1

تاریخ کهن همدان از دلایل انتخاب این شهر به عنوان پایخت گردشگری آسیا است

  • کد خبر : 25910
  • 28 فروردین 1397 - 10:54
تاریخ کهن همدان از دلایل انتخاب این شهر به عنوان پایخت گردشگری آسیا است

تاریخ کهن همدان از دلایل انتخاب این شهر به عنوان پایخت گردشگری آسیا است

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی گفت: همدان از جمله شهرهایی است که ظرفیت های بالای گردشگری، تاریخی و سیاسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دانستنی آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع همدان پایتخت گردشگری آسیا،با حضور علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی همدان و ذبیح الله نیکفرلیالستانی سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.

ذبیح الله نیکفر نماینده مجلس در آغاز با بیان اینکه ایران در استان های مختلف جذابیت های متفاوت و خاص خودش را دارد، گفت: همدان از جمله شهرهایی است که ظرفیت های بالای گردشگری، تاریخی و سیاسی دارد. در کنار این موضوعات، تاریخ کهن این شهر، از جمله دلایل انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری است.

وی درباره اقدامات مجلس در راستای جذب گردشگری اظهار کرد: مجلس در برنامه توسعه ششم مصوباتی برای جذب گردشگر در استان همدان و دیگر شهرها دارد. این روزها در مجلس موضوع وزارت گردشگری مطرح است و امیدوار هستیم با توجه تعداد اعضای فراکسیون گردشگری بالا هستند، این وزارت خانه تصویب شود تا بتواند در این عرصه بیش از گذشته موفق باشد.

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی درباره دلایل تبدیل سازمان گردشگری به وزارتخانه عنوان کرد: وقتی مدیران گردشگری به کشورهای دیگر می رفتند،آنها را در حد یک مدیر کل می دیدند.از سوی دیگر با وزارت خانه شدن این سازمان، می توان انتظار پاسخ گویی از سازمان را داشت. همچنین با تشکیل این وزارت خانه اعتبارات مناسبی هم به آنها داده می شود درحالی که در حال حاضر این سازمان، جزو آخرین نهادها در زمان دریافت اعتبارات است.

وی تصریح کرد:با وزارتخانه شدن سازمان گردشگری نمی خواهیم به طول و عرض این سازمان اضافه کنیم، بلکه می خواهیم پاسخگویی در برابر نمایندگان مردم نیز انجام دهیم.

علی اصغر زبردست در ادامه درباره انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا اظهارکرد:مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیایی شامل 34 کشور عضو است.در سال 2004 ایران به عنوان عضو مجمع درآمده است و دو موضوع را این مجموعه دنبال می کرده است؛ یکی تعامل و گفتگوی بیشتر کشورها با یکدیگر و دوم همکاری کشورها با هم.

وی با اشاره به اینکه ایران مسئول کمیسیون فرهنگی این مجمع است،گفت:همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران بزرگ محسوب می شود زیرا سابقه 2500 ساله در زمان مادها داشت. با توجه به این سابقه طولانی، تاریخ تمدن ایران را می توان در همدان یافت. این پتانسیل تاریخی در کنار ظرفیت های فرهنگی، باعث شده است تا این استان به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شود.

رئیس اتاق بازرگانی همدان همچنین خاطرنشان کرد:مجموعه دیگری را نیز سازمان ملل با حضور 150 کشور و 540 شرکت خصوصی، ایجاد کرده است که بر اساس آن شرکت علیصدر همدان که بزرگترین غار آبی دنیا است را عضو این مجموعه کرده است. در سال جاری میلادی پیشنهاد میزبانی به این شرکت داده شده است تا استان بتواند میزبان 540 شرکت فعال در بخش گردشگری باشد.

منبع: خانه ملت

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=25910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi