۱- با اینکه اس۷ هایما با طول دقیق ۴۹/ ۴ متر، کوچک‌ترین خودروی این کلاس است اما با توجه به قیمت ۱۱۳ میلیون تومانی آن در بازار یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های موجود بوده که با موتور توربوی ۱۸۰ اسب‌بخاری، امکانات مناسب و ظاهر نسبتا به روز سال ۹۶ نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه فروش داشت.

12 (1)

2- اغواگر و زیبا است و به شکلی حرفه‌ای در بدنه و کابین از روی دست آکورا و ولوو تقلب کرده است! ام‌جی آر.ایکس5 که توسط مدیا موتور به بازار عرضه خواهد شد، شاسی‌بلندی کوچک با طول 54/ 4 متر است که از موتور توربوی 220 اسبی مشابه با سری GS سود برده و احتمالا با بهایی کمتر از 175 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

12 (2)

3- اگر سایپا بتواند چانگان سی‌اس۷۵ را با قیمتی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان عرضه کند احتمالا یکی از موفق‌ترین خودروهای سال ۹۷ در این کلاس را وارد بازار کرده و به سود بالایی دست خواهد یافت. با اینکه ابعاد بدنه متوسط بوده و طول خودرو به زحمت به ۶۵/ ۴ متر می‌رسد؛ ولی این ساخته چانگان  محصولی جادار است که از یک پیشرانه ۱۷۵ اسبی ۱۸۰۰سی‌سی توربو بهره برده و قدرت مناسبی در مانورهای مختلف رانندگی از خود بروز می‌دهد.

12 (3)

4- هنوز مشخص نیست تیگو8 تا انتهای امسال به بازار ایران عرضه شود، ولی برخی شنیده‌ها از عرضه قریب‌الوقوع این مدل با قیمت ۱۷۵ میلیون تومانی خبر می‌دهند. تیگو۸ هفت صندلی داشته و با طول ۶۶/ ۴ متر از متوسط اعضای گروه کشیده‌تر است.

12 (4)

5- بهمن موتور قصد دارد با تولید خودروی مدرن و عضلانی هاوال اچ6 با قیمتی کمتر از 150میلیون، بخش زیادی از بازار را به سمت خود کشیده و یکه‌تاز میدان شود. به لطف یک پیشرانه 2لیتری توربو و 195 اسب‌بخاری که 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، هاوال اچ6 کشش بالایی داشته و به امکانات مدرن و رفاهی خودروهای اروپایی مجهز است این خودرو در این کلاس بهترین است.

12 (5)

6- مونتاژکار وطنی یعنی کارمانیا تلاش دارد نمونه به‌روزرسانی شده اس6 را با کد اس7 و تغییراتی در بدنه و اتاق با قیمتی 150 میلیونی راهی بازار مصرف کند. اس7 که ضمن استفاده از موتور توربوی 203 اسب‌بخاری به اقسامی از سیستم‌های ایمنی شامل ایربگ و ترمز مجهز است، همانند سری اس6 شانس زیادی برای موفقیت در بازار ندارد.

12 (6)

7- یکی از کوچک‌ترین خودروهای این رده لوکسژن یو6 است که از تایوان وارد کشور شده و با طول دقیق ۶۲/ ۴ متر و ظرفیت ۵سرنشین در محدوده قیمتی ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ضمنا موتور۴ سیلندر این خودرو ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد.

12 (7)

8- فوتون ساوانا بزرگ‌ترین محصول این کلاس است که با بهای 190 میلیون و با بدنه‌ای به طول 83/ 4 متر از خشن‌ترین و گران‌ترین‌ خودروهای چینی بازار است. علاوه‌بر هفت صندلی، از موتوری 214 اسب‌بخاری و توان آفرود برخوردار است.

12 (8)

9- جک اس7 یکی از بزرگ‌ترین خودروهای حاضر در این کلاس است که توسط کرمان موتور مونتاژ شده و با طول بدنه 79/ 4 متر از ظرفیت هفت سرنشین برخوردار است. موتور 2 لیتری توربو و 190 اسب‌بخاری جک در کنار اتاق جادار، قیمت 140 میلیونی و ظاهر معمولی از این محصولی چینی خودرویی متوسط اما پرفروش خواهد ساخت.

12 (9)

10- دامای ایکس7 تازه‌ترین مسافر بازار ایران است که توسط شرکتی گمنام وارد کشور شده و با بهای 198 میلیون تومان به فروش می‌رسد که همین عامل می‌تواند نقطه ضعف این خودرو باشد. جالب است که این خودرو مشخصاتی کاملا متوسط داشته و از یک موتور 2 لیتری توربو 174 اسب‌بخاری بهره می‌برد.

12 (10)

منبع: دنیای اقتصاد

پایگاه خبری دانستنی آنلاین