1

آیا کودکان به مکمل های ویتامین D نیاز دارند؟

  • کد خبر : 8225
  • 04 مهر 1395 - 16:45
آیا کودکان به مکمل های ویتامین D نیاز دارند؟

کودکان به مکمل های ویتامین نیاز دارند شیرخواران ، کودکان و نوجوانان باید از مکمل های ویتامین D بصورت قطره یا قرص برای سلامتی استخوان ها استفاده کنند .بویژه شیرخوارانی که از شیرمادر استفاده می کنند به دلیل کم بودن میزان ویتامین D در شیر مادر دچار اختلال رشد می شوند. این کودکان دچار کمبود طولانی مدت ویتامین D می باشند.

#کودکان #مکمل_ویتامین_D #بیشتر_بدانیم #دانستنی

کودکان باید از مکمل های ویتامین D بصورت قطره یا قرص استفاده کنند .

کودکان به ممکمل های ویتامین D نیاز دارند شیرخواران ، کودکان و نوجوانان باید از مکمل های ویتامین D بصورت قطره یا قرص برای سلامتی استخوان ها استفاده کنند .

بویژه شیرخوارانی که از شیرمادر استفاده می کنند به دلیل کم بودن میزان ویتامین D در شیر مادر دچار اختلال رشد می شوند. علائمی وجود دارد که نشان می دهد خیلی از کودکان قبل از بروز علائم راشی تیسم دچار کمبود طولانی مدت ویتامین D می باشند. راشی تیسم بیماری نرمی استخوان می باشد که به علت کمبود دریافت ویتامین D ایجاد می شود. استخوان های ضعیف شده در بچه های کوچک منجر به پاهای پرانتزی، نرمی جمجمه و به تأخیر افتادن سینه خیز رفتن کودک می شود .

متخصصین بر این عقیده اند که تعداد کودکان مبتلا به راشی تیسم افزایش یافته است. نور خورشید تغذیه کودک عمده ویتامین D می باشد ، زیرا پوست می تواند این ویتامین را تولید کند. اگر چه تماس زیاد با نورخورشید برای کودکان کم سن خطرناک می باشد. بنابراین به والدین شیرخواران زیر ۶ ماه توصیه می شود از قرار دادن کودکان در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند زیرا احتمال سرطان پوست به میزان زیادی افزایش می یابد. ضدآفتاب ها مانع از تولید ویتامین D توسط پوست می شوند، اگر چه برای جلوگیری از سرطان پوست توصیه می شوند. بیشتر بچه هائی که از شیر خشک استفاده می کنند میزان کافی مکمل های ویتامین D بدست می آورند زیرا در این شیرها میزان کافی مکمل های ویتامین D اضافه شده است .

اگر چه پزشکان جهت تقویت ایمنی نوزاد ، مادران را تشویق به شیردادن می کنند. اما این نگرانی وجود دارد که در طی روند رشد ،‌ کودک دچار کمبود ویتامین D شود .

علائم ضعیف شدن استخوان ها خفیف و مخفی می باشد. بنابراین ممکن است قبل از این که مشکلات تکاملی کودک پدیدار شود این صدمات ایجاد شده باشد. مولتی ویتامین به شکل قطره برای شیرخواران بدون نسخه در دسترس همگان وجود دارد. در چند ماه اول زندگی حداقل ۲۰۰ واحد بین المللی مکمل های ویتامین D در روز تکامل مناسب کودک را تسریع می کند . این میزان دارو باید در تمام طول دوران کودکی و نوجوانی ادامه پیدا کند . در حقیقت در تمام طول زندگی باید روزانه ۲۰۰ واحد ویتامین D مصرف شود و بعد از ۶۵ سالگی ممکن است نیاز به میزان کمتری از ویتامین وجود داشته باشد .

راشی تیسم در حقیقت مشکل اطفالی است که فقط با شیرمادر تغذیه شده اند. بخصوص اگر رنگ پوست آن ها تیره باشد. اما وضعیت مادران شیردهی که قبل از زایمان ویتامین استفاه می کنند چگونه خواهد بود. آیا این ویتامین های مصرف شده وارد شیر آن ها می شود؟

بنظر می رسد پاسخ این سؤال مثبت باشد. میزان ویتامین در شیرمادران کاملاً متفاوت است .

با توجه به میزان کم ویتامین D در شیرمادر ، مصرف خوراکی روزانه ۲۰۰ واحد برای شیرخوار خطرناک نخواهد بود .

منبع: آکا ایران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=8225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با سلام. آیا مصرف ویتامین D توسط مادر در دوران شیر دهی ، باعث رسیدن این ویتامین به نوزاد میشود؟

    • مصرف ويتامين D در طول زندگي مورد نياز است اما در هنگام شيردهي و مدت دو ساله بسيار موثر و حياتي خواهد بود. گفتني است شير داراي ويتامين D بوده اما مصرف قرص آن توسط مادران سبب غني شدن اين ماده ي مغزي براي نوزادان خواهد شد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi