تبلیغات و بازاریابی

نقش و تأثیر گرافیک در تبلیغات

حدود هفتاد درصد اطلاعاتی که انسان از محیط پیرامون خود دریافت  می کند، به وسیله چشم و حس بینایی است .

طبق آمار منتشر شده، کاربران فیسبوک تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تصویر بر روی این سایت آپلود کرده اند، یعنی به طور میانگین ۳۵۰ میلیون در روز. برای مقایسه ی درست دقت کنید، کاربران Flickr که یک وب سایت تخصصی اشتراک گذاری تصاویر به حساب می آید، تا کنون ۸ میلیارد تصویر در سایت آپلود کرده اند، با میانگین ۳.۵ میلیون تصویر در روز.

با توجه به گسترش ارتباطات به صورت روزافزون اعم از فضای مجازی و شبکه های تلویزیونی و انبوه اطلاعات، مخاطبان به صورت ناخودآگاه گرایش به سمت محصولات با گرافیک بهتر دارند. زیرا شبکه تلویزیونی یا وب سایت و یا مجله با گرافیک ارتباط بهتر و عمیق تری با مخاطب برقرار می کند.

 امروزه دیگر گرافیک را نمی توان تنها به یک هنر تعبیر کرد بلکه برای درک آن بهتر است کارکرد رسانه ای آن بررسی شود.

گرافیک محیطی، گرافیک معماری، گرافیک پوستر، آرم و نشانه، گرافیک در تصاویر متحرک، گرافیک نشریات و مجلات، گرافیک وب سایت، گرافیک و بسته بندی، اینفوگرافی و …،  تعدادی از شاخه های گرافیک می باشند که هریک جداگانه، تخصصی محسوب می شود.

گرافیک به وسیله روان شناسی رنگ ها، چیدمان و ترکیب بندی فضای کار شخصیت کاری شما را به نمایش می گذارد.

گرافیک، یک پیام را به سهولت و عمیق منتقل می کند.

منبع:

http://www.avval.ir

مقالات تصادفی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کدبازان

Close