0

هشدار سازمان استاندارد به خودروسازان

  • کد خبر : 23282
  • 17 بهمن 1396 - 9:56
هشدار سازمان استاندارد به خودروسازان

هشدار سازمان استاندارد به خودروسازان

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با خودروسازانی که استانداردها را رعایت نکنند، برخورد می شود.

به گزارش دانستنی آنلاین؛ خانم نیره پیروزبخت در نشست خبری با تاکید براینکه نباید با امنیت مردم شوخی کرد، افزود: به خودروسازان تاکید کردیم استاندارد خودرو نباید نیازمند حکم حکومتی باشد بلکه به عنوان کشوری که ادعای خودروساز بودن داریم باید استانداردهای کیفی و فنی را در تولید رعایت کنیم.
وی همچنین در باره لاستیک های وارداتی خودروها گفت: همه لاستیک های وارداتی باید گواهینامه بازرسی و آزمون های لازم را داشته باشد و تعهد وارد کننده یا خودروساز کفایت نمی کند.
خانم پیروزبخت درباره پایان مهلت اصلاح سیستم برق اتوبوس اسکانیا تصریح کرد: اشکالات به وجود آمده در سیستم برق اسکانیا ناشی از تغییراتی است که بعد از دریافت استانداردهای لازم در سیستم برق این خودرو ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه استانداردهای 55 گانه لزوما در تمام خودروها کاربرد ندارد، گفت : 19 مورد از این استانداردها در اتوبوس ها استفاده نمی شود.
وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران هم درباره مشکل اتوبوس اسکانیا گفت: دلایل زیادی می تواند در حوادث اخیر دخالت داشته باشد که نصب لامپ های ال ئی دی، نصب سیستم های صوتی و تصویری در داخل اتوبوس همچنین اضافه کردن دو تا سه باک سوخت از این موارد است.
وی با بیان اینکه فردا نشست مشترکی برای بررسی بیشتر موضوع با سازنده اتوبوس اسکانیا خواهیم داشت، افزود : استانداردهایی که در تولید خودروهای داخلی استفاده می شود همان استانداردهایی است که در اتحادیه اروپا رعایت می شود.
تدوین ۳ هزار استاندارد ملی در یک سال
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پارسال ۳ هزار و ۵۲ استاندارد ملی در کشور تدوین شد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
نیره پیروز بخت در ادامه نشست خبری با بیان اینکه تعداد استانداردهای ملی که تاکنون تدوین شده به حدود 25 هزار استاندارد رسیده است افزود : پارسال 3 هزار و 960 گواهی کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و 18 هزار و 580 پروانه هم تمدید شد.
وی با بیان اینکه پارسال برای 232  آزمایشگاه گواهینامه بین المللی صادر شد گفت: اکنون تعداد زیادی از شرکت های بازرسی در حوزه های مختلف در داخل و خارج از کشور با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری می کنند.
پیروز بخت همچنین افزود: در سال 92 حدود 150 شرکت بازرسی در بخش های مختلف جوش و فنی به خدمت گرفته شدند.
لوازم آرایشی و بهداشتی،‌ قاچاق‌پذیرترین کالاها
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت : لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق پذیرترین کالاها در دنیاست و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
پیروزبخت در ادامه سخنانش در نشست خبری با بیان اینکه فقط سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه مسئولیت ندارد، افزود: بیشترین مسئولیت در این زمینه بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی گفت: هرچند قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور زیاد است اما آمار درستی از مقدار قاچاق این نوع کالاها به کشور نداریم.
پیروزبخت افزود: در نشست های مشترک با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا به هماهنگی های خوبی برای مهار قاچاق این محصولات دست یافتیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=23282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi