1

قطعه سازی در کشور آسیب دیده است

  • کد خبر : 20894
  • 04 دی 1396 - 15:33
قطعه سازی در کشور آسیب دیده است

قطعه سازی در کشور آسیب دیده است

عزیز اکبریان در مراسم بهره برداری از خط تولید دو محصول دنا پلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار بهترین راه حمایت از بخش خصوصی را رفع موانع سیستم بانکی، قاچاق کالا و مالیات بر تولید دانست.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مشکلات قطعه سازی در کشور تصریح کرد: این صنعت با کمترین امکانات می تواند نقش مهمی در رقابت پذیری و حضور کشور در بازارهای جهانی ایفا کند اما؛ قطعه سازی در کشور آسیب دیده است. وی افزود قطعه سازها در اوج مظلومیت و با کمترین امکانات و مشکلات بسیار زیاد مشغول فعالیت هستند و اگر توجه لازم به آنها نشود نمی‌توانند فعالیت‌شان را ادامه دهند. ما زمانی کارخانه‌ای اطراف تهران داشتیم که ۴۵۰۰ کارگر داشت اما اکنون فقط نگهبانان آنها باقی مانده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از بودجه عمومی کشور صرف حقوق و دستمزد کارکنان دولت می شود، افزود: در زمان بحران جهانی اقتصادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا به دو خودروسازی فورد و جنرال موتورز ۱۴ میلیارد دلار کمک بلاعوض کرد در حالی که این دو شرکت صددرصد خصوصی هستند، این در حالی است که سایپا و ایران خودرو در کشور ما خصوصی نیستند.

اکبریان افزود: دولت با حمایت از بخش خصوصی می تواند به راحتی و با هزینه ای کمتر اشتغالزایی کند. وی اصلاح سیستم بانکی و مبارزه با قاچاق را راهکار رونق تولید عنوان و خاطرنشان کرد: نیازمند اراده‌ای برای حل مشکلات هستیم. دولت، مجلس و قوه قضاییه برای حمایت از این مجموعه‌ها عزم کافی ندارند. ما باید کمک کنیم این مجموعه‌های تولیدی مثل ایران خوردو و سایپا که برای کشور باعث افتخار هستند و با وجود آنها می‌توانیم بر مشکلات تحریم غلبه کنیم رونق پیدا کنند. اکبریان با اشاره به مالیات تولیدکننده های خودرو افزود: مالیات یکی دیگر از مشکلات بزرگ است. هنوز خودرو تولید نشده باید مالیات پرداخت شود. در این خصوص دولت می گوید مجلس طرح بدهد و لایحه ارائه نمی کند در حالی که دولت باید در حوزه هایی مانند مالیات، بیمه و قاچاق برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=20894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi