1

تأثیر مصرف آجیل در سلامت انسان

  • کد خبر : 12634
  • 28 فروردین 1396 - 9:05
تأثیر مصرف آجیل در سلامت انسان

شاید برای شما سؤال باشد چرا مصرف آجیل مفید است و فواید آجیل چیست؟ آجیل منبع بسیار قوی فیبر، پروتئین، ویتامین هایی چون A، E، آهن، منیزیم و منبع بسیار خوبی از املاحی مانند فسفر، منگنز، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است.در این مطلب به کامل در مورد خواص آجیل و فواید بی شمار آن توضیح می دهیم.

#مصرف_آجیل #سلامت_انسان #بیشتر_بدانیم #دانستنی
شاید برای شما سؤال باشد چرا مصرف آجیل مفید است و فواید آجیل چیست؟ در این مطلب به کامل در مورد خواص آجیل و فواید بی شمار آن توضیح می دهیم.

آجیل غنی از چربی‌های اشباع شده و اشباع نشده‌ای است که در سلامت قلب مؤثر است. چربی‌هایی که “ال دی ال” یا چربی بد خون را کاهش می‌دهد. علاوه بر این منبع خوبی از فیتوسترول یا کلسترول گیاهی است؛ ترکیباتی که به کاهش چربی خون کمک می‌کند.
منبع غنی از ویتامین و مواد معدنی
آجیل منبع بسیار قوی فیبر، پروتئین، ویتامین هایی چون A، E، آهن، منیزیم و منبع بسیار خوبی از املاحی مانند فسفر، منگنز، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم است.

اسیدهای چرب امگا۳

بسیاری از آجیل‌ها دارای میزان خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا۳ از انواع مفید اسیدهای چرب است که به سلامت قلب کمک می‌کند. این اسیدهای چرب در مواد دیگری مانند گوشت بسیاری از ماهی‌ها نیز یافت می‌شوند ولی آجیل یکی از بهترین منابع گیاهی آن است.

گردو مفیدترین

با توجه به مطالعاتی‌‌ که در گروه شیمی آمریکا انجام شده است، در بین مغزها، گردو برگ برنده را دارد. چون بر خلاف دیگر انواع آن‌ها، گردو حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای سلامتی مهم و مفید است. همچنین گردو آنتی اکسیدان بیشتری را داراست چون چربی بالایی دارد. علاوه بر این کالری زیادی هم دارد و یک مشت کوچک از آن تأثیر خود را می‌گذارد. اما چربی، همانند پروتئین باعث احساس سیری می‌شود، احتمال افزایش قند خون را کاهش می‌دهد و می‌تواند اشتها‌تان را در مقابل شیرینی‌جات و کربوهیدرات‌های دیگر مهار کند. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که مغزها می‌توانند اشتها را کنترل و از افزایش وزن‌ جلوگیری کنند و حتی در کاهش وزن هم مؤثرند.
مصرف روزانه آجیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را حدوداً ۳۰ درصد کاهش دهد.

مصرف آجیل ضامن سلامتی

تحقیقات نشان داده است که مصرف آجیل به ما کمک می‌کند زندگی سالم تری داشته باشیم. در بررسی هایی که در سال ۲۰۱۶ بر روی ۲۹ تحقیق و بر روی ۸۱۹۰۰۰ نفر انجام شد، نشان داده که مصرف ۲۰ گرم آجیل در روز که برابر است با یک مشت، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۳۰ درصد، خطر ابتلا به سرطان را ۱۵ درصد و خطر مرگ‌های زود هنگام را ۲۲ درصد کاهش دهد.

مطالعه انجام شده شامل تمام انواع مغزها می‌شود. مثل فندق، پسته (و یا هر کدام‌ از انواع آجیل که بنشن یا دو لپه‌ای هستند). مطالعه دیگری نشان داد که مصرف آجیل در هر روز به جای مصرف کربوهیدرات، می‌تواند به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند.

نکته ی حائز اهمیت این است که با افزودن مصرف آجیل به رژیم‌غذایی‌تان به پروتئین هم ‌توجه کنید، چون کالری موجود در آجیل به سرعت زیاد می شود. فندق استرالیایی از پرکالری‌ترین مغزهاست. هر فنجان آن ۲۴۰ کالری دارد.

تقریباً هر فنجان گردو ۱۶۰ کالری دارد، پسته و گردوی پوست نازک (گردوی آمریکایی) حدوداً ۱۷۰ کالری دارند، بادام‌زمینی و کاشو یا آکاژ( نوعی پسته) حدوداً ۲۰۰ کالری دارند. اگر به مصرف نمک توجه دارید، انواع خام یا بدون نمک ‌آجیل‌ها را انتخاب کنید.

برای کاهش کالری زیادی که در آجیل‌ها وجود دارد، انواع خام‌ یا برشته نشده را به جای آجیل‌های روغنی بو داده انتخاب کنید. یک فنجان آجیل برشته بو داده ۲۳۸ کالری دارد. در صورتی که یک فنجان آجیل خام ۲۰۶ کالری دارد. (کالری‌ها با توجه به انواع آجیل‌ها متفاوت است.)

هم‌چنین مغزها به عنوان میان وعده یا مواد تشکیل دهنده ی غذایی به شمار می‌روند‌. سعی کنید در کنار مصرف آجیل میوه‌های خشک را هم با آن ترکیب کنید و یا مغزها را به سالاد، غلات‌ و ماست اضافه کنید. علاوه بر این می‌توانید از مغزهای آرد شده (له شده) به عنوان یک لایه ی خوشمزه روی ماهی استفاده کنید و اگر فقط تمایل به مصرف مغزها دارید به یک فنجان و یا یک مشت آن بسنده کنید.
پایگاه دانستنی آنلاین معتقد است که رعایت نکات مذکور در خصوص مصرف آجیل موجب سلامت جسم و جان و شادابی ما می شود.

منبع: مگیتو

گردآوری شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=12634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi