1

با 10 ساختمان شگفت انگیز جهان آشنا شویم +تصویر

  • کد خبر : 27622
  • 19 اردیبهشت 1397 - 10:44
با 10 ساختمان شگفت انگیز جهان آشنا شویم +تصویر

با 10 ساختمان شگفت انگیز جهان آشنا شویم +تصویر

شجاعت مطرح نمودن ایده های جدید و خلاقانه در طراحی ساختمان ها همیشه قابل احترام است، اما ایده هایی موفق ترند که علاوه بر برطرف کردن نیازهای استفاده کنندگان، با گذشت زمان رنگ و بوی کهنگی به خود نگیرند. در این نوشتار 10 مورد از شگفت انگیزترین طراحی های ساختمان از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

1. خانه کج و معوج

به نظر می رسد این خانه یک نقاشی است که توسط یک نقاش مست کشیده شده است. اما این یک خانه واقعی است که در مرکز خرید رزیدنت در “سوپوس” لهستان واقع می باشد. گفته می شود این خانه یکی از جذاب ترین مناظر جهت عکسبرداری در لهستان است. مساحت این ساختمان 4000 مترمربع است و توسط زوتیانسکی زالسکی طراحی شده است.

ساختمان کج و معوج

 2.      ساختمان هاندرتواسر

هاندرتواسر یک مجتمع مسکونی واقع در “دارمشتات” آلمان است. این ساختمان یک نمای منحصربفرد دارد که از الگوی منظمی پیروی نمی کند و پنجره ها آنچنان به نظر می رسند که گویی در حال رقصیدن بدون نظم هستند. این بنا توسط هینز ام. اسپرینگمن طراحی و اجرا شده است. این ساختمان 12 طبقه ای دربرگیرنده 105 واحد آپارتمان، یک حیاط داخلی، یک دریاچه مصنوعی کوچک، و یک زمین بازی برای بچه ها می باشد.

 Hundertwasser Building

 

3. ساختمان توره گالاتی

اولین چیزی که در این ساختمان جلب توجه می کند، تندیس های تخم مرغ بسیار بزرگی است که در بام آن وجود دارند. همین ویژگی منجر به آن شده که موزه تئاتر سالوادور دالی در “فیگوراس” اسپانیا یک ساختمان معمولی نباشد. برج موزه، توره گالاتی، به واسطه همسر بیمار این هنرمند سورئالیست (سالوادور دالی) نامگذاری شده و دالی نیز تا زمان مرگ همسرش در سال 1989 در آنجا زندگی کرد. به طور جالبی این موزه در کنار کلیسایی قرار گرفته است که دالی بعد از به دنیا آمدن در آن نامگذاری شد.

Torre Galatea

 

4. ساختمان سبد

این ساختمان شبیه یک سبد پیکنیک در پارک است. اما در حقیقت یک ساختمان 7 طبقه است که در اوهایو ایالات متحده قرار دارد. این بنای یادبود در واقع بزرگترین سبد جهان است. ساختمان سبد دارای طول 58 متر و عرض 38 متر در پایین است و طول و عرض آن در بالا به ترتیب به 63 و 43 متر افزایش می یابد.

The Basket Building

5. کتابخانه عمومی شهر کانزاس

این سازه طراحی شده است تا پارکینگ کتابخانه شهر کانزاس در ایالت میسوری ایالات متحده را بپوشاند. در این کتابخانه مردم کاندیدهای بهترین کتابی را که شهر کانزاس را معرفی می کنند، انتخاب می نمایند. این کتابخانه در سال 1873 بنا نهاده شده و قدیمی ترین و سومین کتابخانه بزرگ کانزاس می باشد.

Kansas City Public Library

 

6. کاخ فردیناند شوال

شوال ساخت این کاخ را در آوریل 1879 شروع کرد. او مدعی بود که یک سنگ الهام بخش طرح این کاخ بوده است. به مدت 33 سال کار روزانه شوال جمع آوری سنگ از اطراف و استفاده از آنها در ساخت کاخ بود.

Ferdinand Cheval Palace

 

7. واندر ورکس در تنسی ایالات متحده

 Wonderworks

 

8. هبیتات 67

هبیتات 67 یکی از مجتمع های ساختمانی در مونترال کانادا است. طراح آن “موشه سافدیه” می باشد. این بنا به عنوان بخشی از اکسپو-67 ساخته شد. این مجتمع ساخته شد تا گستره و تنوع خانه های شخصی را با اقتصاد و تراکم آپارتمان های مدرن درآمیزد. این طرح خانه های ارزان قیمت با محدوده های خصوصی مشخص که هر کدام به باغی مجهز شده را فراهم نموده است.

Habitat 67

 

9. خانه های مکعبی

این خانه ها که در رتردام هلند قرار دارند، در بالای یک پل عابر ساخته شده است. ایده اصلی طراح آن “پیت بلام” ایجاد انبوهی از مکعب است که هر مکعب و قسمت زیرین آن شبیه یک درخت می باشد. هر مکعب بر روی یک پایه به شکل هشت ضلعی قرار گرفته است. هر مکعب دربرگیرنده خانه هایی است که به سه طبقه تقسیم شده است.

Cubic Houses

10. مهمانسرای هانگ انگا

این مکان جالب انسان را به یاد سفر آلیس در سرزمین عجایب می اندازد. این بنا توسط یک زن هنرمند طراحی گردیده که وی نیز در اطراف آن حلق آویز شد. این اولین مورد عجیب آن بود. این خانه به مالکیت دختر رئیس جمهور سابق ویتنام که او نیز در مسکو معماری خوانده است درآمد. این خانه موارد متعارفی که در هر خانه ای دیده می شود برآورده نمی کند و دارای پیچ ها، دورها، بام و اتاق های غیرمتعارف و عجیب است. این بنا بیشتر شبیه به یک قلعه ترسناک است که تندیس های بزرگی از جانورانی مثل زرافه و عنکبوت در آن قرار دارد. هیچ پنجره ای در آن به شکل مستطیل یا دایره نیست. این بنا می تواند همانند یک موزه مورد بازدید قرار گیرد.

Hang Nga Guesthouse

منبع: civilidea.com

پایگاه خبری دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=27622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi