اخبارراهنمای خرید

جزئیات توزیع ۵ قلم کالای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اشاره به توزیع کالاهای اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، برنج در این فروشگاه‌ها گفت: هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی در این فروشگاه‌ها به قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به متقاضیان عرضه می‌شود.
به گزارش دانستنی آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، امیرخسرو فخریان روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای با عنوان بازوی اجرایی دولت کار می‌کنند، افزود: این فروشگاه‌ها برای کنترل بازار شب عید کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را با قیمت مصوب دولت توزیع می‌کنند.
وی ادامه داد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و برنج توسط شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی تأمین و بدون واسطه در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌گیرد. فخریان اظهار داشت: هر شانه تخم مرغ با قیمت مصوب دولت که ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است به مصرف کننده عرضه می‌شود، البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز هستند، تا تخم‌مرغ‌هایی به غیر از تخم مرغ‌های دولتی را هم در این فروشگاه‌ها عرضه کنند و مردم می‌توانند خرید متنوعی از این فروشگاه‌ها داشته باشند.
وی در مورد عرضه برنج خارجی و یا هندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توجه به سیاست‌های دولت برای حمایت از کشاورزان، واردات برنج در مقاطعی از سال ممنوع می‌شود و از آنجا که بخش عمده‌ای از واردات از کشور هند انجام می‌شود، تاجران هندی بر اساس ممنوعیت‌های واردات برنج به ایران، قیمت برنج را تغییر می‌دهند. رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: بنابر این برنج هندی عموماً با یک نوسان قیمت مواجه می‌شود و ما هم در عرضه برنج هندی فروشگاه‌ها با یک قیمت ثابت و بدون نوسان آن را به مصرف کننده عرضه می کنیم.
فخریان بیان داشت: تاکنون هیچ فروشگاه زنجیره‌ای ایرانی در خارج از کشور افتتاح نشده، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم سال آینده این فروشگاه‌ها در خارج از کشور افتتاح شوند و احتمالاً نخستین افتتاح این فروشگاه‌ها را در دو کشور عراق و عمان شاهد باشیم.
وی همچنین در مورد تخفیف‌های ۵۰ درصدی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار داشت: سیاست‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای متفاوت است و برخی در صدد ارائه تخفیف بیشتر و بعضی هم در صدد ارائه محصول با کیفیت‌تر هستند و عمدتاً این فروشگاه‌ها کالاها را با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد به مردم عرضه می‌کنند.
در مواردی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند ارتباط مستقیمی با تولیدکننده داشته باشند و کالا را از تولید کننده به مصرف کننده برسانند، امکان ارائه تخفیف‌های بیشتر امکان‌پذیر می شود. فخریان با بیان اینکه کالا به میزان کافی در بازار موجود است و مردم می‌توانند بدون دغدغه نیاز خود را تامین کنند، گفت: تمام همت فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که شبکه توزیع را مدرن کند. وی افزود: در حال حاضر ۹۰ شرکت مستقل با ۱۱۰ برند و ۳ هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور عضو اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close