2

چگونه می توان اعتماد مردم را به تبلیغ بدست آورد؟

  • کد خبر : 3792
  • 12 اردیبهشت 1395 - 15:28
چگونه می توان اعتماد مردم را به تبلیغ بدست آورد؟

هرجا اعتماد در زندگی و کسب و کار و حرفه کمرنگ و بی رنگ شود، هرگونه ارتباط اجتماعی, عاطفی، اقتصادی و انسانی سست شده و محو می گردد؛ زیرا اشک، تنش، تیرگی و تردید جایگزین اطمینان، آرامش، شفافیت و تصمیم می شوند.

چرا مردم به تبیلغ اعتماد ندارند؟

چرا مردم به تبلیغ اعتماد دارند؟

اعتماد چیزی است که همه چیز را می سازد و ریشه بسیاری از موفقیت هاست.

آیا هرگز از خود پرسیده اید تا چه اندازه و چه فرصت هایی را بخاطر بی اعتمادی به دیگران از دست داده اید و تا چه اندازه و چه فرصت هایی بخاطر بی اعتمادی دیگران به شما، از دست رفته است؟

هرجا اعتماد در زندگی و کسب و کار و حرفه کمرنگ و بی رنگ شود، هرگونه ارتباط اجتماعی, عاطفی، اقتصادی و انسانی سست شده و محو می گردد؛ زیرا اشک، تنش، تیرگی و تردید جایگزین اطمینان، آرامش، شفافیت و تصمیم می شوند.

به نظر نگارنده، تبلیغ عامل ارتباطی، هزینه دار و انبوه برای نفوذ و تأثیر در مخاطبین جهت تحول و تغییر در آنان است که اعتماد و ارزش های انسانی و اخلاقیات در آن به مراتب مهم تر از مهارت ها، و جاذبه های تکنیکی و فنی است و آنچه تبلیغ را ماندگار و پربار می سازد، اعتماد و اطمینان است.

هر اندازه رقابت بیشتر می شود، ارزش و اهمیت تبلیغات مؤثر، بیشتر درک می گردد و تبلیغ مؤثر تبلیغی است که بداند و بتواند چگونه در مخاطب نفوذ کند و چگونه او را به سوی اهداف خود نزدیک سازد. مخاطب تبلیغ انسان ها هستند و راه اصلی نفوذ در آنان اعتمادسازی است.

تبلیغ و اعتماد عمومی:

اگر بپذیریم که تبلیغ با عموم مردم سرو کار دارد که با توجه به موضوع تبلیغ، مخاطبان آن تعریف می شوند، اولین وظیفه و رسالت کلیه ذینفعان و دست اندرکاران تبیلغ و صنعت تبلیغات کشور تقویت ((اعتماد عمومی)) است.

آگاهی و شناخت دلایل و عوامل اصلی و کلیدی اعتماد یا عدم اعتماد مردم به تبلیغ که نوعی آسیب شناسی اخلاق و رفتار تبلیغ است؛ می توانند سرآغاز بهبود و تقویت اعتماد عمومی نسبت به تبلیغ باشند.

اعتماد عمومی زیر بنای موفقیت هرگونه داد و ستد، روابط عمومی، تبیلغ و ترویج است که خود حاصل عوامل گوناگونی است که در طول زمان و به تدریج پرورش می یابد. یکی از ساده ترین و اولین گام ها و راه های شناخت علل و عوامل ایجاد، تقویت و حفظ اعتماد به تبیلغ، ارزیابی اعتماد خودمان نسبت تبلیغ و موضوع و محتوای تبیلغ است.

پیشنهاد می شود هریک از سازمان های تبلیغاتی کشور و به ویژه انجمن ها و تشکل های حرفه ای برای افزایش پذیرش تبلیغ در جامعه، مطالعه ای واقع بینانه و جامع در مورد جایگاه و میزان اعتماد عمومی به تبلیغ انجام دهند تا تصویری شفاف از درستی ها و نادرستی های تبلیغ در کشور بدست آید.

بطور قطع این مطالعه می تواند نکات بسیاری رابرای همه افراد وگروه های حرفه ای آشکار سازد وتحولی درتبلیغ بوجود آورد.

فضای تبلیغ در آینده ، فضایی رقابتی، جهانی و حرفه ای خواهد بود و تنها راه ماندگاری در صحنه تبلیغ، سازگاری تبلیغ با ارزش ها، انتظارات و واقعیت های آشکار و پنهان مخاطبان یعنی مردم و جامعه است. هر اندازه اعتماد مردم به تبلیغ بیشتر شود، پذیرش تبلیغ سریع تر، گسترده تر و مؤثرتر خواهد شد. به نظر نگارنده اعتماد یکی از مهم ترین و مفیدترین مزیت های رقابتی تبیلغ و ترویج و هرنوع داد وستد در هرنوع بازار است. تبلیغ کنندگانی در بازار رقابتی آینده موفق می شوند که بتوانند با درک، تعریف و شناخت ابعاد و عناصر گوناگون((اعتماد)) و ((اعتماد سازی)) شرایطی را برای خود و صنعت تبیلغ فراهم آورند تا اعتماد را بعنوان ((مزیت رقابتی پایدار)) بیابند، بسازند و حفظ کنند. باور کنیم که اعتماد ریشه ((ارتباط، احترام، اعتبار و انتخاب)) انسان ها در همه جوامع است. اصالت، درستکاری، امانت داری و مردم داری مهم ترین عوامل اعتماد سازی و تقویت اعتماد عمومی هستند و تبلیغ مؤثر تبلیغی است که بتواند با ترویج و تقویت این ارزش ها و اعتماد مخاطبان، آثار بیشتر و بهتری داشته باشد.

اعتماد، دارایی ارزشمندی است که می توان ساخت، بهبود بخشید و حفظ کرد و در تمامی لحظات و امور زندگی نقشی بسیار مهم و ارزنده دارد و بر کیفیت روابط، پیوندها و پیمان ها و پدیده ها تأثیر دارد. جک ولش به عنوان مدیر برتر قرن معتقد است سرعت، رمز موفقیت و ماندگاری است و آنچه باعث سرعت امور زندگی و حرفه ای می شود ((اعتماد)) است.

اعتماد چیست و چگونه باید اعتمادسازی کنیم؟

هرجا اعتماد وجود دارد سرعت، قدرت، وسعت و شدت پذیرش بیشتر است. اعتماد به تبلیغ می تواند ارتباط تبیلغ کننده و مخاطب را بهبود بخشد و آثار آن را بیشتر و بهتر کند. اعتماد به نفس، اعتماد به خود و اعتماد به دیگران لازمه تقویت اعتماد دیگران به ما می شود.

اما چگونه؟ اولین شرط افزایش و تقویت اعتماد، درک این نکته است که اعتماد با نیت، نگرش و رفتار ما سرو کار دارد. تا روزی که نیت و نگرش ها خالص، انسانی و نوع دوستانه نباشد و رفتارهای مبتنی بر اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی شکل نگیرند، اعتماد بوجود نمی آید. در دنیایی که تحولات گوناگون ازجمله فناوری اطلاعات وارتباطات، شرایط، دامنه و شیوه های روابط و ارتباط ها را دگرگون کرده است و نوعی انقلاب انتخاب را مطرح ساخته است، هیچ چیز به اندازه اعتماد نمی تواند سرعت و کیفیت تصمیم گیری و انتنخاب را افزایش دهد.

آگاهی ، تحریک، تهییج، ترغیب، تشویق و تحکیم، روابط با مخاطبان از جمله ویژگی ها و اهداف تبیلغ هستند که کیفیت و کمیت آن ها تحت تأثیر اعتماد مخاطب به تبلیغ و مبلغ است.

مهم ترین عوامل اعتمادسازی عبارتند از:

  • احترام به اصول اخلاقی و ارزش های مخاطب و جامعه و رعایت آن ها
  • حرفه ای بودن در انجام امور تبلیغ شامل تعهد، تخصص، و تعلق واقعی درانجام امور
  • رعایت اعتدال و حد و اندازه در پیام ها و پیام رسانی
  • ارتباط دائم با مخاطبان و بررسی جایگاه و میزان اعتماد آن ها به تبیلغ
  • شناسایی عوامل بی اعتمادی و حذف آن ها
  • شناخت عوامل اعتماد سازی از دید مخاطبان و تقویت آن ها
  • استمرار و تداوم رفتار درست و درستکاری
  • تقویت کیفیت و ویژگی های فنی و تکنیکی تبلیغات و تنوع و نوآوری مناسب و مورد پذیرش جامعه
  • خودداری از هرگونه مردم فریبی برای منافع آنی
  • اعتقاد و درک ارزش اعتماد و نقش آن در اعتبار، اقتدار و پذیرش تبلیغ
  • شناخت آنچه باعث اعتماد و یا عدم اعتماد شما به دیگران و پدیده ها شده است و یادگیری از تجربیات خود و دیگران و استفاده از آن ها برای اعتمادسازی بیشتر
  • توجه جدی به الگوها و گروه های موفق در زمینه اعتمادسازی حرفه ای.

منبع: ماهنامه مهندسی تبلیغات – دکتر احمد روستا

به نقل از: https://ariakohan.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 5 / 5. تعداد امتیازات: 1

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=3792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi