0

چگونه از ماشين ظرفشويي به درستي استفاده كنيم؟

  • کد خبر : 27981
  • 25 اردیبهشت 1397 - 12:27
چگونه از ماشين ظرفشويي به درستي استفاده كنيم؟

چگونه از ماشين ظرفشويي به درستي استفاده كنيم؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چگونه از ماشين ظرفشويي به درستي استفاده كنيم؟

مطلب زیر را در این رابطه مطالعه کنید:

1  در طبقه بالايي

فنجان‌هاي سراميكي و شيشه‌اي را يكي در ميان در كنار هم بگذاريد.
دندانه‌هاي اين رديف براي ايجاد امنيت بيشتر مي‌باشند و اجازه مي‌دهند آب از بين ظروف عبور كند و آنها را تميز نمايد.
وسايل باريك و بلند آشپزخانه مثل انواع كاردك ها و كفگيرها به صورت خوابيده در جايگاه مخصوص خودشان قرار بگيرند. هيچگاه آنها را به صورت ايستاده در دستگاه قرار ندهيد. زيرا مانع چرخش شاخه‌هاي دستگاه ظرفشويي به هنگام شست‌وشو مي‌شوند.
ظروف پلاستيكي سبك بايد در بين دندانه‌ها قرار بگيرند به طوريكه وارونه نشوند و به صورت ايستاده بمانند.
به ميله‌ها و دكمه‌هاي پهلوها اين جايگاه توجه كنيد، آيا به صورت بالا – پاييني هستند؟ اگر اينگونه است شما مي‌توانيد ظروف بزرگ‌تر را در سيني پاييني بگذاريد و ليوان‌ها و ظروف كوچك‌تر را در سيني بالايي.

2   در طبقه پايين

بشقاب‌ها و كاسه‌ها بايد به صورتي در سيني پاييني قرار بگيرند كه روي آنها به سمت مركز جايگاه باشد. پارچ‌ها و ماهي‌تابه‌ها را در گوشه‌ها و زاويه‌ها بگذاريد.
سيني‌هاي پهن و بزرگ و صفحه مخصوص شيريني‌پزي را در كناره‌ها بگذاريد البته در لبة جلويي دستگاه نگذاريد تا مانع پخش شدن ماده پاك كننده با آب نشوند.

3   جايگاه قرار گرفتن قاشق

هيچ‌گاه ظروف مسطح را در اين محل نگذاريد، تا آب و ماده پاك كننده به تمام سطوح ظرف‌ها برسد. چنگالها را رو به بالا و چاقوها را رو به پايين و قاشق‌ها را به صورت يكي در ميان (يكي رو به بالا و ديگري رو به پايين) كنار هم قرار دهيد.

4  ماده پاك كننده

ماده پاك كننده را در جايگاه سرد و خشك نگهداري كنيد. قسمت پاييني سينك ظرفشويي براي اين منظور مناسب نيست زيرا پودرها در محيط‌هاي مرطوب به هم مي‌چسبند و گلوله‌اي مي‌شوند. ژل‌ها را بايد در نقاط گرم نگهداري كرد مثلا در مجاورت لوله‌هاي آب گرم.
حتي اگر از آب كاملا تميز و بهداشتي براي شست‌وشو استفاده مي‌كنيد، باز هم از ماده پاك كننده استفاده كنيد. بدون ماده اصلي شست‌وشو ليوانها و ظروف به خوبي تميز نمي‌شوند، مخصوصاً اگر براي كاهش در مصرف انرژي از خشك كن حرارتي دستگاه نيز استفاده نشده باشد.

5  عملكرد كلي دستگاه

شست‌وشوي سريع يا شست‌وشو با آب حدود 1 گالون آب مصرف مي‌كند و مي‌تواند باقي‌مانده ريز غذاها را از روي ظروف پاك كند. در اين مرحله ظروف به طور كامل شسته نمي‌شوند وقتي كه هنوز دستگاه از ظروف پر نشده است مي‌توانيد از اين مرحله شست‌وشو استفاده كنيد.
شست‌وشوي سريع و تند كه در آن چرخه شستن ظروف كوتاه است معمولاً تا 30 دقيقه به طول مي‌انجامد، اين شيوه از شست‌وشو براي بشقاب‌ها و ليوان‌هاي نيمه كثيف است، يعني ظروفي كه لكه‌هاي زياد ندارند و با شست‌وشوي سريع پاك مي‌شوند.  قبل از شروع كار ماشين ظرفشويي، شير آب گرم سينك را باز كنيد تا آب كمي جريان بيابد و آب داخل لوله‌ها گرم شود. سپس ماشين را به كار بيندازيد تا با شست‌وشو با آب گرم ظروف تميزتر شوند.  به هنگام خالي كردن ظروف از داخل ماشين از سيني پاييني شروع كنيد تا با چك كردن آبهاي جمع شده و مانده در بين ظروف سيني بالا، آب روي ظروف‍‍ پاييني چكه نكند و آنها را لكه‌دار نكند.  ظروف و كاسه‌هاي چوبي را داخل ماشين ظرفشويي نگذاريد زيرا بعد از خشك شدن دچار شكستگي و ترك مي‌شوند.  برخي برچسب‌هاي كاغذي روي ليوان‌ها و بشقاب‌ها را قبل از قرار دادن آنها در ماشين جدا كنيد چرا كه بعد از خيس شدن، جلوي فيلتر جمع مي‌شوند و راه آنرا مي‌بندند.  ظروف چيني كه با دست روي آنها را نقاشي كرده‌اند را هرگز در ماشين ظرفشويي نشوييد.

منبع: مجله اینترنتی زندگی

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi