2

انواع تهدیدهای اینترنتی کودکان

  • کد خبر : 7617
  • 24 آگوست 2016 - 9:29
انواع تهدیدهای اینترنتی کودکان

آیا می دانید در حال حاضر انواع تهدید های اینترنتی کودکان کدامند و کودکان شما چه مدتی از زندگی روزانه خود را با دستگاه های دیجیتالی و در دنیای مجازی می گذرانند و در این شبکه ها با چه کسانی در ارتباط هستند و چه اطلاعاتی را به اشترک می گذارند؟! لطفاً مطلب زیر را بخوانید.

#تهدیدهای_اینترنتی_کودکان#بیشتر_بدانیم #دانستنی

آیا می دانید در حال حاضر انواع تهدیدهای اینترنتی کودکان کدامند و کودکان شما چه مدتی از زندگی روزانه خود را با دستگاه های دیجیتالی و در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی می گذرانند و در این شبکه ها با چه کسانی در ارتباط هستند و چه اطلاعاتی را به اشترک می گذارند؟! لطفاً مطلب زیر را بخوانید.

رابطه بین افرادی که سن آن ها کمتر از سن قانونی است و کامپیوتر در سال گذشته به صورت full time شده و به طور کلی افراد در این رنج سنی، به کامپیوتر وابسته شده اند.

در صورتی که تنها در چند سال گذشته این‌گونه نبود و افراد تنها چند ساعتی را در روز به فعالیت در نت می‌گذرانند؛ اما امروزه مردم در اینترنت زندگی می‌کنند و در واقع می‌توان گفت کودکان در اینترنت زندگی می‌کنند.

در دنیای دیجیتال امروز، استفاده از دستگاه‌های محاسباتی مثل موبایل‌، تبلت‌، لپ‌تاپ و‌…از سنین خیلی پایین شروع می‌شود و کودکان ساعات زیادی را در اینترنت به سر می‌برند. زندگی اجتماعی آن ها تنها محدود به فاصله بین زندگی دیجیتالی و زندگی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود؛ به طوری که تمام فکر و ذکر آن ها این است که چگونه در شبکه‌های اجتماعی‌، با دوستان مجازی خود ارتباط برقرار کنند و هرگز علاقه‌ای به روابط اجتماعی خانوادگی و دوستانه در فضایی غیر از شبکه‌های اجتماعی ندارند.

به طوری که آمار نشان می‌دهد، 95 درصد از نوجوانان در دنیای امروزه، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند جایی که آن ها مکالمات، عکس‌ها و اطلاعات زندگی خود را با دوستان خود و حتی گاهی کلاهبردارانی که در قالب دوست ظاهر می‌شوند، به اشتراک می‌گذارند.

علاوه بر شبکه‌های اجتماعی‌، ابزارهایی مثل whats app‌، بازی‌های آنلاین و دیگر پورتال‌های مشابه افزایش استفاده از اینترنت را برای برقراری ارتباط و اشتراک گذاری داده را در بر داشته‌اند. لازم است بدانید بسیاری از این پورتال‌ها دارای ویژگی پرداخت و خدمات هستند که ریسک مالی استفاده از کارت‌های اعتباری در ارتباط با کودکان را افزایش می‌دهد.

انواع تهدیدهای اینترنتی کودکان1

آیا بزرگسالان خود را در مقابل انواع تهدیدهای اینترنتی کودکان، آماده کرده‌اند؟

دنیای دیجیتال باعث فاصله عمیقی بین والدین و فرزندانشان در سال‌های اخیر شده است به طوری که آمار نشان می‌دهد 50 درصد از والدین نمی‌دانند فرزندانشان در اینترنت چه می‌کنند و در نظر‌سنجی‌ها از هر 10 کودک‌، یک کودک بیان کرده است که والدین او از تکنولوژی مورد استفاده توسط او خبری ندارد.

تهدیدهای اینترنتی کودکان در سال 2016

لازم است بدانید با توجه به آماری که انجمن تحقیقاتی ESSET انجام داده است، حملات قابل توجه و رو به رشدی طی سال‌های اخیر در حریم شخصی کاربران اینترنت در رابطه با افراد زیر سن قانونی شکل گرفته است که این خطرات را ESSET به سه دسته کلی تقسیم کرده است:

  • خطرات داده‌های شخصی
  • خطرات داده‌های مالی
  • خطرات استفاده از تمایلات جنسی کودکان و نوجوانان

شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین با ویژگی‌های خاص خود (‌چت‌روم، تعاملات، دوستی‌ها و …) که با هدف سوء‌استفاده از افراد کم سن و سال طراحی شده‌اند، قصد جمع آوری اطلاعات شخصی و مالی ازخانواده از طریق کودکان را دارند. چرا که کودکان به سادگی اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند بدون این که عواقب آن را در نظر بگیرند.

یکی از نمونه‌های بارز خطرات امروزی خطرات تمایلات جنسی است. خطری که در قالب آن، ارسال محتوای نامرتبط و نامناسب جنسی برای سن کودکان، در کانال های دیجیتالی می‌باشد.

بر طبق نظرسنجی که ESSET انجام داده است، 25 درصد از کودکان بیان داشته‌اند که بازی‌های رایانه‌ای و در شبکه‌های اجتماعی با این موارد مواجه شده‌اند و روی آن ها تأثیر گذاشته است.

جالب است بدانید بسیاری از کانال‌ها و بازی‌ها از طریق همین حربه کودکان را به خود جذب می‌کنند و از آن ها بهره‌کشی اقتصادی و اطلاعاتی می‌کنند.

در انتها باید هشدار دهیم که این خطرات روز به روز رو به افزایش است و خواه یا ناخواه کودکان و بزرگسالان با آن مواجه خواهند شد. تنها راه پیشگیری و جلوگیری از تبعات این موارد‌، آگاهی دادن به کودکان و کنترل‌های آگاهانه والدین نسبت به بازی‌های رایانه‌‌ای و شبکه‌های اجتماعی است.

منبع: پلیس فتا

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi