2

تأثیر اینترنت بر بازار

  • کد خبر : 13613
  • 02 خرداد 1396 - 11:25
تأثیر اینترنت بر بازار

تکنولوژی در آینده ای نزدیک دچار تغییرات و ابداعات فراوانی خواهد شد که می توان تأثیر اینترنت بر بازار را یکی از عوامل مهم آن دانست. از آنجا که اینترنت بزرگ ترین پل ارتباطی بین مردم دنیاست باید توجه ویژه ای به آن داشت تا در چند سال آینده به اصطلاح از آن عقب نمانیم .

شاید زمانی که آقایان وینتون و رابرت مخترعان اینترنت جهانی این ایده را در سر می پروراندند، تصور این را هم نداشتند که در کمتر از 15 سال، اینترنت در تمام نقاط جهان پراکنده شود و شاید بیل گیتس بنیان گذار ماکروسافت که با آرزوی فراگیر شدن کامپیوتر در  تمام خانه ها پا به عرصه تکنولوژی گذاشت تصور این را نداشت که روزی ایده ها و ابداعات وی و همکارانش مانند یک قایق روی اینترنت شناور شود .

تجارت در دنیای گذشته رنگ و بوی دیگری داشت و تجار عموماً به وسیله کشتی ها به این سو و آن سوی مرز ها سفر می کردند و به داد و ستد می پرداختند، مسأله ای که گرهی کور داشت!  ارتباط .

آری ، دنیای تجارت از گذشته با واقعیتی به نام ارتباط آمیخته بود و همین مسأله موجب گسترش صنعت حمل و نقل و ارتباطات شد . اگر دریا در گذشته پل ارتباطی  ملیت های مختلف و تجار بین المللی بود و امروز هم سهم عظیمی را در  عرصه تجارت بر عهده دارد، اینترنت نیز  در عصر حاضر حکم  دریای بیکران را دارد، دریایی که میلیاردها کامپیوتر بر آن شناورند و هر شخصی که رسم آن را بهتر بشناسد و ناخدای بزرگ تری باشد قطعاً تجارت وسیع تری را پیش روی خود خواهد داشت .

با نگاهی کلیشه ای به این موضوع و مد نظر قرار دادن تکنولوژی های تازه متولد شده همانند تلپورت ( انتقال اشیا توسط امواج مغناطیسی ) و ربات های پرنده ( حمل کننده ابزار و وسایل درون شهری با ربات های کوچک پرنده ) و همچنین پرینتر های فوق هوشمند 3 بعدی باید به جرأت گفت که بزودی دنیای حمل و نقل نیز کاملاً اینترنتی و وابسته به ماهواره خواهد بود، این بدان معناست که علی رغم عدم توانایی در ارسال  مرسولات پستی و داد و ستد اتوماتیک و صرفاً ایجاد یک محیط مجازی  و ارتباطات مجازی باید با قاطعیت گفت که بزودی روابط مجازی و دنیای اینترنت  وارد عرصه جادویی خود خواهد شد و در سال های آینده، دنیای مجازی به یک دنیای کاملاً حقیقی و یا به بیان بهتر به یک حقیقت مجازی مبدل می گردد .

ارسال اشیا توسط ربات های پرنده

تأثیر اینترنت بر بازاربزودی در تهران شاهد اجرای طرح ارسال مرسولات پستی توسط ربات های پرنده خواهیم بود و شرکت ها و دانشجوهای علاقمند در حال کوشش برای هرچه بهتر و سریع تر عملی کردن این موضوع هستند ؛ این ربات ها به گونه ای عمل  می کنند که پس از ثبت سفارش  توسط مشتری و درج آدرس دقیق و مختصات دقیق ماهواره ای؛ اوپراتور فروشنده برنامه رفت و برگشت را به ربات می دهد. این ربات پرنده یا اصطلاحا ” پهپاد ” که دارای یک سنسور کد خوان و چند GPS پیشرفته است، مکان مشتری را دنبال می کند و پس از نزدیک شدن به محل با فعال کردن سنسور کد خوان، یک پد  مسطح را که توسط خریدار روی پشت بام یا حیاط منزل تعبیه شده است، شناسایی می کند و محموله را دقیقاً در همان جا قرار می دهد و گزارش تحویل بلافاصله برای شخص و فروشگاه ارسال می شود و ربات پس از انجام عملیات موفق بطور خودکار به محل فروشگاه باز می گردد .

آینده تکنولوژی و تأثیر اینترنت بر بازار

تکنولوژی در آینده ای نزدیک دچار تغییرات و ابداعات فراوانی خواهد شد که می توان تأثیر اینترنت بر بازار را یکی از عوامل مهم آن دانست. از آنجا که اینترنت بزرگ ترین پل ارتباطی بین مردم دنیاست باید توجه ویژه ای به آن داشت تا در چند سال آینده به اصطلاح از آن عقب نمانیم .

اینترنت تمام نشدنی است

با بیان تنها یک مثال از رویکرد های تکنولوژی که در بالا مطالعه نمودید، می توان دریافت که دنیای اینترنت هرگز قدیمی نمی شود و روزبروز پیشرفت خواهد کرد تا دنیای تجارت را از حالت سنتی به حالت مدرن و پیشرفته تبدیل نماید؛ این تصور بسیار نادرستی است که تجار بزرگ توجهی به پیشرفت تکنولوژی نداشته باشند و خود را وابسته به حالت سنتی تجارت بدانند؛ دیر یا زود این اتفاق رخ می دهد و تجارت پولی و داد و ستد  محو خواهد شد و دنیا شکل جدیدی بخود خواهد گرفت؛ اگر تا به امروز نسبت به اینترنت بی تفاوت بوده اید دست بجنبانید و آن را فراگیرکنید. جوان ها و کودکان امروز تجارت آینده را نشانه رفته اند .

اشکان مهین فلاح

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – ویژه نامه غرب استان تهران

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=13613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi