3

حکمرانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۳۵

  • کد خبر : 18446
  • 09 آبان 1396 - 10:36
حکمرانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۳۵

براساس پیش‌بینی DNV GL ، نفت و گاز اجزای اصلی و تعیین کننده آینده انرژی دنیا خواهند بود.این گزارش می‌گوید گاز طبیعی تبدیل به بزرگ‌ترین منبع تولید انرژی تا سال ۲۰۵۰ می‌شود به طوری که به عنوان آخرین سوخت فسیلی مطرح خواهد شد و حکمرانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۳۵ به پیک خود خواهد رسید.

براساس پیش‌بینی DNV GL در خصوص گذار انرژی، نفت و گاز اجزای اصلی و تعیین کننده آینده انرژی دنیا خواهند بود.

درحالی که انرژی های تجدیدپذیر در حال افزایش سهم خود در سید انرژی دنیا هستند، نفت و گاز تا سال ۲۰۵۰ حدود ۴۰ درصد عرضه انرژی در دنیا را از آن خود خواهند کرد،‌ سهم کنونی نفت و گاز در این عرصه ۵۳ درصد است.

از این رو پیش‌بینی DNV GL می‌گوید تا سال ۲۰۳۴، گاز طبیعی بزرگ‌ترین منبع تأمین انرژی دنیا خواهد بود.

بر همین اساس، چشم‌انداز گذار انرژی DNV GL ‪(ETO)، که ترکیب احتمالی انرژی دنیا تا سال ۲۰۵۰ را ارائه کرده است، گفته است که تقاضای جهانی انرژی در سال ۲۰۳۰ به ثبات می‌رسد و سپس در دو دهه بعد از آن به دلیل تغییر در بهره‌وری انرژی، به صورت پیوسته کاهش می‌یابد.

سهم سوخت‌های فسیلی در ترکیب انرژی اولیه تا سال ۲۰۵۰ از ۸۱ درصد کنونی به ۵۲ درصد خواهد رسید.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود می‌رسد و دلیل این امر هم گسترش استفاده از خودروهای برقی است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ حدود ۵۰ درصد فروش خودروهای جدید در دنیا را از آن خود کند.

اما از سویی این گزارش می‌گوید گاز طبیعی تبدیل به بزرگ‌ترین منبع تولید انرژی تا سال ۲۰۵۰ می‌شود به طوری که به عنوان آخرین سوخت فسیلی مطرح خواهد شد و حکمرانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۳۵ به پیک خود خواهد رسید.

گاز به نقش سازنده خود به‌عنوان یک منبع انرژی کلیدی کم کربن در کنار انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه خواهد داد. شرکت‌های بزرگ نفتی به دنیا افزایش سهم خود از تولید گاز در منابع گازی خواهند بود و DNV GL پیش‌بینی می‌کند که این روند از سال ۲۰۲۲ تسریع خواهد شد.

از آن‌جایی که تقاضا برای هیدروکربن‌ها در دو دهه آتی به بالاترین حد خود خواهد رسید، این حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدید در ظرفیت تولید نفت و گاز و بهره‌برداری ایمن و تاب‌آور از عملیات کنونی را می‌طلبد.

الیزابت تورستاند، رئیس DNV GL می‌گوید «ما شاهد نوآورهای بسیاری در صنعت انرژی هستیم که نتیجه آن صرفه‌جویی در مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری است. صنعت نفت و گاز به مسیر خود برای کنترل هزینه‌ها ادامه می‌دهد. این صنعت با بهره‌گیری از مزایای تکنولوژیکی رو به رشد، وجود زیرساخت‌های قوی و زنجیره تامین، پتانسیل ایفای نقش در تأمین امنیت انرژی و ایجاد و پی‌ریزی آینده انرژی دارد».

(DNV GL شرکت مشاور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، نفت و گاز و مواد غذایی است.)

منبع: انرژی امروز

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi