3

تبدیل بقایای مواد غذایی به انرژی الکتریکی

  • کد خبر : 28091
  • 31 اردیبهشت 1397 - 8:50
تبدیل بقایای مواد غذایی به انرژی الکتریکی

تبدیل بقایای مواد غذایی به انرژی الکتریکی

دانستنی آنلاین:محققان دانشگاه ملی سنگاپور یک سیستم بازیافت بی هوازی و پایدار ساختند که قادر است بقایای مواد غذایی را به انرژی الکتریکی، گرما و کود تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از ایرنا، کار با این سیستم پایدار بسیار ساده است و در مقایسه با سایر روش ها نیاز به نگهداری کمتری دارد و حداکثر کارآیی و امنیت را در اختیار می گذارد.
نکته قابل توجه این است که این سیستم قادر است حدود ۸۰ درصد از ضایعات مواد غذایی را به یک شیره غنی از مواد غذایی تبدیل کند که می توان آن را در یک فرآیند دیگر به کود مایع مورد نیاز برای کشاورزی و باغبانی تبدیل کرد.
این سیستم به حسگرهایی مجهز است که پایان هر مرحله از کار را اعلام کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل امنیتی، موضوع را با استفاده از گوشی هوشمند و تلفن ثابت به صورت لحظه ای به متخصصان اطلاع می دهند.
یک سیستم بازیافت بی هوازی عملکردی شبیه به یک دستگاه گوارش بیوشیمیایی دارد که مواد ارگانیک را در یک محیط خالی از اکسیژن تجزیه می کند.
این سیستم با استفاده از ترکیب میکروارگانیسم های بی هوازی، بقایای مواد غذایی را به بیوگازی تبدیل می کند که می توان آن را به گرما و انرژی الکتریکی تبدیل کرد.
با استفاده از گرمای حاصل از این فرآیند، آب گرم لازم برای حفظ دمای مخزن تجزیه در حدود ۵۰ درجه سانتیگراد تهیه می شود. همچنین سیستم کنترل، حسگرها، موتورها، پمپ ها، فن ها و تمام اجزای این سیستم با استفاده از انرژی الکتریکی حاصل از کارکرد سیستم عمل می کنند. این سیستم قادر است از هر تن ضایعات مواد غذایی، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کند.
محققان در حال ساخت یک نمونه قابل حمل این سیستم هستند که قرار است درون یک کانتینر ۶ متری راه اندازی شود و به عنوان یک سیستم سیار در مناطقی که نیاز فوری به بازیافت مواد غذایی وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=28091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi