2

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

  • کد خبر : 25835
  • 27 فروردین 1397 - 12:22
خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

تحقق اهداف اقتصادی در هر کشوری، مرهون ایفای نقش سازنده عموم مردم در جامعه است و در صورت تاثیرگذاری مثبت و مسئولیت پذیری فزاینده آحاد جامعه، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده به نحو مطلوب تری میسر می شود.

همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب در تحقق شعار سال 97 فرمودند:  بخش عظیم حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به مردم باز می گردد و نقش افراد جامعه در این حمایت نه تنها کمرنگ تر از دولت و حلقه های اصلی اقتصاد تولید یعنی کارگران و سرمایه گذاران نیست، بلکه این نقش بسیار اساسی و با اهمیت است.

واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. برای اصلاح این عادت ناپسند باید دست به دست هم بدهیم و از راه  های درست وارد شویم تا تحقق کامل اهداف جهاد اقتصادی را شاهد باشیم.

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

 چرا که خرید و حمایت از کالای ایرانی، افزایش تولید ناخالص داخلی، رشد و پیشرفت اقتصادی، ایجاد بازار رقابتی، افزایش درآمد سرانه ملی، رفاه و اشتغال زایی بیشتر را در کشور به ارمغان دارد.

حمایت از کالای ایرانی؛ تقویت اقتصاد ملی

زارعی مدیر توسعه و تحقیق یک کارخانه تولید سیمان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: امروزه مصرف کالای ایرانی یکی از مهم ترین و اساسی تری رویکردهای ملی است که  نقش بسزایی در   اشتغال زایی جامعه  دارد.

وی افزود: وقتی منِ ایرانی از تولیدات و محصولات کشور خود استقبال کنم، گردش مالی واحدهای تولیدی و خدماتی افزیش می یابد و این امر باعث می شود  نقش بسزایی  در فزایش تولیدات  کالاهای  کشور خود داشته باشیم.

به گفته زارعی عدم حمایت از کالاهای ایرانی سبب می شود تا واحدهای تولیدی در میدان فروش، در رقابت با تولیدات مشابه خارجی  دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که  واحدهای تولیدی کشور نتوانند محصولات خودشان را به فروش برسانند در چرخه مالی خود دچار مشکل می شوند،  اظهار کرد:  در این صورت  تولید کنندگان برای باقی ماندن در صحنه تولید مجبور می شوند  برای  برآوردن حداقل نیازهای تولید، کیفیت کالای  خود  را کاهش دهند.

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

وی  ادامه داد: گروهی از تولید کنندگان هم تعداد نیروهای خود را کاهش می دهند تا میزان هزینه های جاری و ثابت آن ها با درآمدشان هم خوانی  داشته باشد، که این خود نوعی اشتغال زدایی  محسوب می شود.

وی افزود:علاوه بر وجود مشکلاتی که واحدهای تولیدی کشور با آن مواجه هستند، عدم فرهنگ سازی صحیح در جامعه و به نوعی نرسیدن  به یک خود باوری  باعث شده تا کالای ایرانی علی رغم داشتن کیفیت عالی، تولید کنندگان ما با رکود و شکست مواجه شوند.

زارعی بیان کرد : به همین دلیل مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند و آحاد مردم  را برای بهتر تحقق یافتن این شعار مورد خطاب قرار  دادند.

به گفته وی برای اصلاح این باورهای نادرست در جامعه،  باید هر ایرانی از خود شروع کند و این باور را داشته باشد که با خرید یک کالای ایرانی می تواند در  اشتغال  و رشد هویت  و عزت ملی  ایران در جهان نقش داشته باشد.

 وی همچنین ادامه داد: از سوی دیگر، تولید کنندگان ایرانی هم ، با افزایش کیفیت محصولات خود و استفاده از تکنولوژی های نو، بتوانند محصولات خود را در داخل و خارج معرفی کنند و با کالاهای خارجی و حتی داخلی به رقابت بپردازند.

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

مدیر توسعه و تحقیق کارخانه سیمان خراسان جنوبی  کرد: دولت هم  در این مقوله می تواند با تسهیل روابط تجاری و سیاسی با کشورهای خارجی، راه صادرات کالا به بازارهای  هدف را برای تولید کنندگان ایرانی فراهم کند.

 وی  همچنین ادامه داد: از سوی دیگر دولت  با حمایت از بخش خصوصی و ایجاد ثبات اقتصادی بویژه در بعد منابع مالی  و بازار سرمایه برای تولید کنندگان سبب می شود  تولید کنندگان انگیزه بهتری بری تولید کالا های با کیفیت عالی داشته باشند.

زارعی افزود:  به عنوان مثال، کارخانه سیمان در خراسان جنوبی یکی از نمادهای اساسی مشارکت مردمی در حوزه صنعت است ، که توانسته به کمک بخش خصوصی با حمایت های مالی و قانونی دولتی نقش بسزایی در تولید سیمان کشور داشته باشد.

وی  گفت: اکنون برای منِ ایرانی یک افتخار است که در همه بخش های صنعت سیمان به خود کفایی رسیده ایم  و کارخانه های سیمان در کشور، ده ها میلیون تن مازاد بر مصارف داخلی ، تولیدات دارند.

وی با اشاره به اینکه  امروزه  صنعت سیمان توانسته با ارائه یک محصول با کیفیت در کشورهای مختلف مطرح شود  گفت: با حمایت هایی که از سوی دولت برای  بازگشایی راه برای تولید کنندگان سیمان کشور به بازارهای کشورهای خارجی بویژه کشورهای منطقه که در صنعت سیمان ضعیف هستند سبب شده ،علاوه بر کالای سیمان راه برای صادرات دیگر محصولات کشورمان ایجاد شود.

خرید کالای خارجی، مرگ سرمایه ملی

 پس بیایید برای بالا بردن عزت ایرانی در جهان و از سوی دیگر جلوگیری از تعطیلی کارخانجات و بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، نارضایتی از میزان اندک حقوق و مزایا در خانواده‌های کارگران و رکود اقتصادی همه با هم کالای ایرانی مصرف کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi