3

پیام نوروزی رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

  • کد خبر : 25118
  • 21 مارس 2018 - 9:42
پیام نوروزی رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

پیام نوروزی رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال ۹۷ بر دو موضوع ایجاد اشتغال و مبارزه با فقر در سال جدید تأکید کرد.

متن کامل پیام نوروزی رئیس جمهور بدین شرح است:
تبریک ویژه دارم خدمت همه خانواده‌های شهدا، جانبازان عزیز، آزادگان و همچنین سلام و درود به محضر ولی عصر امام زمان (عج).
باید در اینجا یاد کنیم از آن‌هایی که در این لحظه به جای سفره نوروزی سفره خدمت به ملت را انتخاب کرده اند پزشکان، پرستاران، خلبانان، رانندگان، مرزداران، پلیس و همه آن‌هایی که در سراسر ایران در کنار سکو‌ها، چاه‌های نفت، اتاق‌های کنترل، درکنار آمبولانس‌ها، ماشین‌های آتش نشانی، در راه‌های کشور خدمت را برای خود به عنوان وظیفه‌ای بزرگ برگزیده اند.
ملت ما خود را شریک در اندوه و غم عزیزانی می‌داند که در سال گذشته در اثر سیل، زلزله یا حوادثی، چون حوادث هوایی و دریایی به سوگ عزیزانشان نشسته اند، همه ملت ایران را در غم خود سهیم بدانند و خداوند بزرگ را به عنوان ولی خود در کنار خود ببینید و صبر و مقاومت و راه زندگی توام با معنویت را ادامه دهند.
سال گذشته سال پیروزی و موفقیت ملت ایران بود، در صحنه‌ی انتخابات آن پیروزی شکوهمند، آن حضور تکان دهنده آن رقابت بی نظیر، آن حضور توام با امنیت در حالی که بد خواهان چیز دیگری را می‌خواستند. نزاع و دو دستگی را می‌خواستند، پیروزی گروهی را بر گروهی می‌خواستند. اما در انتخابات یک پیروز بیشتر نداشتیم و آن ملت بزرگ ایران بود.

ملت بزرگ ایران موفقیت دیگری را به رخ جهانیان کشید آن زمانی که حوادث غم بار در کشور پیش آمد، در کرمانشاه و کرمان، در دنا و در دریا. مردم اعلام کردند که حادثه دیدگان تنها نیستند، این همدلی، این همنوایی به عنوان یک موفقیت اجتماعی و اخلاقی و انسانی برای ملت ایران ثبت شد.

مردم ما در حوادثی که دیدند در خیابان اغتشاشاتی وجود دارد و ممکن است امنیت جامعه شان به خطر بیافتد به صحنه آمدند و با صدای رسا اعلام کردند که انتقاد و اعتراض حق مردم است. اما ملت فهیم ایران بی قانونی را تحمل نخواهند کرد، خشونت را تحمل نخواهد کرد، دشمنان ما در دنیا به فکر آن بودند که از آن بهانه برای شکستن ملت ایران استفاده کنند، اما اتحاد ملت ایران همه دشمنان را به اعجاب واداشت و به عظمت این ملت اعتراف کردند.
ملت ما که همیشه آفریننده صلح و آرامش در منطقه و جهان بودند در سال گذشته با تلاش پیگیر خود، سربازان مخلص خود، دیپلمات‌های پرتلاش خود توانستند در کنار ملت عراق و ملت سوریه و ملت لبنان ثبات و امنیت بیشتری را برای منطقه به همراه بیاورند.
در سال گذشته همه کشور شور و کار و تلاش بود و همان طور که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند سال نو سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است، سال اشتغال و رونق است.
در سال گذشته قدم‌های خوبی ملت برداشت، کارآفرینان ما، کارگران ما، مهندسین ما، کشاورزان ما گرچه به عارضه‌ی کم آبی مواجه بودیم، اما کشاورزان، سرافرازی ملت را آفریدند و باز هم در گندم ما را خود کفا کردند و در سال نوهم ما را خودکفا خواهند کرد.
در بسیاری از زمینه‌ها رکوردی را بوجود آوردند برای تحول در زراعت و کشاورزی و در خود اتکایی و این راه را ملت ما ادامه خواهند داد.
استان همدان و استان کرمانشاه به راه آهن سراسر وصل شد و در سال آینده نیز سه استان دیگر به راه آهن سراسری وصل خواهد شد.
همه جوانان ما، هدف فرهیختگان ما، همه ورزشکاران ما، همه هنرمندان ما برای ما موفقیت آفریدند.
ما دو هدف بلند را در کنار ملت مان در سال گذشته آغاز کردیم و در سال نو به کمک شما ملت بزرگ ایران ادامه خواهیم داد.
موضوع اول اشتغال بود، مبارزه با غول بیکاری بود. گرچه هنوز مشکلات فراوانی باقی مانده، اما اشتغال سال گذشته در تاریخ کشور بی نظیر و یا کم نظیر بوده است و در سال نو باید اشتغال بالاتری را بیافرینیم و این کار را به حول و قوه الهی با کمک شما مردم انجام خواهیم داد.
سال تولید ملی در کنارش اشتغال هم خواهد بود، خودکفایی هم خواهد بود، نشاط هم در جامع خواهد بود؛ و موضوع دوم مبارزه با فقر است. دولت دوازدهم مبارزه با فقر را ادامه خواهد داد. در سال ۹۶ مددجویان و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی مستمری آن‌ها بیش از سه برابر شد.
این گام اول و مهم در زمینه مبارزه با فقر بود. ما برای تمام مشاغل، کارمندان و کارگران در حداق حقوق اقدامی کردیم تا حقوق‌ها متعادل شود و این قدم را ادامه خواهیم داد.
گام بزرگ دیگری در سال جدید برای مبارزه با فقر ادامه خواهیم داد به حول قوه الهی تا پایان دولت دوازدهم.
دو درخواست و خواهش از ملت بزرگ ایران دارم. خواهش اول در سال جدید از همه کارآفرینان از همه کارگران از همه سرمایه گذاران، ایرانیان داخل و خارج از کشور، سال نو سال سرمایه گذاری و تولید است. همه باید با همه‌ی توان به رونق تولید بپردازیم. قدرت ملی در کنار تولید ما خواهد بود و این کار آفرینان هستند که می‌توانند قدم‌های مهمی را در سال جدید بردارند.
خواهش دوم من از جوانان عزیز است، جوانانی که کشور ما تعلق به آن‌ها دارد، جوانان باید راه سربلندی کشور را ادامه دهند.
آنچه برای همه ما مهم است عزت اسلام، سربلندی ایران، آسایش و رفاه ملت ایران است. برای این سه هدف بلند هم تلاش کنیم و امید ما به جوانان عزیز است. آنچه به جوانان و به زنان از آغاز دولت دوازدهم وعده کردم و قول دادم و دولت ما متعهد شده است آن را ادامه خواهیم.
ما می‌دانیم نسل جوان ما خواست بالاتری دارد، ما می‌دانیم با دنیا دیگری می‌خواهد شرایط جدید‌ی را برای کشور ببیند، نشاط بیشتر را می‌خواهد. دولت متعهد به اشتغال جوانان، نشاط جوانان، آزادی جوانان و دسترسی آن‌ها به اطلاعات است. اطلاعات آزاد برای مردم به معنای به روز بودن مردم نسبت به تحولات جهانی است به معنای اتصال دانشجویان ما و دانش پژوهان با علم جدید دنیاست، به معنای اتصال و ارتباط نزدیکتر با مردم و اشتغال نو در این فضاست. البته فضای مجازی امن، آسان و ارزان توام با اخلاق و معنویت می‌خواهیم. در سایه این فضا ست که مبارزه با فساد را ادامه می‌دهیم و شفافیت را ادامه می‌دهیم و مردم ما شاهد شفافیت بیشتر در سال جدید خواهند بود.
خدایا باران پربرکت و رحمتت را برملت ما نازل گردان / خدایا در این ساعات زیبای آغاز سال جدید از تو می‌خواهیم باران فتوت، باران اخلاق، باران تحمل باران وحدت و انسجام، باران تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور برما نازل بفرما.
خادمین مردم، رهبر معظم انقلاب، دولت و نظام را برای تلاش بیشتر برای به اهتزاز در آوردن پرچم پیشرفت و آرامش و آسایش و رفاه در این کشور بیش از پیش موفق بگردان.
اعطنی بمسالتی ایاک جمیعا خیر دنیا و خیرالآخرة و صدق عنی بسمالتی ایاک جمعیا شر دنیا و شرالآخرة
و سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25118

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi