1

بهترین‌های سینمای جهان و ایران با حضور هنرمندان معرفی شدند

  • کد خبر : 26262
  • 02 اردیبهشت 1397 - 9:29
بهترین‌های سینمای جهان و ایران با حضور هنرمندان معرفی شدند

بهترین‌های سینمای جهان و ایران با حضور هنرمندان معرفی شدند

فیلم های سومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور هنرمندان ایرانی، عوامل فیلم ها و مسئولان جشنواره معرفی شدند و روی پرده رفتند.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در سومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم های به نمایش درآمده توسط هنرمندان ایرانی، عوامل فیلم ها و مسئولان جشنواره برای مهمانانی که به تماشای فیلم ها آمده بودند، معرفی شدند.

حسین محجوب و روایت تاریخ معاصر گرجستان

پانته آ پناهی ها بازیگر سینما پیش از نمایش فیلم سینمایی «خیبولا» روی سن رفت و با ابراز امیدواری از اینکه مخاطبان از دیدن این فیلم لذت ببرند، توضیحاتی درباره فیلم که در سالن شماره سه چارسو به نمایش در آمد ارایه داد.

به گفته وی، این فیلم که در بخش «مروری بر سینمای گرجستان» نمایش داده می شود به یک اتفاق تاریخی معاصر در گرجستان می پردازد.

«خیبولا» ساخته گئورگی اواشویلی محصول مشترک کشورهای آلمان، گرجستان و فرانسه است که حسین محجوب بازیگر ایرانی در این فیلم بازی و به زبان گرجی صحبت می کند.

 ۳۵ سال از «داستان یک زوج»

فیلم مستند «داستان یک زوج» به کارگردانی هلنا ترِشتیکووا از جمهوری چک در سالن شماره ۴ پردیس چارسو نمایش داده شد. مهدی گنجی مستندساز در معرفی این فیلم گفت: «داستان یک زوج» در گروه فیلم هایی است که دوست دارم تجربه اش کنم.

وی افزود: ساخت این فیلم در مدت زمانی طولانی اتفاق می افتد و کارگردان کاراکترهای خودش را دنبال می کند. در حقیقت فیلمبرداری «داستان یک زوج» از ۱۹۸۰ آغاز می شود و ۳۵ سال طول می کشد.

این مستندساز توضیح داد: فیلم «داستان یک زوج» تصور من را نسبت به ساخت فیلم تک نفره به هم زد. این فیلم هشت فیلمبردار دارد و رسیدن به یک سلیقه مشترک و حفظ آن در مدت زمانی طولانی و با تعداد زیادی از عوامل کار دشواری است.

 «چهل و هفت» با صندلی های پر

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاء الله تبریزی و با تهیه کنندگی ناهید دل آگاه در سالن ۴ پردیس چارسو با معرفی پانته آ پناهی ها روی پرده رفت. پناهی ها با اشاره به اینکه فیلم «چهل و هفت»  دومین اکران خودش را در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دارد، از استقبال خوب از این فیلم خبر داد.

ریما رامین فر و محمدرضا غفاری دو نفر از بازیگران فیلم «چهل و هفت» نیز با حضور روی سن ابراز امیدواری کردند مخاطبان از دیدن این فیلم لذت ببرند.

 تاریخ روسیه و «قاتل تزار» روی پرده

فیلم «قاتل تزار» هم که در سالن شماره ۴ چارسو روی پرده رفت با معرفی پانته آ پناهی ها همراه شد و او متنی از کارن شاه نظرف کارگردان فیلم را خواند.

شاه نظرف در این پیام آورده بود: خوشحالم فیلم «قاتل تزار» در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران می شود. این فیلم داستان یکی از وقایع مورد به قتل رسیدن نیکلای دوم و خانواده اوست که برای اولین بار در قالب فیلم به تصویر کشیده شده است و امیدوارم مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد.

این کارگردان به دلیل حضور در نشست مطبوعاتی که به طور همزمان برگزار می شد، امکان حضور در نمایش فیلم خود را نداشت.

در جستجوی خانه خورشید

مستند «در جستجوی خانه خورشید» هم که شب شنبه در چارسو به نمایش درآمد، با معرفی کارگردان فیلم همراه بود.

مهدی باقری درباره ساخت این مستند به حاضران گفت: فیلم من درباره یکی از خیابان های قدیمی تهران است که به لحاظ تاریخی، اجتماعی و سیاسی در تاریخ ایران نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: این خیابان، اولین خیابانی است که در تهران مدرن به عنوان خیابان ساخته شده و از دوره قاجار به این طرف همیشه در یک طرف آن تشکیلات حکومتی وجود داشته و در طرف دیگر مردم زندگی می کردند. کنتراستی که بین این فضاها وجود داشته همیشه برایم جالب بوده است.

 فرانکو نرو «دریای غم» را معرفی کرد

معرفی و نمایش فیلم «دریای غم» با حضور فرانکو نرو بازیگر ایتالیایی و بابک کریمی بازیگر ایرانی در سالن شماره ۴ پردیس سینمایی چارسو انجام گرفت.

فرانکو نرو با حضور روی سن در معرفی فیلم «دریای غم» گفت: کارگردان این فیلم ونسا ردگریو، همسر من و تهیه کننده آن کارلو نرو، پسر من است. ونسا زنی فوق العاده است و تمام عمر خود را صرف حقوق بشر و نیازمندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه فیلم «دریای غم» درباره مهاجران است، گفت: در صحنه اول فیلم روستایی را در نزدیکی شهر رم می‌بینیم که مکانی برای نگهداری مهاجران است. ما نزدیک پنجاه سال است که در آنجا کار می‌کنیم. در همان صحنه اول مصاحبه دو جوان را می‌بینیم که توانسته اند از جنگ جان سالم به در ببرند و به آنجا فرار کرده اند.

 دبیر جشنواره در جمع ابوقریبی ها

تهیه کننده و بازیگران فیلم «تنگه ابوقریب» هم با حضور در کاخ جشنواره ضمن خوشامدگویی به مخاطبان این فیلم را معرفی کردند، اما تنها آنها نبودند که برای تماشای فیلم به سالن شماره ۱ چارسو آمده بودند بلکه رضا میرکریمی  دبیر جشنواره هم در سالن حاضر شده بود و ضمن خوشامد گویی به مخاطبان جشنواره گفت: فیلمی که خواهیم دید بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بوده است.

پس از آن حمیدرضا آذرنگ، سعید ملکان، امیر جدیدی، علی سلیمانی، یدالله شادمانی و بانیپال شومون هم روی صحنه آمدند. سعید ملکان تهیه کننده فیلم عنوان کرد: خیلی ممنونم که برای دیدن فیلم «تنگه ابوقریب» به سالن آمدید و از رضا میرکریمی هم برای برگزاری دقیق و منظم جشنواره تشکر می‌کنم.

حمیدرضا آذرنگ گفت: من از رضا میرکریمی تشکر می‌کنم  که در جامعه ای که کمترین ارزش به فرهنگ داده می شود، چراغ هنر و سینما را زنده نگه داشته است.

پس از آن علی سلیمانی اظهار کرد: این فیلم استاندارد لازم در سینمای ایران را دارد و امیدوارم که از دیدن فیلم لذت ببرید.

یدالله شادمانی هم گفت: من یک نابازیگرم که در این فیلم بازی کردم  و از سعید ملکان و بهرام توکلی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند.

در پایان بانیپال شومون نیز از سعید ملکان تشکر کرد و گفت: امیدوارم که فیلم را دوست داشته باشید.

 آستیگمات و پایان حواشی

فیلم «آستیگمات» هم در سالن شماره ۲ پردیس چارسو ، در ساعت ۲۳ شب با حضور عوامل فیلم معرفی و اکران شد. مجیدرضا مصطفوی، کارگردان و نیکی کریمی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، حسین پاکدل، مهتاب نصیرپور و محمد شاکری بازیگران این فیلم قبل از نمایش فیلم روی سن رفتند.

مجید رضا مصطفوی کارگردان فیلم ضمن خوشامدگویی به حاضران در سالن گفت: امشب برای اولین بار با همکاران‌ و در کنار شما می خواهیم فیلم را ببینم و امیدوارم‌این نمایش پایانی بر مشکلات و حاشیه‌هایی باشد که در این چند ماه برای ما پیش آمده است و فیلم به زودی اکران شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

منبع: fajriff.com

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=26262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi