1

گاز تا ۲۲ سال دیگر منبع اصلی انرژی جهان می‌شود

  • کد خبر : 28122
  • 01 خرداد 1397 - 9:39
گاز تا ۲۲ سال دیگر منبع اصلی انرژی جهان می‌شود

گاز تا ۲۲ سال دیگر منبع اصلی انرژی جهان می‌شود

دانستنی آنلاین: شرکت BP انتظار دارد گاز از نفت به عنوان منبع انرژی اصلی جهان در حدود سال ۲۰۴۰ پیشی بگیرد زیرا تقاضا برای سوخت فسیلی کم‌آلاینده رشد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایسنا، دومنیک امری – نایب رییس برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت BP – در یک کنفرانس گازی در وین اظهار کرد: این شرکت پیش‌بینی می‌کند گاز از زغال سنگ در اوایل دهه ۲۰۳۰ پیشی بگیرد و احتمال زیادی وجود دارد که گاز پس از سال ۲۰۴۰ یا پیش از آن از نفت نیز سبقت بگیرد.

وی به این موضوع اشاره کرد که برآورد شده که رشد تقاضا برای گاز در چین سال گذشته حدود ۱۵ درصد بر مبنای سال به سال بود و BP انتظار دارد تقاضا برای گاز مجموعا حدود ۱.۶ درصد در سال رشد کند در حالیکه رشد تقاضا برای نفت ۰.۸ درصد خواهد بود.

به گفته این مدیر شرکت BP، از نظر تقاضا برای گاز از سوی بخش‌های مختلف، بخش صنعت به ویژه انعطاف پذیر مانده و تقاضا از سوی بخش حمل و نقل به سرعت رشد می‌کند.

شرکت BP قرار است جزییات بیشتر را در دورنمای انرژی خود در ۲۰ فوریه منتشر کند. این شرکت در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود انتظار دارد گاز از زغال سنگ در بازار انرژی پیشی گرفته و دومین منبع سوخت بزرگ تا سال ۲۰۳۵ شود.

براساس گزارش رویترز، شرکت BP در گزارش قبلی خود پیش‌بینی کرده بود سهم نفت تا سال ۲۰۳۵ از ۳۳ به حدود ۳۰ درصد و سهم گاز به حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi