2

آیا سرعت تپش قلب با مرگ‌ زودرس ارتباط دارد؟

  • کد خبر : 7703
  • 07 شهریور 1395 - 13:59
آیا سرعت تپش قلب با مرگ‌ زودرس ارتباط دارد؟

محققان عنوان کردند که احتمال مرگ دراثر ابتلا به هرنوع بیماری، در ازای افزایش هر ۱۰ ضربان قلب ۹درصد افزایش پیدا می‌کند.این مطالعه جدید نشان می‌دهد شدت ضربان قلب می‌تواند به عنوان آزمایشی برای پیش‌بینی احتمال مرگ طی دو دهه آینده از عمر انسان مورد استفاده قرار گیرد.

#تپش_قلب #مرگ‌_زودرس #دانستنی #بیشتر_بدانیم

تپش قلب یک فرد بزرگسال سالم در حالت استراحت بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در دقیقه می باشد. زمانی که فردی ضربان قلبش را احساس کند تپش قلب معنا می‌گیرد، حال آنکه تپش قلب در اکثر اوقات مانند زمان بروز هیجانات، طبیعی است.

محققان عنوان کردند که احتمال مرگ دراثر ابتلا به هرنوع بیماری، در ازای افزایش هر ۱۰ ضربان قلب ۹درصد افزایش پیدا می‌کند.

این مطالعه جدید نشان می‌دهد شدت ضربان قلب می‌تواند به عنوان آزمایشی برای پیش‌بینی احتمال مرگ طی دو دهه آینده از عمر انسان مورد استفاده قرار گیرد.

ارتباط سرعت تپش قلب با مرگ زودرس

پزشکان از مدت ها پیش می‌دانستند که شدت کم ضربان قلب به معنی سلامت بیشتر است اما اولین باری است که مزایا و خطرات مرتبط با شدت ضربان قلب در انسان‌ها محاسبه شده‌است.

به گفته محققان احتمال مرگ افرادی که شدت تپش قلب آن ها ۸۰ ضربان در دقیقه است نسبت به افرادی که شدت تپشی برابر ۴۵ ضربان در دقیقه دارند، طی ۲۰ سال آینده ۴۵ درصد بیشتر است. میانگین شدت تپش قلب در بیشتر افراد ۶۰ تا ۱۰۰ است اما قلب ورزشکاران حرفه‌ای در دقیقه ۴۰ ضربان دارد.

محققان دریافته‌اند خطر مرگ ناشی از ابتلا به هر نوع بیماری و اختلال سلامتی در ازای هر ۱۰ واحد افزایش ضربان در دقیقه، نزدیک به ۹ درصد افزایش پیدا می‌کند. به گفته دانشمندان کالج پزشکی دانشگاه کوینگدو چین، ارتباط میان شدت ضربان قلب با خطر مرگ ناشی از هرنوع بیماری به شاخص‌های پرخطر سنتی بیماری‌های قلبی عروقی وابسته است.

محققان برای یافتن رابطه میان شدت ضربان و مرگ به تحلیل و بررسی اطلاعات ۴۶ مطالعه مختلف پرداختند که روی ۱٫۲ میلیون انسان در دوره زمانی ۲۱ سال انجام گرفته بودند. بیش از نیمی از این افراد زیر ۵۱ سال سن داشتند. در این دوره زمانی ۷۸۳۴۹ مرگ رخ داده بود که ۲۵۸۰۰ نفر از آن ها دراثر اختلالات قلبی جان خود را از دست داده‌بودند.

محققان در میان این داده‌ها ارتباطی فزاینده میان شدت ضربان و مرگ انسان‌ها یافتند. براساس این یافته‌ها زمانی که ضربان قلب به ۹۰ واحد در دقیقه می‌رسد، ‌احتمال مرگ زودرس دوبرابر می‌شود.

منبع: سایت پزشکان بدون مرز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات: 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

به این خبر امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://danestanyonline.ir/?p=7703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

فرم جستجو

تبلیغات در سایت   درباره ما   تماس با ما

logo-samandehi