوشوا کلر، موسس آژانس بازاریابی Union Square Media، دراین‌باره می‌گوید: «پیام نباید خودخواهانه باشد. هدف اول باید این باشد که مشتری با ارزش واقعی باز کردن این پیام روبرو شود.».
جوزف آنتونی، مدیرعامل Hero Group، نیز با این گفته موافق است و می‌گوید که برندهای باهوش نوعی از ارتباط را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند که آن‌ها به همراه همتایان و چرخه‌های اجتماعی خود به آن عادت کرده‌اند.

به گفته جوزف آنتونی، ارائه اطلاعات مفید، در کنار آفرها، سطحی از انتظار و سورپرایز را ایجاد خواهد کرد. برندها باید به بازاریابی پیامکی به همان دیدی نگاه کنند که به ملحق شدن به گفتگوها در فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر نگاه می‌کنند. آن‌ها باید از خود بپرسند که چگونه می‌توانند بدون اینکه باعث آزار مخاطب شوند، ارزشی را به تجربه مشتریان اضافه کنند.

منبع: برترین ها

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi