1

پیشنهادهایی برای سفر یک روزه

  • کد خبر : 12526
  • 24 فروردین 1396 - 10:01
پیشنهادهایی برای سفر یک روزه

برای ایرانی‌ها سفر یک روزه چندان تعریفی ندارد. چرا که آنها معمولاً برای آخر هفته‌شان برنامه سفر ندارند و سفر برای آنها کمتر از یک هفته معنی نمی‌دهد. اما در میان نسل جدید ایرانی‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ما برای این سفرهای شما پیشنهادهایی داریم

#سفر_یک_روزه #بیشتر_بدانیم #دانستنی

برای ایرانی‌ها سفر یک روزه چندان تعریفی ندارد. چرا که آنها معمولاً برای آخر هفته‌شان برنامه سفر ندارند و سفر برای آنها کمتر از یک هفته معنی نمی‌دهد. اما در میان نسل جدید ایرانی‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

سفرهایی که معمولاً از بامداد آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. با لحاظ کردن مبدأ تهران، این سفرها نهایتاً با فاصله‌های 300 کیلومتری طراحی می‌شود. هزینه این سفرها هم معمولا از 30 هزار تومان شروع و به 60 هزارتومان هم می‌رسد.

ما برای این سفرهای شما پیشنهادهایی داریم که می توانید در برنامه تان جای دهید:

پیشنهادهایی برای سفر یک روزه

ده‌تنگه و قله‌ قلعه‌دختر:

پیاده‌روی در حاشیه رودخانه و عبور از میان باغ‌ها، بازدید از روستای نیمه متروکه ده تنگه، صعود به قله زیبای قلعه‌دختر (قزل ماما) و دیدار از قلعه ساسانی.فاصله این منطقه تا تهران حدود 30 کیلومتر است.

 تنگه لالون:

حرکت در امتداد رودخانه لالون، عبور از تنگه لالون (عبور از رودخانه خروشان)، مناظر چشم‌نواز طبیعی، غارهای برفی، چشمه‌های پر آب، چشمه گازدار تلخ آب، آبشار خلنو.  تنگه لالون در منطقه فشم تهران است.

 پیاده روی در راش:

بازدید از روستاهای جنگلی، تماشای چشم‌اندازهای زیبای منطقه، مشاهده جنگل‌های متراکم درختان سبز و سر به فلک کشیده راش.  این جنگل‌ها در مسیر حرکت تهران ـ فیروزکوه ـ فریم قرار دارد.

 روستای هرانده تا خمره:

پیاده‌روی در مسیر هموار و کم شیب روستای هرانده تا خمده (حدود شش کیلومتر)، بازدید از مناظر زیبای طبیعت منطقه، عبور از باغ‌های هرانده و صرف ناهار کنار رودخانه نمرود.  مسیر تهران ـ فیروزکوه.

آبشار سنگان، قله پهنه حصار:

پیاده‌روی در دره زیبای سنگان، عبور از میان باغ‌ها و جویبارها، دیدن مناظر زیبای پاییزی، بازدید از آبشار مرتفع و یخ‌زده سنگان، صعود به قله 3300 متری پهنه حصار . آبشار سنگان در 20 کیلومتری شمال غرب تهران واقع است.

روستای ابیانه:

بازدید از روستای سرخرنگ ابیانه، مسجد و کوه حاجتگاه، آتشکده هارپاک، مسجد جامع، دامنه‌های کوه کرکس،دیدن البسه سنتی مردم ابیانه . ابیانه در فاصله 260 کیلومتری تهران است.

روستا و آبشار رندان:

کوه‌پیمایی سبک به سمت آبشار و تنگه رندان، عبور از بین باغ‌ها و مزارع دارای مناظر زمستانی بسیار زیبا. روستای رندان در 20 کیلومتری تهران قرار دارد.

 دره شموشک:

پیاده‌روی در دره شموشک و حاشیه رودخانه، عبور از رودخانه شموشک، ‌عبور از باغ‌ها و مزارع، صرف ناهار در‌طبیعت و گشت‌وگذار در منطقه. شموشک در حد فاصل تهران و چالوس قرار گرفته است.

دریاچه حوض سلطان:

بازدید از بنای تاریخی قلعه سنگی، خروج از اتوبان به سمت دریاچه، توقف برای تعویض لباس و کفش همسفران، شروع پیاده‌روی در دریاچه. مسیر جاده تهران ـ‌ قم.

منبع: تبیان

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi