2

نقش رسانه در عرضه و تقاضا

  • کد خبر : 12932
  • 04 اردیبهشت 1396 - 15:43
نقش رسانه در عرضه و تقاضا

بارت عرضه و تقاضا به عنوان یک فرمول اقتصادی کاربردهای مختلف و فراوانی دارد که ما قصد داریم از زاویه ای دیگر به این فرمول نگاه کنیم و آن نقش رسانه در رفع اشکال و نقصی دیرپا در مجموعه ها و شهرک های صنعتی از جمله در جاده مخصوص است.

عبارت عرضه و تقاضا به عنوان یک فرمول اقتصادی کاربردهای مختلف و فراوانی دارد که ما قصد داریم از زاویه ای دیگر به این فرمول نگاه کنیم و آن نقش رسانه در عرضه و تقاضا و رفع اشکال و نقصی دیرپا در مجموعه ها و شهرک های صنعتی از جمله در جاده مخصوص است.
حال فارغ از فعالیت دهها و صدها واحد بزرگ و کوچک در مراکز و شهرک های صنعتی بخصوص در محدوده جاده مخصوص، باید بپذیریم که نبود یک حلقه اتصال بین تولید و عرضه کنندگان یک محصول از یک سو و متقاضیان و نیازمندان آن محصول از سوی دیگر، هزینه های سربار و بیشتری را به دو طرف معامله تحمیل می کند.

طبیعی است که هیچ یک از واحدهای بزرگ و کوچک اعم از تولیدی و خدماتی قادر به تامین نیازهای خود از ابتدا تا انتهای محصول نبوده و برای تولید محصول نهایی به یکدیگر نیاز دارند، اما اشکال و نقص از آنجایی شکل می گیرد که با اندکی کنکاش و جستجو مشخص می شود، بخش عمده ای از اینگونه نیازها در همان منطقه قابل تامین است. بنابراین اشکال عمده این است که تولیدکننده از نیاز مصرف کننده بی اطلاع است و مصرف کننده نیز از محل و مکان تولید خبری ندارد، اینجاست که اهمیت و نقش رسانه در عرضه و تقاضا به عنوان واسط و حلقه اتصال دو طرف بیش از پیش روشن می شود.

براین اساس روزنامه دنیای اقتصاد ویژه جاده مخصوص، رفع این اشکال و نقص را به عنوان یک هدف دنبال می کند و امیدوار است با همکاری فعالان اقتصادی و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه و محدوده جاده مخصوص، هرچه زودتر به تحقق این هدف نایل شود.

ناگفته پیداست که وجود چنین وضعیتی تاکنون هزینه های مضاعفی را به دو طرف تحمیل کرده و برغم تولید و ارایه خدمات به واحدهای مختلف فعال در منطقه و جاده مخصوص که در چرخه تولید به آن نیاز دارند، این بی اطلاعی و بی خبری موجب شده ناگزیر مواد اولیه و دیگر نیازهای خود را با صرف وقت و هزینه بیشتر از نقاط دور تامین کنند. یک نمونه از این اشکال و بی اطلاعی به وجود کترینگ و رستوران های فعال در منطقه جاده مخصوص کرج مربوط می شود که می تواند نیاز غذایی روزانه کارکنان واحدهای تولیدی مستقر در منطقه و شهرک های صنعتی نزدیک و همجوار را تامین کند، رستورانهایی که در صورت حمایت و برقراری ارتباط با واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه، بی تردید خواهند توانست در یک فضای رقابتی به کیفیت و قیمت خدمات غذایی خود بهبود ببخشند که در این صورت منافع عرضه کننده و مصرف کننده توامان و به نحو مطلوبی تامین خواهد شد.

نویسنده: سیدرضا جمشیدی ( Seyed Reza Jamshidi )

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12932

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi