حمل و نقل

یادآوری حقوق مسافران ایرلاین ها در شرایط بد جوی

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با انتقاد از رفتار سودجویانه و فرصت‌طلبانه برخی ایرلاین‌ها در شرایط جوی کنونی، به مردم توصیه کرد که بلیت‌ پروازهای خود را کنسل نکنند، چون شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط بحرانی موظفند به مردم خدمات بدهند و حتی هزینه مازاد آنها را تقبل کنند.

به گزارش دانستنی آنلاین، حرمت‌الله رفیعی با اشاره به افزایش چندبرابری نرخ هواپیما در برخی مسیرهای هوایی از جمله بندرعباس- تهران و کیش- تهران به «اینا» گفت: «رفتار برخی شرکت‌های هواپیمایی در این روزهای برفی بسیار ناپسند، دور از اخلاق و غیرحرفه‌ای است. ما در این گرفتاری باید کمک همدیگر باشیم، نه اینکه با دادن نرخ‌های سرسام‌آور اوضاع را بدتر کنیم.» وی افزود: «از روز گذشته تاکنون برخی پروازها به خاطر برف و برودت هوا کنسل شده‌اند. شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط موظفند مردم را به مقصد برسانند، ولی چون مردم آگاه نیستند بلیت‌های خود را کنسل می‌کنند و وقتی دوباره می‌خواهند بلیت تهیه کنند با قیمت‌های رویایی؟ مواجه می‌شوند. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی طبق قوانین و ضوابط نه‌تنها باید مسافر را به مقصد برگردانند بلکه هتل و غذای آنها و هزینه‌های مازاد را باید تامین کنند.» رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد: «ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و با بخشنامه به دفاتر خدمات مسافرتی تاکید خواهیم کرد که از فروش چنین بلیت‌هایی خودداری کنند، همچنین در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی درخواست رسیدگی فوری به این قضیه را داریم.»

منبع : دنیای اقتصاد

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

مقالات تصادفی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close