2

بهترین راه برای حفظ اکوسیستم استفاده از انرژی های تجدید پذیر است

  • کد خبر : 18636
  • 17 آبان 1396 - 8:46
بهترین راه برای حفظ اکوسیستم استفاده از انرژی های تجدید پذیر است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : توسعه پایدار درگرو استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بهترین راه برای حفظ اکوسیستم استفاده از انرژی های تجدید پذیر است .دکتر کلانتری افزود: ما موظفیم از انجمن های علمی فعالی که در راستای منافع علمی کشور قدم بر می دارند حمایت کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : توسعه پایدار درگرو استفاده از انرژی های تجدید پذیر و بهترین راه برای حفظ اکوسیستم استفاده از انرژی های تجدید پذیر است .

   دکتر کلانتری گفت: بهترین راه برای حفظ اکوسیستم طبیعی و جلوگیری از معضلات موجود استفاده از همین انرژی های تجدید پذیر است، متأسفانه تصمیم گیری های جزیره ای مهم ترین اشکال در سیستم های اجرایی ماست و چنانچه بخواهیم به توسعه پایدار در این زمینه دست یابیم باید همه برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر تلاش کنیم.

عیسی کلانتری در پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران گفت: واقعیت این است که ما به هر منبع تجدید پذیری که روی آوردیم آن را تجدید ناپذیر کردیم، ولی فکر می کنم به باد و خورشید زورمان نرسید. آب و خاک و پوشش گیاهی را به همین شکل از بین بردیم، با همین روال رتبه اول در فرسایش خاک، رتبه اول در مصرف زیاد آب را داریم، اما جزو کشورهایی هستیم که رتبه های آخر در استفاده از انرژی های تجدید پذیر را داریم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آلودگی هوا مربوط به نیروگاه هایی است که از مازوت استفاده می کنند، گفت: شاید در گذشته استفاده از انرژی های تجدیدپذیر گران تمام می شدند اما با تکنولوژی های جدید با هزینه ۳ الی ۴ سنت هر کیلووات ساعت برق را می توان تولید کرد که لازم است دولت در این زمینه به بخش خصوصی کمک کند.
دکتر کلانتری با اشاره به این که منابع مورد استفاده کنونی ما تنها برای استفاده ما نیست و ما موظف به حفظ حقوق نسل های بعد نیز هستیم، گفت: فشار بر منابع آب و سوخت های فسیلی نتیجه ای جز نابودی این منابع و ایجاد تبعاتی همچون آلودگی های زیست محیطی و مشکلاتی همچون تولید ریزگردها را به همراه نخواهد داشت.
وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برای پایش برخی مسایل به مراکز تحقیقاتی نیازمند است که خود توانایی این امر را در اختیار ندارند. این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت های تحقیقاتی کشور دست نخورده باقی مانده است.۲۷ آزمایشگاه کاملا مجهز در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بدون استفاده بهینه رها شده اند و این امر برنامه ریزی دستگاههای اجرایی برای استفاده و بهره وری از این امکانات را می طلبد.
معاون رئیس جمهور در پایان به نقش مهم انجمن های علمی در هدایت سیاست گذاران به سمت تصمیم گیری های صحیح اشاره کرد و افزود: ما موظفیم از انجمن های علمی فعالی که در راستای منافع علمی کشور قدم بر می دارند حمایت کنیم.

منبع: ساتبا

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=18636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi