5

چگونه از فرصت‌های ماه مبارک رمضان بهره‌وری کنیم؟

  • کد خبر : 13907
  • 08 خرداد 1396 - 9:13
چگونه از فرصت‌های ماه مبارک رمضان بهره‌وری کنیم؟

ماه رمضان ماه میهمانی خداست و بنده او باید برای استفاده از این فرصت‌های ماه مبارک رمضان که فرصت‌های طلایی است، بالاترین بهره‌وری را داشته باشد، ماهی که لحظه‌به‌لحظه‌اش و حتی خواب و نفس کشیدنش برای انسان عبادت محسوب می‌شود.

ماه رمضان ماه میهمانی خداست و بنده او باید برای استفاده از این فرصت‌های ماه مبارک رمضان که فرصت‌های طلایی است، بالاترین بهره‌وری را داشته باشد، ماهی که لحظه‌به‌لحظه‌اش و حتی خواب و نفس کشیدنش برای انسان عبادت محسوب می‌شود.

 

نام رمضان با میهمانی آمیخته شده است و انسان بر خوان باکرامت پروردگار خود می‌نشیند اما نه ازلحاظ جسمی بلکه ازلحاظ روحی و باید برای جمع‌کردن حسنات و رفع سیئات در این چند روز تلاش کند.

 

خدای متعال می‌خواهد بی‌بهانه بندگان خود را پاک به سمت خود بکشاند و هر فرصتی را برای بندگان خود، این اشرف مخلوقات قرار داده است. از ماه‌های خوب خدا تا اعمال کوچکی که ثواب‌های آسمانی دارد و برای بنده اجر و ثوابی اخروی دارد، خدا بهانه بهشت و تقرب را برای بندگان خود قرار داده است و خور و خواب و خشم و شهوت انسان را از رسیدن به خدای مهربانی‌ها بازمی‌دارد.

 

اگر در آیات قرآن بنگریم آن طوری که خداوند زیبایی بهشت را برای ما ترسیم کرده است کمتر ترس و وحشت جهنم برای بندگان خود بیان کرده است خدایی که درعین‌حال نذیر است، بیشتر مبشر است و رحیم و رحمانیت خداوند بر دیگر صفات او برتری دارد. خدایی که نمی‌خواهد بندگانش از او دور شوند بهانه‌هایی را برای آنان (کوچک و درشت) درست می‌کند تا با بهترین شکل به سمت خدا بروند.

 

یکی از برترین ماه‌های خداوند منان ماه مبارک رمضان است، ماهی که در آن درهای آسمان باز می‌شود و از روزه‌دار تا گناهکار در این ایام حالات دیگری دارند. در این ماه انسان روزه‌دار و مؤمن سعی می‌کند تا خود را به خدا نزدیک‌تر کند و انسان‌های گناهکار از ترس غضب الهی و شرم از بندگان خوب خدا کمتر گناه می‌کنند. ماه رمضان درواقع ترمزی است برای انسان چه متقین و چه گناهکاران.

 

طبق آمار و ارقام در ماه‌هایی که نام و یاد خدا و اهل‌بیت (ع) بیشتر در آن مشهود است، جرم کمتر اتفاق می‌افتد و این با فطرت انسان ارتباط دارد و یکی از مقوله‌های مهم آن خداترسی است و در این راه، انسان برای رسیدن به خدا و پاک شدن سعی می‌کند بنده خوبی برای خدا باشد.

 

حال انسانی که برای میهمانی به جایی دعوت می‌شود باید شرایط میهمانی را داشته باشد و این شرایط را برای بهتر بودن در نزد میزبان تا آخرین ساعات حضورش نگاه دارد حال که این ماه؛ ماه خداست و میزبان هم مخلوق او. باید در این ماه طبق دستورات میزبان عمل کرد تا در روز آخر از این آزمون سربلند بیرون آمد و خشنودی و رضایت میزبان را با عملکرد خوب خود به دست آورد. ماهی که با چشم برهم زدنی تمام می‌شود؛ باید دید در پایان این ماه ما جزء کدامین دسته هستیم، میهمانان خوشحال یا میهمانان مغموم.

منبع: خبرگزاری آنا

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi