2

محصولی که به زودی جایگزین سازه های سنتی در جهان می شود

  • کد خبر : 21801
  • 18 دی 1396 - 9:02
محصولی که به زودی جایگزین سازه های سنتی در جهان می شود

محصولی که به زودی جایگزین سازه های سنتی در جهان می شود + ویدئو

دانشمند ایرانی با کسب مجوزهای جهانی اختراع خود آماده است تا سازهای پایدار با تکنولوزی نوین را وارد ایران و کار خود را از مناطق زلزله زده کرمانشاه آغاز کند.

 به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر صائبی که 30 سال پیش تحقیقات خود را درباره ساخت یک نوع سازه برتر در ایران و سپس آمریکا آغاز کرده است، موفق شد این نوع سازه را در موسسه بین المللی ICC امریکا که یک موسسه معتبر جهانی است به ثبت برساند .

دکتر صائبی درباره خواص سازه منحصر به فرد خود گفت: این سازه علاوه بر اینکه سبک و ارزان تر از ساخت و سازهای سنتی و کنونی است در برابر زلزله ، آتش سوزی و توفان مقاوم است در کوتاهترین زمان ممکن ساخته می شود بدون اینکه نیازی به مصالح ساختمانی کنونی باشد .
وی افزود: این سازه که دوست دار محیط زیست نیز هست به طور میانگین برای متراژ 50 متر کمتر از 24 ساعت بنا خواهد شد با تمام ویژگی هایی که دارد ضمن آنکه ساخت بناهای با متراژ بالا نیز زمان بیشتری خواهد برد به طور مثال برای  ساخت بنایی با متراز 500 متر حدود  یک ماه زمان نیاز دارد.
دانشمند ایرانی که حالا کارش در کشورهای آمریکا ، فیلیپین، ژاپن ، مکزیک ، هائیتی ،چین و چند کشور دیگر در حال استفاده است میگوید چند سال است دنبال این است که این تکنولوژی را وارد ایران کند اما موفق نشده است و همچنان درگیر کارهای اداری هستم و این درحالی است که  در ابوظبی با دریافت مدارک جهانی و مطالعه آنها در کمتر از 7 ساعت پاسخ ما را دادند.
دکتر صائبی گفت: دوست دارد با توجه به اینکه هموطنان ما نیازمند سرپناه در مناطق زلزله زده در کرمانشاه هستند کارش را از کرمانشاه آغاز کند هرجا نیاز به ساخت منزل است بنای جدید احداث کند و هرجا نیاز بود ساختمان را پایدار سازی کند.
وی افزود: آماده است این تکنولوژی را دراختیار ایرانیها و جوانان حوزه نانو تکنولوژی قرار دهد زیرا ایران در آینده ای نزدیک مهد نانو تکنولوژی خواهد بود و میتواند این محصول را به همه جای دنیا صادر کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=21801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi