3

استفاده از تلفن همراه موجب بلوغ زودرس کودکان می‌شود

  • کد خبر : 19408
  • 12 آذر 1396 - 10:44
استفاده از تلفن همراه موجب بلوغ زودرس کودکان می‌شود

استفاده از تلفن همراه موجب بلوغ زودرس کودکان می‌شود

صالح قلی‌پور در خصوص تاثیرات منفی استفاده تلفن همراه توسط کودکان، اظهار کرد: استفاده‌ کودکان از تلفن همراه، می‌تواند تاثیرات روانی منفی و موجب اعتیاد و وابستگی، عصبانیت و پرخاشگری کودکان شده و کودکان را به سمت بازی‌های یارانه‌ای سوق دهد.

وی با بیان این‌که استفاده از تلفن همراه، موجب افت حافظه و بی‌علاقگی و افت تمرکز کودکان در یادگیری دوره تحصیلی می‌شود، افزود: با توجه به این‌که اکثر کودکان زمان زیادی را صرف تلفن همراه می‌کنند، این عامل موجب بی‌توجهی آن‌ها به بازی‌های بومی و فکری می‌شود و با توجه به این‌که کودکان اکثرا یادگیری‌های خود را به صورت مشاهده‌ای می‌آموزند، استفاده از تلفن همراه می‌تواند تاثیرات منفی در رفتار و اخلاق کودکان داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که استفاده از تلفن همراه تاثیرات نامطلوب رفتاری در کودکان ایجاد می‌کند، گفت: تاثیرات رفتاری استفاده از تلفن همراه موجب گوشه‌گیری، چاقی، بی‌تحرکی و تنبلی کودکان می‌شود، کودکانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند باید روزانه بیش از یک و نیم ساعت از آن استفاده نکنند و توصیه می‌شود والدین به جای بازی‌های نرم افزاری خشن، بازی‌های فکری و هوشی روی تلفن همراه نصب کنند تا موجب افزایش تمرکز و تحرک در زمینه افزایش هوش و تقویت یادگیری کودکان شود.

روانشناس تربیتی با تاکید بر این‌که والدین باید بتوانند تا 18 سالگی فرزندان، تلفن همراه آن‌ها را تحت نظارت خود در آورند، افزود: با توجه به این‌که کودکان و نوجوانان نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کنند بر همین اساس کودکان باید تحت نظارت والدین خود از اینترنت و تلفن همراه استفاده کرده و بازی های فکری را جایگزین بازی‌های جنگی کنند و حتی این بازی‌ها نیز نباید روزانه بیش از یک و نیم ساعت در دسترس آن‌ها نباشد .

وی ادامه داد: برخی از والدین با تهیه‌ گوشی برای کودکان خود، می‌خواهند، فرزندشان احساس تنهایی نکند و خود بدون مزاحمت کودک به راحتی به کارهای روزمره خود برسند که این کار صحیح نبوده و والدین باید در مقابل خواهش‌های کودکان برای خرید تلفن همراه مقاومت کنند و عمل و گفتار والدین در مقابل خواسته های کودک هماهنگ شود.

قلی‌پور با بیان این‌که والدین باید کودکان خود را به حضور در محیط‌های بازی سوق دهند، افزود: مسئولان و متولیان فرهنگی باید محیط‌های مناسب بازی و متناسب با سن کودکان ایجاد کنند؛ چرا که کودکان باید بین 3 تا 6 سال تحرک و فعالیت داشته باشند، ولی کودکان به دلیل فرهنگ آپارتمان نشینی نمی‌توانند انرژی خود را تخلیه کنند و مجبورند جهت تخلیه انرژی به بازی‌های یارانه‌ای و تلفن همراه پناه ببرند.

وی با بیان این‌که اکثر مراجعه کنندگان به روانشناس از خرید تلفن همراه برای کودکان خود ابراز پشیمانی می‌کنند، افزود: با توجه به این‌که برخی از والدین به دلیل چشم هم چشمی برای کودکان خود تلفن همراه تهیه می‌کنند، چرا که نمی توانند مدیریت صحیح و نظارت کافی به تلفن همراه کودکان داشته باشند.

قلی‌پور با تاکید بر این‌که والدین باید سطح آگاهی خود را نسبت به تکنولوژی‌ها ارتقا دهند، اظهار کرد: والدین باید نسبت به دسترسی کودکان خود به تکنولوژی، مدیریت سخت‌گیرانه داشته باشند؛ چرا که اگر در ابتدا مقابله نکنند، با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

منبع: ایسنا

گردآوری‌شده توسط پایگاه دانستنی آنلاین

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=19408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi